Τα οφέλη από την ένταξη στο γκρουπ Stellantis για τη Fiat Professional αρχίζουν πλέον να γίνονται ορατά, με το λανσάρισμα του Scudo νέας γενιάς, το οποίο επαναφέρει τη φίρμα σε μία κατηγορία (μεσαία van) της αγοράς ελαφρών επαγγελματικών, από την οποία το δημοφιλές στη χώρα μας μοντέλο, απουσιάζει από το 2016. Το νέο Scudo βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 της Peugeot, ουσιαστικά στα Expert, Citroen Jumpy και Opel Vivaro δηλαδή, και προσφέρεται με τους ίδιους ακριβώς πετρελαιοκινητήρες.
Όπως είναι αναμενόμενο, το νέο van θα προσφέρεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό, και γίνεται έτσι το δεύτερο αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλο των Ιταλών μετά το E-Ducato. Το λανσάρισμα του Scudo σημαίνει επίσης ότι, αντικαθίσταται και το Fiat Talento, ενώ αναμένεται και η επιβατική εκδοχή με την ονομασία Fiat Ulysee –άλλο ένα λογότυπο που είχε καταργηθεί εδώ και χρόνια από την ιταλική εταιρεία.
Άνεση και τεχνολογία
Το όχημα, όπως είναι πλέον η πρακτική του γκρουπ Stellantis, διαφέρει από τα ομόσταβλα μοντέλα μόνο στον σχεδιασμό στις γρίλιες της μάσκας, τα φωτιστικά σώματα και στο λογότυπο του κατασκευαστή. Όπως και με τα υπόλοιπα μοντέλα της Stellantis, η έμφαση δόθηκε στις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις με μεγάλο όμως όγκο φόρτωσης, στην άνεση οδήγησης και πολύωρης χρήσης και την ενσωμάτωση –στάνταρ ή στον προαιρετικό εξοπλισμό- πλειάδας συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης.
Φέρει ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς (εμπρός ενισχυμένος άξονας με γόνατα McPherson και αντιστρεπτική ράβδο και υστερούντες βραχίονες στους πίσω τροχούς) ενώ τα ελατήρια μεταβλητής σκληρότητας και αμορτισέρ ενεργής απόσβεσης (AMVAC) προσαρμόζουν τη λειτουργία τους σύμφωνα με το ύψος του οχήματος.
Ανάμεσα στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης ξεχωρίζουν η αυτόματη αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και τυφλής γωνίας, Head Up Display ώστε ο οδηγός να ενημερώνεται για βασικές παραμέτρους χωρίς να απομακρύνει το βλέμμα του από το δρόμο και σε αυτό συμβάλλει επίσης η πίσω πανοραμική κάμερα 180ο. Τέλος, για τη βέλτιστη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες (χιόνι, λάσπη, άμμος, κτλ.), το νέο Scudo εφοδιάζεται και με το ενεργό σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης, Grip Control.
Άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά
Το Scudo είναι διαθέσιμο σε τρία μήκη αμαξώματος στα 4,6 στα 5 και 5,3 μέτρα (και με αντίστοιχο ωφέλιμο όγκο τα 4,6 τα 5 και 6,1 κυβικά μέτρα) καθώς και σε μια 9θέσια επιβατική έκδοση. Παράλληλα, χάρη στο σύστημα Moduwork, η καμπίνα μπορεί να μετατραπεί σε χώρο εργασίας, αλλά και σε επέκταση του χώρου φόρτωσης, για τη μεταφορά αντικειμένων με μήκος έως 4 μέτρα και επιπλέον αύξηση του όγκου φόρτωσης κατά 0,5 κυβικά μέτρα. Ως προς τις επιλογές σε κινητήρες την φουλ ηλεκτρική έκδοση απόδοσης 136 ίππων (100 kW), συμπληρώνουν τέσσερις επιλογές diesel από 102 έως και 177 ίππους, οι οποίες συνδυάζονται (ανάλογα με την έκδοση) με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ή αυτόματο 8 σχέσεων.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Scudo βασίζεται φυσικά στη γραμμή μετάδοσης κίνησης της Stellantis, και όπως συμβαίνει με τα μοντέλα της PSA, προσφέρει την καλύτερη αυτονομία στην κατηγορία του, με έως και 330χλμ. στον κύκλο WLTP, επίδοση που το καθιστά ιδανικό για τις αστικές και περιαστικές μεταφορές. Με μηδενικές εκπομπές ρύπων και υψηλή αποδοτικότητα, το αμιγώς ηλεκτρικό Scudo δίνει την επιλογή δύο επιπέδων χωρητικότητας μπαταρίας, 50 και 75 kWh, αλλά και εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση που φτάνει τα 11 kW σε οικιακό δίκτυο και τα 100 kW σε δίκτυο DC, όπου το μοντέλο φορτίζει περισσότερο από το 80% της μπαταρίας του σε μόλις 45 λεπτά. Το ηλεκτρικό Scudo προσφέρει τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες μεταφοράς φορτίου με τις συμβατικές εκδόσεις, με τον ωφέλιμο όγκο να φτάνει έως τα 6,6 κυβικά μέτρα, το ωφέλιμο βάρος τον 1 τόνο και τη δυνατότητα ρυμούλκησης επίσης να φτάνει τον 1 τόνο.
Αρχές Μάρτη αναμένεται η δημοσιοποίηση του τιμοκαταλόγου για το νέο Scudo Van, και κατά συνέπεια το «άνοιγμα» του βιβλίου παραγγελιών στην Ελλάδα. Το όχημα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Ορντέν στη Γαλλία.