Δοκιμάζουμε τα  ηλεκτρικά Renault Kangoo & Master

Παρ, 01/07/2022 - 02:29
Δοκιμάζουμε τα  ηλεκτρικά Renault Kangoo & Master

Η Renault ανανεώνει τη σειρά των ηλεκτρικών της LCV με το καινούργιο Kangoo Van E-TECH Electric και το νέο Master E-TECH. Με αυτονομία 300 χιλιομέτρων το ηλεκτρικό Kangoo είναι τώρα περισσότερο από ποτέ ένα βαν που καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες των επαγγελματιών.

Το επίσης ηλεκτρικό Master είναι ακόμη πιο ευέλικτο από πριν με δεκαπέντε εκδόσεις προς επιλογή και αυτονομία 200 χιλιομέτρων. Αυτά τα δύο μοντέλα σηματοδοτούν την έναρξη μιας εντελώς νέας γκάμας πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων τα οποία προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στους επαγγελματίες. Τα οδηγούμε φορτωμένα κοντά στο Παρίσι σε αστικές και υπεραστικές διαδρομές, από όπου σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

Renault Kangoo - Μέγιστες επιδόσεις

Ξεκινούμε την οδήγησή μας με το ηλεκτρικό Kangoo στο κέντρο της πόλης και επιλέγουμε τη λειτουργία Eco με την οποία περιορίζεται η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα στις 56 kW καθώς και η τελική ταχύτητα. Με τη λειτουργία αυτή όμως βελτιστοποιείται η συνολική αυτονομία και ενδείκνυται για τη μεταφορά ελαφρών φορτίων. Η ροπή του κινητήρα είναι 245 Nm και με το απότομο πάτημα του γκαζιού οι ρεπρίζ είναι γρήγορες.

Βγαίνοντας από την πόλη και οδηγώντας σε ανηφορική διαδρομή επιλέγουμε τη λειτουργία Normal όπου οι επιδόσεις είναι υψηλές καθώς η ισχύς φτάνει στα 90 kW. Σε συνδυασμό μάλιστα με πιο βαρύ φορτίο είναι η ιδανική επιλογή καθώς το όχημα κινείται με μεγαλύτερη ευκολία και υψηλότερη μέση ταχύτητα. Στον αντίποδα όμως η χωρητικότητα της μπαταρίας μειώνεται γρηγορότερα.

Στο κέντρο της πόλης, όπως και σε διαδρομές με παρατεταμένες κατηφόρες, χρησιμοποιούμε το στάδιο Β3 κατάλληλο για την ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Με τον τρόπο αυτό έχουμε μερική φόρτιση της μπαταρίας και παράλληλα αποφεύγουμε τη χρήση του πεντάλ φρένου, το οποίο περιορίζεται μόνο για την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται η φθορά στα τακάκια.

Το στάδιο Β2 τοποθετείται ανάμεσα στο στάδιο Β1 και Β3 επιβραδύνοντας το όχημα προοδευτικά. Στον αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιούμε το στάδιο Β1 με την πέδηση να μην είναι έντονη και το όχημα να ρολάρει με μεγαλύτερη ταχύτητα. Το συμβατικό υδραυλικό σύστημα πέδησης υποβοηθείται από το σύστημα Adaptive Regenerative Brake System έτσι ώστε να μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας ανεξάρτητα από το επιλεγμένο σύστημα πέδησης.

Δοκιμάζουμε τα  ηλεκτρικά Renault Kangoo & Master

Μπαταρία – Χρόνος φόρτισης

Το νέο Kangoo Van E-TECH Electric εξοπλίζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 45 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 300 χιλιομέτρων. Η αυτονομία βέβαια εξαρτάται από το στυλ οδήγησης, τις κλίσεις του δρόμου, την εξωτερική θερμοκρασία και το ωφέλιμο βάρος. Για μια πλήρη φόρτιση του αυτοκινήτου χρειάζονται 2 ώρες από δημόσιο σταθμό φόρτισης (22kW φορτιστής τύπου Chameleon) 4,5 ώρες από τερματικό 11 kW, 7 ώρες από ένα wall box (μονοφασικός φορτιστής 7.4 kW) και 16 ώρες από συμβατική οικιακή παροχή. Με τον ταχυφορτιστή των 80 kW η μπαταρία μπορεί να φορτίσει μέχρι 80% σε 30 λεπτά.

