Τροχοί & TIR

BΥD: Ένας παγκόσμιος κολοσσός

Συνέντευξη Πέτρου Πλακάκη, Διευθυντή Μονάδας Φορτηγών και Λεωφορείων της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR Η διείσδυση της BYD στην παγκόσμια αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων γ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 02/10/2022 - 12:02
Κοινοποίηση στα Social Media
Συνέντευξη Πέτρου Πλακάκη, Διευθυντή Μονάδας Φορτηγών και Λεωφορείων της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR
Συνέντευξη Πέτρου Πλακάκη, Διευθυντή Μονάδας Φορτηγών και Λεωφορείων της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR

Συνέντευξη Πέτρου Πλακάκη, Διευθυντή Μονάδας Φορτηγών και Λεωφορείων της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR

Η διείσδυση της BYD στην παγκόσμια αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων γίνεται πλέον με καταιγιστικούς ρυθμούς και η ευρεία αποδοχή των προϊόντων της στην Ευρώπη αποτελεί τη μεγάλη έκπληξη των τελευταίων χρόνων στον Κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Για τη BYD ήταν θέμα χρόνου και τυπικών διαδικασιών να κάνει την εμφάνισή της και στη χώρα μας, επιλέγοντας για την αντιπροσώπευσή της μια ιστορική ελληνική φίρμα που φέτος γιορτάζει 100 χρόνια από την ίδρυσή της και μιλάμε για την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, σε όλους γνωστή χάρη στις δυνατές μάρκες που ακούνε στο όνομα Scania και Isuzu.

Εδώ, λοιπόν, έχουμε και το πρώτο εύλογο ερώτημά μας προς τον κ. Πέτρο Πλακάκη, Διευθυντή Μονάδας Φορτηγών και Λεωφορείων της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, τον οποίο συναντήσαμε στο περίπτερο της BYD στην έκθεση IAA του Ανόβερο.

T&T: Στη μονάδα σας σήμερα, έχετε τη διεύθυνση τριών μεγάλων κατασκευαστών σε παγκόσμια κλίμακα. Φορτηγά και Λεωφορεία Scania, φορτηγά και λεωφορεία Anadolu Isuzu και μια ευρύτερη γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών, βαν και λεωφορείων BYD. Δεν θεωρείτε ότι υπάρχει μεταξύ τους κάποια επικάλυψη;

Π.Π.: Κάθε άλλο. Έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε περισσότερες λύσεις στους πελάτες μας, να καλύψουμε το σύνολο των μεταφορικών εφαρμογών και με διαφορετική προσέγγιση value for money.

T&T: Θα μπορούσατε επιγραμματικά να μας δώσετε τη στρατηγική της κάθε μάρκας;

Π.Π.: Φυσικά. Η Scania με τα φορτηγά της καλύπτει εμπορευματικές μεταφορές μεγάλων και μεσαίων αποστάσεων, αλλά και με τα Scania πούλμαν στις επιβατικές μεταφορές καλύπτει ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Η Anadolu Isuzu καλύπτει επιβατικές μεταφορές μεσαίων αποστάσεων, καθώς και αστικών συγκοινωνιών.

Από την πλευρά της η BYD με οχήματα για κάθε μεταφορική εφαρμογή, επιβατική και εμπορευματική, έρχεται να καλύψει την ηλεκτροκίνηση σε όλες τις μορφές της και σε αυτό τον τομέα είναι πρωτοπόρος. Αλλά εδώ να σημειώσω ότι ο όμιλός μας εισάγει επαγγελματικά οχήματα και άλλων αξιόπιστων κατασκευαστών, όπως η Isuzu, η Maxus, η Kubota κ.α.

T&T: Πώς βλέπετε την ηλεκτροκίνηση στα επαγγελματικά οχήματα;

Π.Π.: Συνεχώς αυξανόμενη κατά τα επόμενα χρόνια. Θα έχουμε μεγαλύτερους αριθμούς ταξινομήσεων στα ηλεκτρικά βαν και θα ακολουθήσουν τα μεσαία φορτηγά. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα έχουν ταχύτερη διείσδυση και θεωρώ ότι τόσο οι συγκοινωνιακοί φορείς όσο και οι Δήμοι της χώρας θα στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.

