Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Οι διαδοχικές περίοδοι κρίσης, που ταλανίζουν τον τόπο από το 2010, επηρέασαν δραματικά την οδική μεταφορά με κυριότερο χαρακτηριστικό την επίσπευση των εξελίξεων, αυτών που επανειλημμένα από τη στή
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 07/05/2022 - 07:44
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Σημείωμα του Εκδότη

Οι διαδοχικές περίοδοι κρίσης, που ταλανίζουν τον τόπο από το 2010, επηρέασαν δραματικά την οδική μεταφορά με κυριότερο χαρακτηριστικό την επίσπευση των εξελίξεων, αυτών που επανειλημμένα από τη στήλη αυτή είχαμε προδιαγράψει.

Αναφερόμαστε, φυσικά, στη συρρίκνωση των μικρών και οικογενειακών μεταφορικών επιχειρήσεων, το κλείσιμο αρκετών από αυτές και τη μετατόπιση του μεταφορικού έργου σε μεγαλύτερα εταιρικά σχήματα.

Εξελίξεις + ανταγωνισμός = συνενώσεις

Συμβαίνει δηλαδή και στη χώρα μας, έστω και με καθυστέρηση δεκαετιών, η δημιουργία μεγάλων μεταφορικών εταιρειών, είτε αυτοδύναμα (σπάνια), είτε μέσω των ΕΣΠΑ (συνηθέστερα), είτε λόγω συνένωσης υφιστάμενων επιχειρήσεων με επιπλέον χρηματοδότηση και με διεύρυνση του μεταφορικού τους έργου, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις νέες προκλήσεις της αγοράς, όπως είναι η αλματώδης ανάπτυξη των αστικών μεταφορών/διανομών, χάρη στην εκρηκτική άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Οι προκλήσεις όμως θα έχουν και συνέχεια, καθώς οι ελληνικές οδικές μεταφορικές εταιρείες, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τον εντεινόμενο ανταγωνισμό των ξένων μεταφορικών, αλλά και των εμπορικών σιδηροδρόμων, ιδιαίτερα στον τομέα των κοντέινερ και των ασυνόδευτων ρυμουλκούμενων, φορτία που μέχρι στιγμής παραμένουν κατά κύριο λόγο στα φορτηγά.

Όμως, στα ίδια αυτά φορτία προσβλέπουν και οι νεο-αδειοδοτημένες σιδηροδρομικές εταιρείες, έτοιμες να προσφέρουν ελκυστικές τιμές για τα κουτιά, τις ρυμούλκες και τα swap bodies προκειμένου να κερδίσουν μερίδιο τόσο από τα φορτηγά, όσο και από τις σιδηροδρομικές που ήδη λειτουργούν. Κορύφωση σε αυτόν τον ανταγωνισμό θα σηματοδοτήσει η λειτουργία του Θριάσιου, αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη των λιμανιών της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, του Λαυρίου και βέβαια της Αλεξανδρούπολης.

Η ανάπτυξη αυτή των σιδηροδρόμων και των λιμενικών υποδομών, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα φέρει και νέα φορτία προς μεταφορά, τόσο για τα φορτηγά, όσο και για τα βαγόνια ή συνδυαστικά και στα δύο μέσα.

Είναι λοιπόν προφανές, ότι οι τρέχουσες αυτές εξελίξεις θα εντείνουν τον ανταγωνισμό ασκώντας ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις στις μικρομεσαίες μεταφορικές, οι οποίες θα υποχρεωθούν να πάρουν τις αποφάσεις τους: Είτε να συνενωθούν για τη δημιουργία ισχυρότερων εταιρειών με προοπτικές μεγάλου ύψους χρηματοδότησης, σύμφωνα με νομοσχέδιο που σύντομα θα ανακοινωθεί, είτε να συνεχίσουν τον καθημερινό τους αγώνα με εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, αλλά με σοβαρό ενδεχόμενο την απώλεια του μεταφορικού τους έργου.

Εμείς πάντως γνωρίζουμε, ότι συζητήσεις και διαπραγματεύσεις μεταξύ στελεχών μεταφορικών επιχειρήσεων είναι σε εξέλιξη και μέσα στο επόμενο διάστημα θα έχουμε σημαντικές ανακοινώσεις.

Καλή υγεία να έχετε και πάντα καλοτάξιδοι

PreviousNext