Χώρος φόρτωσης

Στην έκδοση Long, με πλάτος της συρόμενης πλευρικής πόρτας στα 864 χιλιοστά προσφέρεται η μεγαλύτερη διάσταση σε ό,τι αφορά το μήκος του χώρου φόρτωσης που φτάνει τα 3.548 χιλιοστά. Ο όγκος του χώρου φόρτωσης κυμαίνεται από 4.2 έως 4.9 κ.μ. Στη Long έκδοση, το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 800 κιλά. Στην στάνταρ έκδοσή του, ο χώρος φόρτωσης κυμαίνεται από 3.3 έως 3.9 κ.μ. και το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στα 600 κιλά.

Η κλούβα διαθέτει ασύμμετρη πίσω πόρτα 1/3 – 2/3 που ανοίγει σε γωνία από 90° έως 180°, εξασφαλίζοντας άνετη πρόσβαση στο φορτίο ακόμα και όταν ο χώρος πίσω από το αυτοκίνητο είναι πολύ περιορισμένος. Επίσης ένα (προαιρετικό) σύστημα κλειδώματος παρέχει υψηλότερο επίπεδο προστασίας.

Το ηλεκτρικό Kangoo έρχεται με τις δύο σημαντικές καινοτομίες για την κλούβα, το σύστημα Open Sesame by Renault και το Easy Inside Rack. Με το πρώτο απουσιάζει η κεντρική κολώνα, γεγονός που εξασφαλίζει το φαρδύτερο άνοιγμα πλαϊνής πόρτας στη δεξιά πλευρά του οχήματος με πλάτος 1.446 χιλιοστά.

Με το δεύτερο σύστημα διευκολύνεται η πλήρης εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, ακριβώς πάνω από τον συνοδηγό, προσθέτοντας έναν αποθηκευτικό χώρο στην οροφή για τοποθέτηση μακρύτερων αντικειμένων μεγάλου μήκους, 2 έως 2.5 μέτρων στην έκδοση με το μακρύ αμάξωμα.

Renault Master - Ηλεκτροκινητήρας

Ο ηλεκτροκινητήρας του Master Van έχει απόδοση 57 kw (76 ίππους) και παίρνει ενέργεια από μπαταρίες λιθίου χωρητικότητας 52 kWh οι οποίες εξασφαλίζουν αυτονομία έως και 200 χλμ. Η λειτουργία Eco περιορίζει τη μέγιστη ισχύ και ταχύτητα και σε συνδυασμό με ελαστικά χαμηλής αντίστασης εξασφαλίζεται μέγιστη αυτονομία και οδηγική άνεση.

Η μπαταρία χρειάζεται 5 ώρες για να φτάσει στο 80% της φόρτισης όταν φορτίζει σε Wallbox 7,4 kW και 10 ώρες σε οικιακό 3,7 kW.

Βάρη - Χωρητικότητες

Το Master Van E-TECH Electric είναι διαθέσιμο σε δεκαπέντε εκδόσεις με δυνατότητα επιλογής σε τρία διαφορετικά μήκη και τρία ύψη. Ως προς τα βάρη του διατίθεται στους 3,1 και 3,5 τόνους ενώ αργότερα θα προσφέρεται και στους 3,8 τόνους. Οι τέσσερις εκδόσεις van προσφέρουν όγκο φορτίου 8 έως 15 κ.μ. Οι δύο εκδόσεις L2 και L3 μπορούν να μεταφέρουν φορτία έως και 20 κ.μ.

