Η πρώτη γενιά του Ford Ranger Raptor έχει ήδη καθιερωθεί στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά, ως το μοναδικό, ευρωπαϊκών διαστάσεων, pick-up επιδόσεων. Συνοδεύεται από μοναδικό κύρος ιδιοκτησίας, και οποιοδήποτε όχημα βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής είναι πουλημένο μήνες πριν, ενώ μια ματιά στους ελληνικούς δρόμους αρκεί για του λόγου το αληθές. Η δεύτερη γενιά της μοναδικής δημιουργίας της Ford Performance, ένα ειδικά μετασκευασμένο όχημα με (ακόμα πιο) ακραίες εκτός δρόμου επιδόσεις, μόλις παρουσιάστηκε, προκαλώντας διαδικτυακό πάταγο, καθώς το νέο Raptor μοιάζει με ταύρο σε υαλοπωλείο.

Στη Ford δείχνουν αποφασισμένοι να σπάσουν όλα τα καλούπια, ρίχνοντας στην αγορά ένα όχημα που ξεφεύγει από τα συνήθη: η κύρια είδηση έχει να κάνει με το νέο κινητήρα (βενζίνης), ο οποίος προέρχεται από αμερικάνικα SUV (Bronco Raptor συγκεκριμένα) της Ford. Αν υπήρχε ένα παράπονο από τους ιδιοκτήτες μέχρι τώρα, είχε να κάνει με τις απλώς συμπαθητικές επιδόσεις που έδινε στο στημένο για αγώνες τύπου Baja, Raptor o δίλιτρος ντίζελ. Ο τρίλιτρος, διπλοτούρμπινος EcoBoost έρχεται να ανεβάσει στα ύψη τον πήχη της δύναμης καθώς αποδίδει 288 PS και 491 Nm ροπή –213 PS και 500 Nm αντίστοιχα για την τρέχουσα «ντίζελ» γενιά– και αναμένεται να χαρίζει επιδόσεις αντίστοιχες με σπορ χάτσμπακ σε ένα ελαφρύ ημιφορτηγό 2 τόνων. Στο χώμα, το Ranger Raptor δείχνει να γίνεται στη νέα του γενιά αυτό που, όλοι μας σκεφτόμασταν ότι προοριζόταν εξαρχής να γίνει: Ένα σούπερ σπορ pick-up ωμής δύναμης με ανεξάντλητο εκτός δρόμου δυναμικό.

Heavy metal εμφάνιση

Αν και το ντιζάιν του Raptor βασίζεται προφανώς στο αντίστοιχο του Ford Ranger νέας γενιάς, η έμφαση εδώ έχει δοθεί στον τονισμό του πλάτους της κατασκευής, και διάφορα οπτικά τρικ που προσπαθούν να επικοινωνήσουν μία εικόνα για το τι είναι ικανό να κάνει το όχημα. Οι θόλοι και τα φτερά των τροχών είναι τονισμένα, και το λογότυπο της εταιρείας με τα κενά ανάμεσα στα γράμματα F O R D καταλαμβάνει ολόκληρη σχεδόν τη μάσκα. Ο ανεξάρτητος από τη μάσκα προφυλακτήρας δείχνει έτοιμος για μάχη με πέτρες και εμπόδια, ενώ οι λειτουργικές –και όχι διακοσμητικές– εισαγωγές αέρα δίνουν τον τόνο. Οι ζάντες ελαφρού κράματος είναι αποκλειστικό προνόμιο του Raptor, και τα ελαστικά all-terrain της BF Goodrich ειδικά σχεδιασμένα επίσης για το Ford. Αυτό που επίσης φρόντισαν οι σχεδιαστές είναι να μην αφήσουν περιθώρια παραπόνων στους πελάτες αναφορικά με τα φωτιστικά σώματα: Οι προβολείς εμπρός είναι τεχνολογίας LED matrix με φώτα ημέρας LED και περιλαμβάνουν προγνωστικό φωτισμό στροφών, αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας και αυτόματη δυναμική ρύθμιση ύψους δέσμης, ώστε να προσφέρουν καλύτερη ορατότητα για τον οδηγό και άλλους χρήστες των δρόμων. Στο πίσω τμήμα τα φώτα είναι επίσης LED, στιλιστικά παρεμφερή με τα εμπρός φώτα, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας Precision Grey φέρει ένα ψηλά τοποθετημένο και ενσωματωμένο σκαλοπάτι πρόσβασης, καθώς και κοτσαδόρο που αναδιπλώνεται προς τα πάνω, για να μην επηρεάζεται η γωνία αναχώρησης του οχήματος.

