Τροχοί & TIR

Στους 500 HP το νέο Scania Touring

Πρώτο θέμα συζήτησης στους κύκλους των αυτοκινητιστών ΚΤΕΛ και των τουριστικών επιχειρηματιών αποτελεί η άφιξη του Scania Touring, του νέου λεωφορείου που αλλάζει τα δεδομένα ανεβάζοντας ψηλά τον πή
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 11/02/2023 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
51+1+1 πολυτελείς θέσεις
51+1+1 πολυτελείς θέσεις

Πρώτο θέμα συζήτησης στους κύκλους των αυτοκινητιστών ΚΤΕΛ και των τουριστικών επιχειρηματιών αποτελεί η άφιξη του Scania Touring, του νέου λεωφορείου που αλλάζει τα δεδομένα ανεβάζοντας ψηλά τον πήχη της ποιότητας κύλισης, της απόδοσης και της οικονομίας.

Η μεγάλη υπέρβαση έρχεται από τη γραμμή κίνησης του νέου Touring στην καρδιά του οποίου βρίσκεται ο 13λιτρος κινητήρας 6 κυλίνδρων σε σειρά της Scania, ο οποίος αποδίδει 500 HP και την τεράστια για λεωφορείο
ροπή των 2550 Nm και, μάλιστα, σε χαμηλές στροφές, μεταξύ 925 και 1340 σ.α.λ.

Και βέβαια, τη ροπή αυτή διαχειρίζεται το νέο σασμάν της Scania 12 σχέσεων. Πρόκειται για την τελευταία έκδοση του κιβωτίου Opticruise της Scania 12 ταχυτήτων με overdrive και δύο ταχύτητες όπισθεν.

Αυτό σημαίνει ότι η 11η ταχύτητα είναι σε άμεση αναλογία 1:1, ενώ η 12η ταχύτητα είναι ουσιαστικά overdrive με αναλογία 0,8:1. Στην πράξη, το 12άρι σασμάν κάνει την καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής και το λεωφορείο διατηρεί τα χαρακτηριστικά μιας βελούδινης κύλισης. Ακόμη και σε ανηφόρες μεγάλης κλίσης, ο κινητήρας συνεχίζει να κινεί το λεωφορείο στο όριο του κόφτη και με τις στροφές να παραμένουν χαμηλά στην πράσινη ζώνη. 

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το νέο Scania Touring επιτυγχάνει οικονομία καυσίμου μέχρι 6% γεγονός που οφείλεται στην αποδιδόμενη υψηλή ροπή του κινητήρα σε χαμηλές στροφές λειτουργίας σε συνάρτηση με το 12άρι σασμάν, καθώς και με τη λειτουργία του Active Cruise Control. Εδώ να σημειώσουμε ότι το Active Cruise Control περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό. 

Για την κύλιση του λεωφορείου ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις εναλλακτικές λειτουργίες απόδοσης: Την economy, τη standard και την Power. Η επιλογή γίνεται εύκολα ανά πάσα στιγμή, πατώντας το αντίστοιχο κουμπί στο τιμόνι.

Συμβολή στην άνεση του ταξιδιού και στην ποιότητα κύλισης του Touring έχει ο νέος, ανεξάρτητος μπροστινός άξονας με ικανότητα φόρτισης 8.200 κιλά (αντί 7.500 κιλά), που συντελεί στην καλύτερη κατανομή του βάρους μεταξύ πρώτου και δεύτερου άξονα.

Νέας σχεδίασης κόκπιτ

Νέας σχεδίασης με πλήθος βελτιώσεων και πιο εργονομικός είναι τώρα ο χώρος οδήγησης. Το ταμπλό είναι εντελώς καινούργιο με ευρύτερο κεντρικό κατράν, εύκολα αναγνώσιμες ενδείξεις, επαρκή φωτισμό, με σωστή ομαδοποίηση των κουμπιών τόσο στο ταμπλό όσο και επάνω στο τιμόνι. Να προσθέσουμε, επίσης, ότι όλα τα κουμπιά και τα χειριστήρια είναι μικρότερων διαστάσεων και πιο κοντά στον οδηγό.

