Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε για όλες τις κατηγορίες των επαγγελματικών αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του χρόνου με εξαίρεση τα βαριά φορτηγά, τα οποία μάλιστα σημείωσαν εντυπωσιακή διαφορά με πέρυσι φτάνοντας στο +80,70%.

Το γεγονός οφείλεται στην εκπλήρωση των περισσότερων παραγγελιών από πλευράς κατασκευαστών και στις παραδόσεις των φορτηγών στους πελάτες των Ελλήνων αντιπροσώπων, κάτι όμως που δεν γνωρίζουμε για πόσο διάστημα θα συνεχιστεί.

Εδώ, να σημειώσουμε, ότι στην παρατεταμένη έλλειψη των ημιαγωγών (τσιπάκια) που μπλόκαρε τις παραγωγές, παρατηρείται τώρα μια ακόμη μεγαλύτερη έλλειψη που έχει να κάνει με τις καλωδιώσεις των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων τις γνωστές μας «πλεξούδες» και αυτό συνέβη γιατί οι περισσότεροι ευρωπαίοι κατασκευαστές προμηθεύονταν αυτές τις καλωδιώσεις έτοιμες για τοποθέτηση από ένα εργοστάσιο της Ουκρανίας το οποίο έπαψε να λειτουργεί.

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Απογοητευτική λοιπόν η εικόνα του πρώτου τριμήνου στις ταξινομήσεις των μικρών και μεσαίων φορτηγών, των λεωφορείων, ακόμη και των ελαφρών επαγγελματικών - την κατηγορία των LCV που ανέκαθεν αποτελούσε την κινητήριο δύναμη της αγοράς.

Από την πτώση αυτή δεν γλίτωσαν ούτε τα ρυμουλκούμενα τα οποία σε τρεις μήνες ταξινόμησαν μόλις 28 οχήματα από τα οποία τα μισά αντιστοιχούν σε δυο μόνο μάρκες. Καθόλου ενθαρρυντική και η εικόνα των μεταχειρισμένων τα οποία δεν φαίνεται να επωφελούνται από τις ελλείψεις των καινούργιων.

Για το θέμα, μεταφέρουμε την άποψη γνωστού εμπόρου μεταχειρισμένων στην περιοχή των Αφιδνών: «Όταν ξεπεραστούν τα προβλήματα των ελλείψεων, τα καινούργια θα πάρουν τα πάνω τους. Όχι όμως και τα μεταχειρισμένα που δεν πρόκειται να επανέλθουν στα προ της κρίσης επίπεδα».