Πέρυσι τέτοιο καιρό γινόμασταν αποδέκτες παραπόνων αναγνωστών μας, ότι συνέχεια προβάλλουμε στο περιοδικό τα ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία. Ίσως και να είχαν δίκιο. Απλά, εμείς καταγράφαμε ειδήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας που είχε κάνει στροφή στην ηλεκτροκίνηση και τώρα ήρθε να το επιβεβαιώσει, περίτρανα θα λέγαμε.
Ποιος θα μπορούσε άραγε να φανταστεί ότι κολοσσοί, όπως η Volvo θα παρουσίαζε μόνο ηλεκτρικά φορτηγά στην ΙΑΑ 2022, τη μεγαλύτερη έκθεση επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη; Αλλά και στα περίπτερα της Mercedes-Benz, της DAF, της Iveco κ.α. σε πρώτο πλάνο είδαμε τα ηλεκτρικά φορτηγά, μεσαίων, ακόμη και βαρέων κατηγοριών. Παράλληλα, συμμετέχοντας στις συνεντεύξεις των υψηλόβαθμων στελεχών των κατασκευαστών το μήνυμα που έστειλαν σε όλους τους δημοσιογράφους ήταν ξεκάθαρο: Ηλεκτροκίνηση.
Μάλιστα, κάθε κατασκευαστής έδινε και το χρονοδιάγραμμα παραγωγής και διάθεσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων του, από τα ελαφρά και τα μεσαία μέχρι τα βαριά μεγάλων αποστάσεων και τα επίσης βαριά ειδικά φορτηγά για Δήμους και Οργανισμούς.
Την ίδια στιγμή όμως, ουδείς μίλησε για διακοπή των γραμμών παραγωγής των βαρέων πετρελαιοκίνητων οχημάτων, τουλάχιστον μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, σε αντίθεση με τους περισσότερους κατασκευαστές ελαφρών επαγγελματικών, οι οποίοι έθεταν ως ορίζοντα το 2025 για τη λήξη της παραγωγής των βαν πετρελαίου.
Επισημαίνουμε τα παραπάνω για να εξηγήσουμε ότι οι ειδήσεις πέριξ των ηλεκτροκίνητων θα είναι αυτές που θα συνεχίσουν να κυριαρχούν στην επικαιρότητα, αλλά και για να επισημάνουμε, ότι η εποχή της ηλεκτροκίνησης με κανένα τρόπο και για κανένα λόγο δεν προδικάζει την απαξίωση των πετρελαιοκίνητων φορτηγών. Τα οποία θα συνεχίσουν να κυριαρχούν στην αγορά και να κατακλύζουν τις εθνικές οδούς, διατηρώντας υψηλά την αξία τους.
Η επιδότηση προϋπόθεση για τα βαριά ηλεκτρικά
Αλλά επειδή τα πετρελαιοκίνητα είναι αυτά που ρυπαίνουν το περιβάλλον, αυτό ας το εξετάσουν οι Επιτροπές των Βρυξελλών και οι κυβερνώντες τούτη τη χώρα, οι οποίοι όταν μιλούν και νομοθετούν για κίνητρα απευθύνονται στους ιδιοκτήτες των ΙΧ επιβατικών παραβλέποντας τα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Όταν λοιπόν νομοθετήσουν κίνητρα, σοβαρά και ουσιαστικά, αντικατάστασης των φορτηγών ντίζελ, ναι τότε μόνο, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για μια μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση των βαρέων φορτηγών. Γιατί το σημερινό κόστος των ηλεκτροκίνητων φορτηγών, μόνο με μια γενναία επιδότηση θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί. Έτσι έχουν τα πράγματα, κατά τη γνώμη μας.