Τροχοί & TIR

Με Volvo FH 500 TC Αθήνα – Θεσσαλονίκη

«Αντοχή, αξιοπιστία, οικονομία είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που έχουμε εντοπίσει σε όλα τα Volvo που πέρασαν από τα χέρια μας. Ιδιαίτερα αυτό που οδηγώ τώρα, το FH με τον 13λιτρο Turbo Compound κ
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/02/2023 - 08:25
Κοινοποίηση στα Social Media
Με Volvo FH 500 TC Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Με Volvo FH 500 TC Αθήνα – Θεσσαλονίκη

 «Αντοχή, αξιοπιστία, οικονομία είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που έχουμε εντοπίσει σε όλα τα Volvo που πέρασαν από τα χέρια μας. Ιδιαίτερα αυτό που οδηγώ τώρα, το FH με τον 13λιτρο Turbo Compound κινητήρα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις προσδοκίες μας. Είναι το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς με πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του. Ό,τι καλύτερο έχω οδηγήσει. Είναι φουλ κερδοφόρο φορτηγό».

 Αυτά είναι τα πρώτα λόγια του Μιχάλη Λουκά από τις Λιβανάτες τον οποίο συναντούμε στην εθνική οδό μαζί με τον πατέρα του Λάμπρο για να συνταξιδέψουμε από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη καταγράφοντας σημαντικά στοιχεία για το νέο τους απόκτημα.

Ποια είναι η απόδοση του κινητήρα, πώς αξιολογεί την καμπίνα ο οδηγός του, πώς δουλεύει το σύστημα ρολαρίσματος και πόσα λίτρα καταναλώνει στη συγκεκριμένη διαδρομή;  

Ισχυρή παρουσία

Η ισχυρή και δυναμική παρουσία του Volvo συνοδεύεται με ορισμένα μοναδικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τα προηγούμενα FH Turbo Compound. Συγκεκριμένα έχουν τοποθετηθεί πλαστικές προεκτάσεις στις πόρτες για την καλύτερη ροή του αέρα, τα φτερά του μπροστινού τροχού είναι πιο φαρδιά και επιπλέον έχουν αλλάξει τα καπάκια στους καθρέφτες. Το σχήμα της καμπίνας διαθέτει ομαλότερες ακμές για καλύτερη αεροδυναμική και αποδοτική λειτουργία. Στο βασικό εξοπλισμό διατίθεται πλήρες αεροδυναμικό πακέτο με σπόιλερ οροφής, καμπίνας και σασί. 

Οι καθρέφτες είναι ηλεκτρικά θερμαινόμενοι και επιπλέον ο εξωτερικός καθρέφτης δεξιά διαθέτει κάμερα. Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας Led τα οποία προσφέρουν ισχυρότερο φωτισμό και ορατότητα. Τα φώτα στροφής (cornering lights) ενεργοποιούνται στις στροφές κατά την κίνηση του οχήματος, αυξάνοντας το οπτικό πεδίο του οδηγού.

24,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα (άνοδος 35 τόνους μικτό και κάθοδος 40 τόνους μικτό).   «Το κέρδος μας από την οικονομία καυσίμου είναι σημαντικό», μας λένε οι ιδιοκτήτες του Volvo. 44
«Το κέρδος μας από την οικονομία καυσίμου είναι σημαντικό», μας λένε οι ιδιοκτήτες του Volvo.

«Το κέρδος μας από την οικονομία καυσίμου είναι σημαντικό», μας λένε οι ιδιοκτήτες του Volvo. 

Εργονομικό εσωτερικό

«Η άνεση, η εργονομία και η καλή ανάπαυση στην καμπίνα θεωρώ ότι είναι τα βασικά στοιχεία που πρέπει να ελέγχει ο οδηγός ενός φορτηγού», είναι τα πρώτα λόγια του Μιχάλη για να συνεχίσει: «Στον τομέα αυτό η Volvo τα πηγαίνει περίφημα χάρη στην Globetrotter XL. Καταρχάς η πρόσβαση στο εσωτερικό είναι εύκολη και με εξυπηρετεί το γεγονός ότι έχει τρία σκαλοπάτια.