Αρκετές είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει και στο εσωτερικό, με νέα, σπορ καθίσματα μπροστά και πίσω, τα οποία σύμφωνα με τη Ford είναι εμπνευσμένα από μαχητικά αεροσκάφη, που αυξάνουν το επίπεδο άνεσης και προσφέρουν περισσότερη υποστήριξη στο σώμα όταν το όχημα στρίβει με υψηλές ταχύτητες. Χρωματικές πινελιές ονόματι Code Orange στον πίνακα οργάνων, στις επενδύσεις και τα καθίσματα, αντανακλώνται στον έμμεσο (ambient) φωτισμό, που λούζει το εσωτερικό με μία κεχριμπαρένια λάμψη. Το τιμόνι με τη δερμάτινη επένδυση και την σπορ σχεδίαση είναι θερμαινόμενο, διαθέτει επίσης ειδικές υποδοχές για τους αντίχειρες, σήμανση για τη θέση της ευθείας, καθώς και χειριστήρια αλλαγών σχέσεων (paddle shifters) από χυτό μαγνήσιο, τα οποία ολοκληρώνουν την αίσθηση αγωνιστικής κατασκευής στο εσωτερικό. Η έκταση των βελτιώσεων στο Raptor νέας γενιάς είναι εμφανής και από το επίπεδο του εξοπλισμού άνεσης και τα συστήματα συνδεσιμότητας. Ο πίνακας οργάνων στο κεντρικό ταμπλό είναι πλέον μία ψηφιακή οθόνη 12,4” ενώ δεξιά, στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας, λειτουργεί μια μεγάλη οθόνη αφής 12” για την υποστήριξη των συστημάτων συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας SYNC 4A νέας γενιάς της Ford που προσφέρει ασύρματη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto χωρίς έξτρα χρέωση. Ένα ηχοσύστημα 10 ηχείων B&O συμπληρώνει το πακέτο των αναβαθμίσεων, το οποίο βρίσκεται σε πρωτοφανή για ευρωπαϊκό pick-up επίπεδα.