Στο τιμόνι του ηλεκτρικού Master

Η είσοδος των επιβατών στο εσωτερικό του Renault Master γίνεται εύκολα πατώντας σε ένα σκαλοπάτι, χωρίς να χρειαστεί να πάρει ιδιαίτερη κλίση το σώμα τους. Όλοι οι διακόπτες είναι εργονομικά τοποθετημένοι κοντά στα δάχτυλα του οδηγού προς τους οποίους έχει άμεση οπτική επαφή. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολυάριθμοι επάνω από το παρμπρίζ, στις θήκες κάθε πόρτας, ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό καθώς και στα δύο ντουλαπάκια επάνω στο ταμπλό. Επιπλέον στο βασικό εξοπλισμό διατίθεται ένα μεγάλο συρτάρι 10,5 λίτρων «Easy Life» με εύκολη πρόσβαση, επαγωγικός φορτιστής smart phone, μια ψηφιακή βάση σύνδεσης tablet στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό καθώς και σύστημα infotainment Evolution R-link. Αυτό που θα θέλαμε, είναι ηλεκτρικό χειρόφρενο αντί για το υπάρχον χειροκίνητο.

Στο δρόμο με το Renault Master

Το Renault Master είναι κατάλληλο για αστικές και υπεραστικές διαδρομές και είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε πέριξ του Παρισίου. Από το λεβιέ ταχυτήτων επιλέγουμε τη θέση D για οδήγηση ενώ είναι διαθέσιμες δύο επιλογές ακόμη, Ν για νεκρά και R για όπισθεν. Όπως συμβαίνει σε όλα τα ηλεκτροκίνητα έτσι και εδώ η λειτουργία του κινητήρα είναι εντελώς αθόρυβη. Αυτό όμως πρόκειται να εκτιμηθεί στη συνέχεια του δρομολογίου καθώς η απουσία θορύβου από τον κινητήρα κάνει πιο ξεκούραστη τη δουλειά του οδηγού. Στο κέντρο της πόλης παρατηρούμε ότι η ορατότητα από τη θέση οδήγησης είναι άριστη. Τα συστήματα Front Park Assist 2 και το Rear Park Assist 2 βοηθούν σημαντικά στο παρκάρισμα του οχήματος σε σημεία με περιορισμένο χώρο. Το σύστημα Rear View Assist με οθόνη κάμερας στο επάνω τμήμα του παρμπρίζ παρέχει βέλτιστη ορατότητα όπισθεν, μεσαίας και μεγάλης εμβέλειας.

Βγαίνοντας από την πόλη και οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο, ανεβάζουμε την ταχύτητα στα 100 χλμ/ώρα και η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα παραμένει αθόρυβη. Ο μοναδικός θόρυβος που περνάει στο εσωτερικό είναι από τα ελαστικά και το παρμπρίζ. Οι ρεπρίζ του κινητήρα είναι ικανοποιητικές και το όχημα κινείται με μια μέση κατανάλωση στις 16 kWh/100 χλμ.

Να αναφέρουμε ότι το Master Van E-TECH Electric διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας τα οποία κάνουν την καθημερινότητα του οδηγού πιο εύκολη. Το σύστημα Side Wind Assist ενεργοποιείται πάνω από τα 70 χλμ/ώρα διορθώνοντας τις πλευρικές αποκλίσεις του οχήματος σε ακραίες συνθήκες οδήγησης. Το ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEBS) ενεργοποιείται σε αστικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους φρενάροντας αυτόματα το όχημα, για την αποφυγή ατυχήματος. Στο βασικό του εξοπλισμό διατίθενται επίσης αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες καθώς και το σύστημα Lane Departure Warning για προειδοποίηση σε περίπτωση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

Στο δια ταύτα τα ηλεκτρικά Renault Kangoo και Master προσφέρουν λύσεις για τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης και ανάπτυξης του στόλου με σημαντικά οφέλη για την οικονομία στα δρομολόγια, τους μηδενικούς ρύπους καθώς επίσης και την αυξημένη αυτονομία, ιδιαίτερα στην περίπτωση του Kangoo.

Παύλος Μαυρομύτης