Είναι πιο ξεκούραστη η από/επιβίβαση τόσο για εμένα όσο και για κάποιον οδηγό μεγαλύτερης ηλικίας. Η γενικότερη σχεδίαση του εσωτερικού είναι μοντέρνα κοντά στις ανάγκες του οδηγού. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι υπεραρκετοί ακόμη και όταν μένουν δύο άτομα μέσα στην καμπίνα. Τα ντουλάπια στο πίσω μέρος της καμπίνας έχουν χωρητικότητα 245 λίτρων και το ψυγείο τροφίμων με κατάψυξη 33 λίτρα».

Ξεκούραστη οδήγηση και διαμονή

«Η σωστή στήριξη του σώματος στο κάθισμα είναι το βασικότερο στοιχείο για τον επαγγελματία. Καθημερινά καθόμαστε αρκετές ώρες, οπότε πρέπει να είναι αναπαυτικό. Το κάθισμα είναι ανατομικό, με ανάρτηση αέρα, ενσωματωμένη ζώνη ασφαλείας και δυνατότητα πολλαπλών ρυθμίσεων. Στο τέλος της ημέρας κατεβαίνω χωρίς να νιώθω κουρασμένο το σώμα μου. Σχετικά με την ανάπαυσή μου τα κρεβάτια έχουν ποιοτικό στρώμα και οι διαστάσεις τους είναι αυξημένες (815Χ2.000 το κάτω και 700Χ1.900 το επάνω). Η διαμονή στην καμπίνα γίνεται ακόμη πιο ευχάριστη χάρη στο κλιματιστικό στάθμευσης (I-park Cool) και στο θερμαντήρα καμπίνας (Webasto) ισχύος 2kW, με πίνακα ελέγχου στο κρεβάτι του οδηγού. Όλα αυτά βέβαια σε συνδυασμό με τη μόνωση της καμπίνας η οποία είναι άριστη, περιορίζουν σημαντικά τους εξωτερικούς θορύβους».

Η τέταρτη γενιά στο τιμόνι

Καθοδόν για τη Θεσσαλονίκη συζητούμε με τον Μιχάλη για διάφορα θέματα σχετικά με το φορτηγό καθώς και για το ξεκίνημά του στο επαγγελματικό τιμόνι. «Καταρχάς να αναφέρω ότι η οικογενειακή μας ιστορία στο χώρο του φορτηγού ξεκινάει τη δεκαετία του ’40 από τον προπάππου μου. Μετά τον πόλεμο έβγαλε ένα φορτηγό, τα λεγόμενα συμμαχικά, για μεταφορές εντός της περιφέρειας. Εν συνεχεία στο επάγγελμα μπήκε ο παππούς μου, έπειτα ο πατέρας μου και από το 2015 ξεκίνησα και εγώ, η τέταρτη γενιά. Ταξίδευα από μικρή ηλικία με τον πατέρα μου και ήθελα από τότε να ακολουθήσω το συγκεκριμένο επάγγελμα».

Στο σημείο αυτό θα διακόψουμε τον Μιχάλη, να τον ρωτήσουμε αν είναι ευχαριστημένος από αυτήν την επιλογή του. «Δεν έχω κανένα παράπονο από τη δουλειά, όλα καλά είναι, δόξα τω Θεώ λέω. Όταν κάνεις κάτι που αγαπάς σίγουρα θα σου βγει σε καλό. Δε βρίσκω κάποιο μείον στο επάγγελμα. Με σωστή οργάνωση και προγραμματισμό καταφέρνεις τελικά να συνδυάζεις τη δουλειά με την προσωπική ζωή».

Volvo… Μοναδική επιλογή

«Από την οικογένειά μας έχουν περάσει αρκετά μοντέλα της Volvo, το Ν-88, το F-89, το FΗ-16 και το FH-13. Αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο. Επιλέγουμε τη συγκεκριμένη μάρκα γιατί είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από την απόδοση και την αξιοπιστία τους. Πέρα από τις προγραμματισμένες συντηρήσεις τους, δεν μας
έβγαλε κανένα μοντέλο προβλήματα. Επίσης η υποστήριξη από
τους ανθρώπους της αντιπροσωπείας είναι η καλύτερη δυνατή».