Πανίσχυρο

Η μεγαλύτερη είδηση για τους λάτρεις των επιδόσεων είναι η τοποθέτηση ενός ολοκαίνουργιου twin-turbo V6 βενζινοκινητήρα 3.0L EcoBoost που βελτιστοποιήθηκε από την Ford Performance για να αποδίδει μέγιστη ισχύ 288 PS και ροπή 491 Nm. Ο twin-turbo V6 κινητήρας 3.0L EcoBoost διαθέτει ένα συμπαγές μπλοκ κυλίνδρων από συμπιεσμένο μίγμα γραφίτη-σιδήρου, που είναι περίπου 75% ισχυρότερο και έως 75% πιο άκαμπτο από το σίδηρο που χρησιμοποιείται στις παραδοσιακές μεθόδους χύτευσης. Αν σκεφτεί κανείς ότι, μέχρι πρόσφατα τα 200 hp θεωρούνταν πολλά για ελαφρύ ημιφορτηγό, αντιλαμβάνεται κανείς το άλμα που επιχειρεί ο κατασκευαστής. Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί επιδόσεις, και το μόνο σίγουρο είναι ότι, θα είναι εξαιρετικές για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Οι μηχανικοί του τμήματος Ford Performance αναφέρουν ότι ο κινητήρας προσφέρει άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού στο γκάζι, σε συνδυασμό με ένα αγωνιστικής προέλευσης σύστημα anti-lag, παρόμοιο με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στα Ford GT και Focus ST, το οποίο επιτρέπει τη στιγμιαία και κατά βούληση/on-demand αύξηση της ισχύος. Το νέο σύστημα antilag, διατίθεται στο πρόγραμμα Baja, και διατηρεί την περιστροφή των υπερσυμπιεστών για έως και τρία δευτερόλεπτα αφότου ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, επιτρέποντας γρηγορότερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι. Επιπλέον, ο κινητήρας είναι προγραμματισμένος με ένα ανεξάρτητο προφίλ αύξησης της πίεσης υπερπλήρωσης (boost) για κάθε μία από τις10 σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου, με στόχο την περαιτέρω βελτιστοποίηση των επιδόσεων. Σε πραγματικές συνθήκες, όλα αυτά μεταφράζονται σε εμπειρία οδήγησης σπορ αυτοκινήτου επιδόσεων.

Ford Ranger Raptor

Ο τρίλιτρος EcoBoost, φημίζεται πάντως και για την ωμότητα του ήχου που εκπέμπει, και στη Ford φρόντισαν να εκμεταλλευτούν αυτή του την ιδιότητα: ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, ενεργό σύστημα εξαγωγής ενισχύει τον ήχο του κινητήρα μέσα από τέσσερα επιλέξιμα προφίλ, τα οποία προσφέρουν στο Ranger Raptor τη δυνατότητα να προσαρμόσει τον «φωνητικό» του χαρακτήρα. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν τον ήχο κινητήρα που προτιμούν πιέζοντας ένα μπουτόν στο τιμόνι ή επιλέγοντας ένα drive mode που χρησιμοποιεί μία από τις κάτωθι ρυθμίσεις:

• Quiet – δίνει προτεραιότητα στον αθόρυβο χαρακτήρα έναντι των επιδόσεων και του έντονου ήχου προκειμένου να μην ενοχλεί π.χ., τους γείτονες νωρίς το πρωί, ή τους πεζούς σε αστικές συνθήκες.

• Normal – το προφίλ αυτό προορίζεται για καθημερινή χρήση και προσφέρει έναν ήχο εξάτμισης που κάνει αισθητή την παρουσία του, χωρίς να είναι υπερβολικά δυνατός για χρήση στο δρόμο. Το προφίλ αυτό χρησιμοποιείται αυτόματα στα προφίλ οδήγησης Normal, Slippery, Mud/Ruts και Rock Crawl

•Sport – προσφέρει μία πιο δυνατή και δυναμική χροιά

• Baja – το πιο «άγριο» προφίλ ήχου τόσο σε ένταση όσο και σε χαρακτήρα, καθώς σε αυτό το πρόγραμμα το σύστημα εξαγωγής συμπεριφέρεται περισσότερο ως ελεύθερη εξάτμιση. Η Ford λέει ότι προορίζεται μόνο για χρήση off-road, αλλά, περί ορέξεως…

Αποκλειστικό σασί με αγωνιστικά «δεσίματα»

Όπως είχαμε δει και στο απερχόμενο μοντέλο, έτσι και το νέο Ranger Raptor διαθέτει ένα μοναδικό πλαίσιο σε σύγκριση με εκείνο του νέου Ranger, το οποίο διασφαλίζει την αντοχή του οχήματος σε ακραίες συνθήκες. Μια σειρά βάσεων και ενισχύσεων ειδικά εξελιγμένων για το Raptor για στοιχεία όπως η κολόνα C, ο χώρος φόρτωσης και η βάση της ρεζέρβας υποστηρίζουν τα μοναδικά στοιχεία έδρασης των bumpstops, των βάσεων στους θόλους των τροχών και των πίσω συνδέσμων των αμορτισέρ και τα οποία εξασφαλίζουν ότι, το πλαίσιο δεν θα κάνει «κιχ» σε χαμηλές εκτός δρόμου πτήσεις.

