Θα μπορεί το αυτοκίνητο, τράκτορας ή φορτηγό να επιστρέφει στη χώρα του τηρώντας τους κανόνες του καμποτάζ χωρίς το ρυμουλκούμενο με το οποίο είχε αναχωρήσει, έλκοντας δηλαδή άλλο ρυμουλκούμενο επικαθήμενο ή συρόμενο.

Στην παραπάνω διατύπωση φέρεται να έχουν συμφωνήσει τα μέλη της επιτροπής της Ε.Ε. που εργάζονται πάνω στο «Πακέτο Κινητικότητας 1» που τέθηκε σε ισχύ από την περασμένη άνοιξη, έχοντας όμως αφήσει ένα κρίσιμο κενό.

Συγκεκριμένα, δεν έχει διευκρινιστεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς του «άλλου» ρυμουλκούμενου. Επιστρέφοντας δηλαδή το αυτοκίνητο στη χώρα του θα μπορεί να έλκει διαφορετικό τρέιλερ από εκείνο με το οποίο είχε αναχωρήσει, όμως το άλλο αυτό ρυμουλκούμενο σε ποιον θα ανήκει;

Θα ανήκει στην ίδια μεταφορική εταιρεία που πραγματοποιεί καμποτάζ σε μια ξένη χώρα και σε αυτή διατηρεί έναν αριθμό δικών της ρυμουλκούμενων ή θα μπορεί το αυτοκίνητο να γυρίσει στη χώρα του έλκοντας τρέιλερ άλλης μεταφορικής άλλης χώρας και όχι απαραίτητα της χώρας από την οποία ξεκινά την επιστροφή του προς τη χώρα – έδρα του;

1

Και ακόμα: Πραγματοποιώντας μεταφορές ένας τράκτορας π.χ. με βουλγάρικες πινακίδες εντός της Ελλάδας, εντός του οριζόμενου χρόνου, θα μπορεί τη μια ενδομεταφορά να την κάνει με δικό του (βουλγάρικο) τρέιλερ και την άλλη ενδομεταφορά να την κάνει με ελληνικό τρέιλερ π.χ. από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και κατόπιν να επιστρέψει στη Βουλγαρία με το ελληνικό τρέιλερ. Και αν ναι, θα μπορεί να ξαναμπεί στην Ελλάδα με το ελληνικό ρυμουλκούμενο;

Αυτά είναι τα ερωτήματα που απομένει να διευκρινιστούν και να αποτυπωθούν ως κανόνες του καμποτάζ.

Πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR αναφέρουν ότι υπάρχει συμφωνία στην εξαίρεση των ρυμουλκούμενων γενικά από τους κανόνες του καμποτάζ, δεν έχει όμως ακόμη επέλθει συμφωνία που να απαντά στα παραπάνω ερωτήματα.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR ασκείται πίεση από μεγάλους μεταφορικούς φορείς και οργανισμούς να επέλθει συμφωνία σύντομα και οι νέοι κανόνες να τεθούν σε ισχύ πριν τη λήξη του έτους.

Εννοείται ότι οι μεταφορικοί οργανισμοί και οι μεγάλες επιχειρήσεις Logistics που δραστηριοποιούνται στις συνδυασμένες μεταφορές και διατηρούν υποκαταστήματα σε διάφορες χώρες πιέζουν προς την πλήρη απελευθέρωση των ρυμουλκούμενων από τους κανόνες του καμποτάζ και χωρίς εξαιρέσεις.

Είναι προφανές ότι η χωρίς εξαιρέσεις απελευθέρωση των ρυμουλκούμενων από τους κανόνες του καμποτάζ θα ευνοήσει τις πολυεθνικές μεταφορικές που διατηρούν υποκαταστήματα στερώντας μεταφορικό έργο από τις μικρές μεταφορικές οι οποίες δεν διαθέτουν τρέιλερ εκτός έδρας, ούτε όμως έχουν επάρκεια τρακτόρων, ώστε να εκμεταλλευτούν την απελευθέρωση εναλλάσσοντας ρυμουλκούμενα.