Η χρονική απόσταση που χωρίζει τα πρώτα, ουσιαστικά πρωτότυπα, ηλεκτρικά eActros του 2018, με τα οχήματα παραγωγής που μόλις οδηγήσαμε μοιάζει πολύ μεγαλύτερη –η Mercedes-Benz βάζει στην παραγωγή το πιο ραφιναρισμένο, ώριμο, κι έτοιμο για δουλειά, ηλεκτρικό φορτηγό που έχουμε δοκιμάσει.
Εδώ και δεκαετίες, είναι κάτι σαν παράδοση. Όταν η Mercedes-Benz προχωρά στην μαζική παραγωγή κάποιου οχήματος με καινούργια ή εναλλακτική γραμμή μετάδοσης κίνησης, αυτό συνήθως σημαίνει ότι, όντως έφτασε η στιγμή της εμπορικής ωρίμασης της εκάστοτε τεχνολογίας, κάτι σαν σύνθημα στην παγκόσμια αγορά, πως ναι, τώρα είναι εμπορικά βιώσιμη η όποια καινοτομία.
Η Ενηλικίωση
Η Mercedes-Benz Trucks λοιπόν, «ρίχνει» στην αγορά το αμιγώς ηλεκτρικό eActros, και αναπόφευκτα έχει τραβήξει πάνω της τα βλέμματα ολόκληρης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όπως ακριβώς συνέβη και με τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία, η Mercedes δεν ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που έκανε το συγκεκριμένο βήμα.
Στα λεωφορεία προηγήθηκαν πολλές άλλες εταιρείες, ενώ και στα βαρέα οχήματα, τουλάχιστον τρεις Ευρωπαίοι ανταγωνιστές διαθέτουν κανονικά ηλεκτρικά φορτηγά –κάποιοι, εδώ και καιρό. Στα λεωφορεία, η Mercedes αφότου τελικά ξεκίνησε, μόλις τρία χρόνια πριν, δείχνει ασταμάτητη, και αυξάνει ταξινομήσεις και μερίδια αγοράς με έναν άνευ προηγουμένου ρυθμό.
Είναι ξεκάθαρο πως, και στην περίπτωση του eActros για βαριές διανομές, και του επερχόμενου σε μεταγενέστερο (2024) χρόνο 40τονου, eActros LongΗaul για μεγαλύτερες αποστάσεις και τονάζ, θέλει να επαναλάβει την ίδια επιτυχία, ενώ ήδη από τον φετινό Ιούλιο είναι διαθέσιμο κανονικά (σχεδόν αποκλειστικά σε Δήμους) το επίσης φουλ ηλεκτρικό eEconic.
Στην ευρύτερη περιοχή του Worth am Rhein, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το ηλεκτρικό φορτηγό βαρέων διανομών eActros στην τελική του μορφή παραγωγής για πρώτη φορά.
Το ενδιαφέρον είναι ότι, τα ηλεκτρικά eActros που οδηγήσαμε είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά που θα παραλάβουν οι τελικοί πελάτες, καθώς μετά από μεγάλης χρονικής διάρκειας και έντασης δοκιμές εξέλιξης έφτασαν πλέον στο επίπεδο τεχνολογικής (και εμπορικής) ωριμότητας που κρίνει απαραίτητο ο κατασκευαστής.