Το μυστικό της υπερβατικής συμπεριφοράς του Raptor ήταν πάντα η ανάρτηση, η οποία τώρα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη. Οι εντελώς νέοι, ανθεκτικοί, αλλά και αλουμινένιοι συγχρόνως πάνω και κάτω βραχίονες, η εμπρός και πίσω ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή και ένας αναβαθμισμένος πίσω σύνδεσμος Watt έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα.

Το νέο Raptor φοράει νέας γενιάς αμορτισέρ FOX® 2.5” Live Valve Internal Bypass τα οποία υιοθετούν τεχνολογία αιχμής, με αποτέλεσμα η απόσβεση να προσαρμόζεται στη διαδρομή του αμορτισέρ. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ford και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου.

Η ρύθμιση και η εξέλιξη της ανάρτησης της FOX πραγματοποιήθηκαν από την Ford Performance χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό μηχανικής με τη βοήθεια υπολογιστή (CAE) και δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Όλες οι παράμετροι – όπως η σκληρότητα των ελατηρίων, η απόσταση από το έδαφος, το σετάρισμα των βαλβίδων παράκαμψης και η απόσβεση σε κάθε «ζώνη διαδρομής» του αμορτισέρ –είχαν ως στόχο τη δημιουργία της ισορροπίας μεταξύ άνεσης, ελέγχου, σταθερότητας και ελκτικής πρόσφυσης εντός και εκτός δρόμου.

Αμορτισέρ που δεν τερματίζουν

Συνεργαζόμενο με τα ανανεωμένα, επιλέξιμα προφίλ οδήγησης του Ranger Raptor, το σύστημα Live Valve Internal Bypass έχει εξελιχθεί ώστε να προσφέρει βελτιωμένη άνεση στο δρόμο και οδηγική ποιότητα σε συνθήκες εκτός δρόμου, τόσο με υψηλές όσο και με χαμηλές ταχύτητες. Τι ακριβώς κάνουν τα νέα αμορτισέρ λοιπόν; Εκτός από το να συνεργάζονται με τα προφίλ οδήγησης, το σύστημα λειτουργεί επίσης στο «παρασκήνιο» προετοιμάζοντας τρόπον τινά το Raptor προκειμένου να αντιμετωπίσει διαφορετικές συνθήκες. Καθώς συμπιέζεται ένα αμορτισέρ στις διάφορες «ζώνες διαδρομής» του συστήματος παράκαμψης, η απόσβεση προσαρμόζεται με ακρίβεια, ενώ η όλη διαδικασία αντιστρέφεται κατά την επαναφορά των αμορτισέρ στη θέση ισορροπίας. Για προστασία από το φαινόμενο του απότομου τερματισμού της ανάρτησης, το δοκιμασμένο

στους αγώνες σύστημα FOX Bottom-Out Control προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε το πίσω μέρος να μην βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του οχήματος.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών των ιδιοτήτων είναι τα αμορτισέρ να παρέχουν τη σωστή ποσότητα απόσβεσης σε κάθε θέση, κρατώντας το αμάξωμα πρακτικά αδιατάρακτο, τόσο στην άσφαλτο όσο και στην πίστα. Συνολικά, αν κρίνουμε από την υπερβατική απόδοση των αμορτισέρ στο Raptor τρέχουσας γενιάς, ο πήχης έχει τοποθετηθεί στον ουρανό.