Οι επαγγελματίες οδηγοί θα εκτιμήσουν, επίσης, τους νέους ρυθμιζόμενους αεραγωγούς με ικανότητα να φέρνουν περισσότερο αέρα στο κόκπιτ, το μεγάλο, διπλάσιας χωρητικότητας ψυγείο αναψυκτικών (41 λίτρων), το πολυτελές, θερμαινόμενο αερόσουστο κάθισμα, τη μεγάλη 9 ιντσών οθόνη των multimedia, τις κομψές αισθητικά λεπτομέρειες με inox στο ταμπλό κ.α. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το κάθισμα και η θέση του τιμονιού παρέχουν άνεση για οδηγούς με ύψος μέχρι 2,10 μέτρα.

Να προσθέσουμε, επίσης, ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του περισσότερους χώρους για τα προσωπικά του αντικείμενα, καθώς και δυνατότητα κλίνης. Ειδικότερα, υπάρχει πρόβλεψη για χώρο ανάπαυσης του οδηγού με την κατάλληλη προετοιμασία (κλείνει με πόρτα) και είναι επιλογή του οδηγού αν θα χρησιμοποιηθεί ή όχι.

Στον τομέα της ασφάλειας, το νέο Scania Touring ενσωματώνει όλο το πλήθος των συστημάτων ασφαλείας στην κορυφή των οποίων βρίσκεται το Adaptive Cruise Control, το οποίο βοηθά τον οδηγό να διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Έτσι, πέρα από την ασφάλεια, οδηγός και επιβάτες απο-
λαμβάνουν την άνεση του ταξιδιού, χωρίς συχνά και απότομα φρεναρίσματα, με την οδήγηση να είναι σωστά προσαρμοσμένη στις κυκλοφοριακές συνθήκες.

Συνυπάρχει το σύστημα διατήρησης της λωρίδας με προειδοποίηση στον οδηγό σε περίπτωση εξόδου από τις γραμμές, το σύστημα προειδοποίησης για ύπαρξη τυχόν οχήματος στη «νεκρή» γωνία του οδηγού κ.α.

Το φρένο parking (χειρόφρενο) είναι ηλεκτρο-πνευματικής λειτουργίας με κουμπί. Η εκκίνηση στην ανηφόρα υποστηρίζεται από το «hill-hold» για τη αποφυγή οπισθοδρόμησης.

Το νέο Touring διατίθεται με πολυτελές σαλόνι επιβατών, μοντέρνας σχεδίασης, με ποιοτικές επενδύσεις, πάτωμα ξύλινης όψης, ατομικό πάνελ ρυθμίσεων κλιματισμού, ήχου και φωτισμού, άνετα καθίσματα Kiel, ευρύχωρες αποσκευοθήκες, wi-fi κ.α. Εξαιρετικά αποδοτικός είναι ο κλιματισμός που υπερκαλύπτει τις θερμοκρασιακές συνθήκες του καλοκαιριού, καθώς αποδίδει 39 kW. Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε και τη σπουδαιότητα του κινητήρα των 500 HP, ο οποίος ελάχιστα μπορεί να επηρεαστεί από τη λειτουργία του ισχυρού A/C.

Το Scania Touring είναι διαθέσιμο στη διαμόρφωση των 51+1+1 θέσεων (χωρίς WC). Ο διάδρομος βρίσκεται χαμηλότερα, με λιγότερα σκαλοπάτια εισόδου, γεγονός που παρέχει στους επιβάτες μεγαλύτερη άνεση. Το εσωτερικό ύψος του λεωφορείου επιτρέπει στους επιβάτες να κινούνται όρθιοι, ενώ δεν επηρεάζεται ο χώρος
των αποσκευών. Εδώ να σημειώσουμε ότι η μπαγκαζιέρα είναι διαμπερής, έχει χωρητικότητα 8,5 κυβ. μέτρων και οι πόρτες ηλεκτροπνευματικής λειτουργίας, κάθετα προς τα πάνω.

Στη διάρκεια του ταξιδιού, διαπιστώσαμε την άψογη συναρμογή των καναλιών και την απουσία οποιουδήποτε θορύβου ή τριξίματος. Τα ανακλινόμενα, πολυτελή καθίσματα το μπράτσο, το υποπόδιο, το ατομικό τραπεζάκι και η θήκη των περιοδικών κάνουν ακόμη πιο άνετο το ταξίδι για τους επιβάτες.

PreviousNext