T&T: Σε αυτό το επερχόμενο ανταγωνιστικό πεδίο της ηλεκτροκίνησης με ποια πλεονεκτήματα «κατεβαίνει» η BYD;

Π.Π.: Θα ξεκινήσω με μια μικρή εισαγωγή λέγοντας ότι η BYD είναι ένας παγκόσμιος τεχνολογικός κολοσσός με παρουσία στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα συστήματα μπαταριών, τα ηλεκτρονικά και τους ηλεκτρικούς σιδηρόδρομους.

Είναι ο κορυφαίος σε πωλήσεις κατασκευαστής παγκοσμίως σε εξηλεκτρισμένα και ηλεκτρικά οχήματα με δυναμικό 290.000 εργαζομένων, ανάμεσά τους 40.000 μηχανικοί σε 11 ερευνητικά κέντρα σε 30 βιομηχανικά πάρκα, σε 6 ηπείρους. Στον τομέα των λεωφορείων κατέχει ηγετική θέση στην Ευρώπη, με περισσότερα από 3.200 οχήματα (σε κυκλοφορία ή παραγγελίες) σε 23 χώρες.

Οι μπαταρίες είναι βασικό πλεονέκτημα της BYD, η οποία εξελίσσει in-house τεχνολογίες μπαταριών με πλήρη καθετοποίηση, από την εξόρυξη των πρώτων υλών και το R&D έως τη βιομηχανική παραγωγή, την υλοποίηση σε πλήθος εφαρμογών και την ανακύκλωση στο τέλος του κύκλου ζωής.

Μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την BYD στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρείται η τεχνολογία BLADE που έχει αναπτύξει η εταιρεία για τις μπαταρίες ηλεκτροκίνησης, με τις συγκεκριμένες να θεωρούνται οι κορυφαίες σε ασφάλεια, με εξαιρετικές επιδόσεις σε αυτονομία και αξιοπιστία. Επίσης, τα επαγγελματικά φορτηγά, ελαφρά και μεσαία, πλεονεκτούν ως προς το ωφέλιμο φορτίο που δίνουν στον ιδιοκτήτη τους, ενώ την ίδια στιγμή διαθέτουν από τις μεγαλύτερες κλούβες στην κατηγορίας τους.

Τελευταία να αναφέρω και το χαμηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης που χαρακτηρίζει τα ηλεκτρικά οχήματα της BYD γεγονός που οφείλεται στην απλότητα της δομής των ηλεκτροκινητήρων.

T&T: Πού οφείλεται το γεγονός ότι υπάρχει ξεχωριστό ενδιαφέρον για την τεχνολογία blade των μπαταριών BYD;

Π.Π.: Η τεχνολογία blade είναι αποτέλεσμα συνεχούς έρευνας και ανάπτυξης. Το τμήμα R&D της BYD ασχολείται με την εξέλιξη των μπαταριών τα τελευταία 27 χρόνια έχοντας δοκιμάσει κάθε νέα τεχνολογία σε εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα BYD που κυκλοφορούν παγκοσμίως.

Φτάνοντας στην τεχνολογία blade, η BYD πέτυχε να συνδυάσει με επιτυχία τα πιο κρίσιμα χαρακτηριστικά μιας μπαταρίας, όπως είναι η αυξημένη χωρητικότητα, η μεγάλη διάρκεια της ζωής της, η ιδιαίτερα υψηλή ασφάλεια που παρέχει κατά τη λειτουργία της στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το χαμηλότερο βάρος της, κυρίως όμως η τεχνολογία blade δίνει αυτό που ζητά ο πελάτης, δηλαδή μεγαλύτερη χιλιομετρική εμβέλεια.

T&T: Το ελληνικό κοινό θα δει τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα στη χώρας μας;

Π.Π.: Ναι. Προχωρούμε σε μια μεγάλη εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 7-8 Οκτωβρίου, στην έδρα της εταιρείας Α. Παντόπικος ΕΠΕ, 16 χλμ. της Αθηνών – Λαμίας. Ο κ. Παντόπικος είναι εξουσιοδοτημένος έμπορος για τα ηλεκτρικά οχήματα BYD.

T&T: Οι στόχοι σας για τη BYD στην Ελλάδα;

Π.Π.: Φιλοδοξούμε να δούμε τις πρώτες ταξινομήσεις των βαν μέσα στο 2023 και αυτό γιατί υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τις εταιρείες leasing, τις επιχειρήσεις courier, φαρμακευτικές αποθήκες κ.α.

Παράλληλα, φιλοδοξούμε να δούμε και τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία BYD της μεσαίας κατηγορίας (midi) να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. 

PreviousNext