Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η DAF Trucks κατακτά την κορυφαία διάκριση του ειδικού Τύπου με το νέα σειρά μεσαίων φορτηγών XD να ανακηρύσσεται «Διεθνές Φορτηγό της Χρονιάς 2023». Όπως κάθε φορά, η επιτροπή κρίσης αποτελείται από 24 μέλη, ειδικούς συντάκτες από αντίστοιχες χώρες, οι οποίοι εκπροσωπούν τα κορυφαία έντυπα και site της Ευρώπης στον χώρο των επαγγελματικών οχημάτων.

 Την Ελλάδα εκπροσωπεί το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR με τον συντάκτη Βασίλη Δαραμούσκα να είναι μόνιμο μέλος της επιτροπής. Το βραβείο παρέλαβε εκ μέρους της ολλανδικής εταιρείας ο κ. Harald Seidel, πρόεδρος της DAF Trucks, στη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης λίγο πριν από το άνοιγμα της έκθεσης ΙΑΑ Transportation 2022 στο Αννόβερο της Γερμανίας. 

Η σειρά διανομών/εθνικών μεταφορών της DAF επικράτησε των Scania Super με τη νέα γραμμή μετάδοσης κίνησης και Mercedes-Benz Actros με τον κινητήρα ΟΜ 471 τρίτης γενιάς. Σύμφωνα με τους κανονισμούς της επιτροπής κρίσης (IToY), το ετήσιο βραβείο απονέμεται σε όχημα το οποίο έχει λανσαριστεί τους τελευταίους 12 μήνες, και συνεισφέρει κυρίως στην αποδοτικότητα της οδικής μεταφοράς.

Τα κριτήρια επιλογής του καλύτερου είναι πολυάριθμα, και σε αυτά περιλαμβάνονται η τεχνολογική καινοτομία, η άνεση, η παθητική και ενεργητική ασφάλεια, η οδηγησιμότητα, η οικονομία στο καύσιμο, το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, και το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) του φορτηγού. 

Τα νέα DAF XD μοιράζονται το «οικογενειακό» DNA των νέας γενιάς XF, XG και XG+ και έχουν επίσης εκμεταλλευθεί στο έπακρο τη νέα Κοινοτική Οδηγία για τις μάζες και διαστάσεις.

Το αποτέλεσμα είναι μία νέα γκάμα φορτηγών η οποία διαθέτει θεαματικά βελτιωμένη –και ιδιαίτερα χρήσιμη στις αστικές διανομές- ορατότητα από τη θέση οδήγησης, μεγάλο ωφέλιμο όγκο στο εσωτερικό, μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις, αυξημένη αποδοτικότητα, κορυφαία άνεση οδήγησης και πολλά συστήματα που βελτιώνουν την ενεργητική και παθητική ασφάλεια. 

Τα μέλη του IToY, με τον συντάκτη του T&T παρόντα, δοκίμασαν πρόσφατα τα νέα DAF XD στην Ολλανδία, και ανάμεσα στα στοιχεία που κατέγραψαν ως δυνατά σημεία της νέας σειράς ξεχωρίζει η καλύτερη ορατότητα που υπάρχει σε όχημα της κατηγορίας.

Το τεράστιο, καμπυλωτό παρμπρίζ, σε συνδυασμό με τα κρύσταλλα των πλευρικών παραθύρων που κατεβαίνουν πολύ χαμηλά στο αμάξωμα μαζί με το έξτρα τζάμι στην πόρτα του συνοδηγού και το σύστημα αντικατάστασης των εξωτερικών καθρεπτών με κάμερες συνεισφέρουν σημαντικά στο να αντιλαμβάνεται εγκαίρως ο οδηγός πεζούς, ποδηλάτες και άλλους ευάλωτους χρήστες των δρόμων της πόλης. 

Οι δημοσιογράφοι εκτίμησαν επίσης τη γραμμική λειτουργία και την αποδοτικότητα του νέου (εξακύλινδρου σε σειρά) κινητήρα Paccar MX-11 ο οποίος συνδυάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων TraXon με νέας γενιάς προγνωστικό σύστημα. 

Ανακεφαλαιώνοντας το σκεπτικό πίσω από τις ψήφους της επιτροπής κρίσης, ο πρόεδρος του International Truck of the Year, Gianenrico Griffini σχολίασε: «με το λανσάρισμα των οχημάτων της σειράς XD, η DAF προσφέρει τα πιο εξελιγμένα μεσαία φορτηγά της αγοράς, τα οποία ανεβάζουν συνολικά των πήχυ σε κάθε παράμετρο της λειτουργίας τους. Επιπρόσθετα, τα XD προσφέρουν την ιδανική πλατφόρμα για την επόμενη γενιά αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών, τα οποία θα παρουσιάσει η DAF στην έκθεση ΙΑΑ Transportation».

*Το International Truck of the Year (IToY) δημιουργήθηκε από τον θρυλικό δημοσιογράφο του αγγλικού περιοδικού Truck, Pat Kennett το 1977. Σήμερα περιλαμβάνει τα 24 κορυφαία μέσα ενημέρωσης της Ευρώπης, ενώ διαθέτει συνεργαζόμενα μέλη στις μεγαλύτερες αγορές φορτηγών στον κόσμο, από Κίνα και Ινδία, μέχρι Βραζιλία και Ιαπωνία, και συνολικό αριθμό αναγνωστών που ξεπερνά το 1.000.000
*Οι ψήφοι επικυρώθηκαν από την Dekra