Ένα σημείο που επίσης μαρτυρά το ιδιαίτερο της περίστασης, είναι ότι, όπως και με όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που αναφέραμε, τίποτα εδώ δεν είναι διακοσμητικό: υπάρχει ενισχυμένη προστασία στο κάτω μέρος του αμαξώματος, και η εμπρός ποδιά είναι σχεδόν διπλάσια σε μέγεθος συγκριτικά με την αντίστοιχη του βασικού νέου Ranger και είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 χιλιοστών. Αυτή η ποδιά, η οποία συνδυάζεται με καλύμματα κινητήρα και μετάδοσης, είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει βασικά εξαρτήματα όπως το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό. Οι διπλοί γάντζοι ρυμούλκησης εμπρός και πίσω προσφέρουν ευελιξία σε περίπτωση ανάγκης κατά την κίνηση εκτός δρόμου, αφού αν η μία πλευρά του οχήματος είναι μη προσβάσιμη (π.χ. βυθισμένη) παραμένουν διαθέσιμοι οι υπόλοιποι γάντζοι. Επίσης, οι τελευταίοι προσφέρουν τη δυνατότητα τοποθέτησης ιμάντα εξισορρόπησης στην περίπτωση που το όχημα έχει κολλήσει σε βαθιά άμμο ή λάσπη.

Μόνιμη τετρακίνηση

Θα μπορούσε να είναι και ο τίτλος του κειμένου μαζί με τον βενζινοκινητήρα: για πρώτη φορά, το Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά. Το να πούμε ότι, ήταν κάτι που ήθελαν οι περισσότεροι πελάτες, περιττεύει, αφού το Ford ναι μεν θυμίζει αγωνιστικό του Ντακάρ ειδικά σε διαδρομές με πολύ υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες, αλλά οι περισσότεροι θέλουν να έχουν ένα πραγματικό εκτός δρόμου εργαλείο ικανό να υπερκεράσει όλα τα εμπόδια, σε κάθε είδους τερέν, σε off-road εξορμήσεις.

Από εκεί και πέρα, ούτε λίγο ούτε πολύ επτά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, στα οποία περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα Baja το οποίο είναι προσανατολισμένο για off-road διαδρομές και διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου, δύσκολα θα μείνει κάποιος παραπονεμένος. Κάθε επιλέξιμο προφίλ οδήγησης προσαρμόζει μία σειρά παραμέτρων - από την χαρτογράφηση του κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι την ευαισθησία και τη ρύθμιση του ABS, τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, τις βαλβίδες στο σύστημα εξαγωγής, καθώς και την απόκριση του τιμονιού και του γκαζιού.

Τα όργανα, οι πληροφορίες που παρέχει το όχημα, καθώς και τα χρωματικά θέματα στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Όπως συμβαίνει με το προηγούμενο Raptor, έτσι και τώρα το «Baja» αναμένεται να μεταμορφώνει το Ford σε όχημα επιπέδου ράλυ raid.

On-road

• Normal – σχεδιασμένο για άνεση και οικονομία καυσίμου

• Sport – πιο άμεση απόκριση για εμπνευσμένη οδήγηση onroad

• Slippery – για μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά την οδήγηση σε ολισθηρές και ανώμαλες επιφάνειες

Off-road

• Rock crawl – για βέλτιστο έλεγχο κατά την οδήγηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε βραχώδη και κακοτράχαλα εδάφη

• Sand – βελτιστοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων και την απόδοση ισχύος προκειμένου το όχημα να συνεχίζει να προχωρά απρόσκοπτα στην άμμο και στο βαθύ χιόνι

• Mud/Ruts – για μέγιστη πρόσφυση κατά την εκκίνηση και διατήρηση της ταχύτητας του οχήματος

• Baja – ρυθμίζει όλα τα συστήματα στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά τους για κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα

Το νέο Ranger Raptor περιλαμβάνει επίσης το σύστημα Trail Control, που μοιάζει με το cruise control αλλά σε συνθήκες off road. Ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι να επιλέξει μία καθορισμένη ταχύτητα κάτω από 32 χλμ./ώρα, με το όχημα να διαχειρίζεται την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ ο ίδιος επικεντρώνεται στον χειρισμό του τιμονιού.

