Με 400 τόνους μικτό φορτίο, δύο τράκτορες για έλξη και μια δυνατή ομάδα για να συντονίζει την παραμικρή λεπτομέρεια, η Stavridis Special Transport & Cranes έκανε αυτό που ξέρει πολύ καλά να κάνει. Να ολοκληρώνει με επιτυχία τις πιο δύσκολες, όσο και εντυπωσιακές ειδικές μεταφορές.
Η ειδική μεταφορά είναι σαν τη χορωδία. Από τον υπεύθυνο φόρτωσης και τη συνοδεία μέχρι τον οδηγό του συρμού, όλοι πρέπει να συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους. Ο καθένας πρέπει να κάνει τη δουλειά και το έργο του με επαγγελματισμό έτσι ώστε να αποφευχθούν λάθη, τα οποία ενδεχομένως να αποβούν μοιραία.
Αυτό το γνωρίζουν καλά οι άνθρωποι της εταιρείας Stavridis Special Transport & Cranes με έδρα τα Γιαννιτσά, η οποία με εμπειρία τριών δεκαετιών αναλαμβάνει δύσκολες και απαιτητικές μεταφορές. Η μεγάλη γκάμα των μέσων που διαθέτει και η γνώση στις μεταφορές δίνει τη δυνατότητα να εκτελεί μεταφορές φορτίων μεγάλου βάρους και διαστάσεων στην Ελλάδα καθώς και στην Ευρώπη (στατικά φορτία, μετασχηματιστές, ανεμογεννήτριες, χωματουργικά μηχανήματα, δεξαμενές).
Αυτή τη φορά ανέλαβαν τη μεταφορά και εκφόρτωση ενός μετασχηματιστή βάρους 256 τόνων στη Δυτική Μακεδονία. Όλοι βρίσκονται στο πόστο τους και σε εγρήγορση για να κυλήσει η διαδικασία ομαλά, με τον Πρόδρομο Σταυρίδη να δίνει τις τελικές οδηγίες. Άλλωστε ο ίδιος και ο αδερφός του, Νίκος, έχουν μαθητεύσει κοντά στον πατέρα τους Γρηγόρη Σταυρίδη, ο οποίος τους έχει διδάξει με επιτυχία όλα τα μυστικά της δουλειάς. Με την ολοκλήρωση της μεταφοράς ο Πρόδρομος Σταυρίδης θα μας ενημερώσει:
Απαιτητική μεταφορά
«Η εταιρεία μας ανέλαβε το έργο της φόρτωσης, μεταφοράς και εκφόρτωσης ενός μετασχηματιστή βάρους 256 τόνων από τον ΑΗΣ Καρδιάς στον ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου καθώς και την αποξήλωση του παλαιού μετασχηματιστή που αντικαταστάθηκε στον ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου.
Για το έργο αυτό χρησιμοποιήθηκαν δύο τράκτορες ελκτικής ικανότητας έως και 500 τόνων, ένας MAN 41660 και ένας MAN 41680, καθώς και πλατφόρμα 5+5 αξόνων, βαρέως τύπου με δυνατότητα φόρτισης έως 45 τόνους ανά άξονα. Μεταξύ των αξόνων, τοποθετήθηκε καρότσα με βαθυδάπεδο πάτωμα 300 τόνων καθώς το ύψος του μετασχηματιστή δεν επέτρεπε τη μεταφορά του στο σασί πάνω από τους άξονες.
Η φορτοεκφόρτωση πραγματοποιήθηκε με σύστημα υδραυλικών γρύλων επάνω σε ράγες και ήταν μια χρονοβόρα διαδικασία, η οποία απαιτεί μεγάλη ακρίβεια από το τεχνικά εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρείας.
Η διαδικασία είχε ως εξής: Αρχικά τοποθετήσαμε τους τέσσερις γρύλους ανυψωτικής ικανότητας 100 τόνων σε κάθε γωνία του μετασχηματιστή και με το ειδικό μοτέρ με αντλία λαδιού τον ανυψώσαμε στο επιθυμητό ύψος. Έπειτα τοποθετήσαμε ειδικούς τάκους και δύο ράγες τρένου από κάτω, ώστε να είμαστε έτοιμοι για την πλάγια ολίσθηση του μετασχηματιστή. Εφόσον ευθυγραμμίσαμε το μετασχηματιστή με την καρότσα ξεκίνησε η διαδικασία τις ολίσθησης με δύο υδραυλικές μπουκάλες. Τέλος, αφού έφτασε επάνω στην καρότσα ξαναχρησιμοποιήσαμε τις τέσσερις μπουκάλες ανύψωσης για να αφαιρέσουμε τις ράγες και να είναι έτοιμος ο μετασχηματιστής προς μεταφορά.
Η μεταφορά είχε και αυτή τη δυσκολία της και εκτός από τα δύο ΜΑΝ χρειάστηκε και ένας μεγάλος φορτωτής για τη διάνοιξη δρόμου, όπως επίσης και για την έλξη του φορτίου, διότι κατά τη διάρκεια της μεταφοράς μέσα στο χωματόδρομο άρχισε να βρέχει και εκεί ξεκινήσαν τα δύσκολα. Έπειτα από τέσσερις ώρες καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τη μεταφορά και να φτάσει ο μετασχηματιστής στον προορισμό του όπου και ξεκίνησε η εκφόρτωση με τον αντίστοιχο τρόπο.
Ο λόγος που επιλέχθηκε φορτοεκφόρτωση με υδραυλικούς γρύλους και όχι με γερανούς είναι διότι έχει χαμηλότερο κόστος, μεγαλύτερη ασφάλεια και καλύτερη ευελιξία σε θέμα χώρου διότι δεν χρειάζεται ούτε να σηκωθεί πολύ ψηλά και ούτε να υπάρχει μεγάλος χώρος για το στήσιμο ενός ή δύο μεγάλων γερανών».