Μέλος της οικογένειας Ford Performance

Οι ρίζες του ονόματος Raptor βρίσκονται στη Β. Αμερική, όπου η Ford το έχει χρησιμοποιήσει στα pick-up μοντέλα υψηλής απόδοσης αλλά και στα οχήματα αναψυχής της γκάμας της, ήδη από την πρώτη γενιά του F-150 SVT Raptor, το οποίο βελτιστοποιήθηκε για off-road επιδόσεις υψηλών ταχυτήτων.

Το Ranger Raptor που εξέλιξε η Ford Performance εισήγαγε το όνομα Raptor και σε άλλες παγκόσμιες αγορές το 2018, δημιουργώντας έναν μοντέρνο μύθο και στην ελληνική αγορά. Πιο πρόσφατα, η Ford Performance παρουσίασε στη Β. Αμερική το υψηλών επιδόσεων Bronco Raptor και το περιορισμένης παραγωγής αγωνιστικό αυτοκίνητο της ερήμου Bronco DR. Το νέο Ranger Raptor συνεχίζει αυτή την κληρονομιά με ένα ειδικά κατασκευασμένο όχημα που συνδυάζει πρωτοφανείς επιδόσεις για τα δεδομένα του μεγέθους του με μοναδική ικανότητα και για καθημερινή χρήση.

Παραγγελίες από Απρίλη

Η Ford γενικώς, έσπασε όπως είπαμε, το καλούπι και παρουσίασε ένα pick-up που αιφνιδίασε τους πάντες, καθώς αποτάσσει τις περισσότερες συμβάσεις της κατηγορίας. Πανίσχυρο, «βενζίνη», με ήχο εξωτικής σπορ κατασκευής, με ανάρτηση και σασί αγωνιστικής αρχιτεκτονικής και απόσβεση καλού επιβατικού στις χαμηλές ταχύτητες, χωρίς οποιαδήποτε μορφής υβριδικής βοήθειας –ούτε καν mild hybrid- το νέο Raptor προβάλλει μία άκρως σαγηνευτική ωμότητα. Το εξίσου εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι, το Raptor θα προηγηθεί των πιο χρηστικών εκδόσεων του Ranger, καθώς θα διατεθεί πρώτο. Αντί για το «δια ταύτα» που θα πρέπει να περιμένει μέχρι να οδηγήσουμε το όχημα, να σημειώσουμε αυτό που πρωτίστως ενδιαφέρει τους Έλληνες υποψήφιους πελάτες: από την ελληνική Ford μας ενημέρωσαν ότι, το βιβλίο παραγγελιών για το νέο Raptor ανοίγει άμεσα (τον Απρίλιο), με τις παραδόσεις να τοποθετούνται τέλη καλοκαιριού, με αρχές Σεπτέμβρη.

Έχει εξασφαλιστεί μεγάλος αριθμός νέων Raptor για την ελληνική αγορά, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, θα εξαφανιστούν σε χρόνο ρεκόρ, καθώς για πρώτη φορά στα χρονικά οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν ένα (ευρωπαϊκών διαστάσεων) pickup επιδόσεων με τον «σωστό» κινητήρα, από επίσημη αντιπροσωπεία, με εγγυήσεις και ασφάλεια, και όχι π.χ., μεταχειρισμένα F-150 με εξαψήφια τιμή σε ευρώ. Κι όπως δείχνει η ιστορία με το προηγούμενο μοντέλο, και τον αγοραστικό παροξυσμό που προκάλεσε, η παραγωγή στο εργοστάσιο για το 2022 θα εξαντληθεί άμεσα. Όσοι τέλος επιμένουν σε ντίζελ, θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το 2023, όταν και θα λανσαριστεί νέο Ranger Raptor με τον γνωστό δίλιτρο.