Οικονομία

«Στον τομέα της οικονομίας το Volvo μας παίρνει άριστα. Στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, η κατανάλωση είναι μειωμένη 12% με 14% συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο που έχουμε, το Volvo FH-13 540 μοντέλο του 2016. Από Αθήνα ανεβαίνω στη Θεσσαλονίκη με μικτό φορτίο 35 τόνους και η επιστροφή στην ίδια διαδρομή είναι με μικτό φορτίο 40 τόνους. Η κατανάλωση βέβαια εξαρτάται από τις συνθήκες που επικρα-
τούν καθώς και από το οδηγικό στυλ».

Volvo Dynamic Steering

Ο Μιχάλης ξεπαρκάρει το επικαθήμενο στα Σ.Ε.Α Νίκαιας και σχολιάζει το Volvo Dynamic Steering: «Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πολύ βολικό και στις μανούβρες είναι ιδιαίτερα ξεκούραστο. Βάζω ελάχιστη δύναμη και δεν έχω σωματική καταπόνηση. Το στρίβω με ένα δάχτυλο. Ανάλογα με το δρόμο προσαρμόζεται κατάλληλα. Η χρήση των λειτουργιών του VDS γίνεται είτε με τα δάχτυλα ακουμπώντας την κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό, είτε από τα κουμπιά επάνω στο τιμόνι.

Είναι διαθέσιμες πέντε επιλογές, ανάλογα με το πώς θέλω να αισθάνομαι το τιμόνι, Default, Light, Responsive, Stable και Custom. Αν για παράδειγμα επιθυμώ να είναι ελαφρύ, τότε επιλέγω Light ενώ αν πάλι θέλω γρήγορη επαναφορά, τότε, τη λειτουργία Stable. Στον αυτοκινητόδρομο επιλέγω τη λειτουργία Responsive γιατί αυτή θεωρώ ότι ταιριάζει στο οδηγικό μου στυλ, κάνοντας πιο βαρύ το τιμόνι».

Στο δρόμο

Συνεχίζοντας το ταξίδι μας με το FH ο Μιχάλης μας αναφέρει: «Το δρομολόγιο βγαίνει πολύ ξεκούραστα γιατί ο τράκτορας είναι όλος φουσκάτος και επιπλέον είναι πολύ σταθερός στο δρόμο. 

Σημείο υπεροχής του σίγουρα είναι η αναβαθμισμένη λειτουργία του I-Torque το οποίο επιτυγχάνει μέγιστη κατανάλωση. Επίσης διαθέτει το I-Save τρίτης γενιάς το οποίο προσφέρει περισσότερη ροπή, χαμηλότερες στροφές και μειωμένη κατανάλωση. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη οι αλλαγές περιορίζονται μεταξύ της δεκάτης, της εντεκάτης και της δωδεκάτης σχέσης στο κιβώτιο. Μου επιτρέπει να οδηγώ με χαμηλότερες στροφές στον κινητήρα, για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Η επιπλέον ροπή των 300 Nm (2.800 συνολικά) μού εξασφαλίζει υψηλή μέση ταχύτητα σε ανηφορικές διαδρομές. Ο κινητήρας είναι αρκετά χαμηλόροπος με τη μέγιστη ροπή να είναι διαθέσιμη σε ένα μεγάλο εύρος στροφών, μόλις από τις 900 σ.α.λ. Αυτό το κατα-λαβαίνω ακόμη καλύτερα όταν οδηγώ σε μια επαρχιακή διαδρομή με έντονες υψομετρικές διαφορές. Δεν κάνει περιττές αλλαγές στο κιβώτιο, κρατώντας μια σταθερή ταχύτητα.

Σίγουρα το δρομολόγιό μου με το FH γίνεται με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια χάρη στα πολλαπλά συστήματα ασφαλείας που διαθέτει, όπως το σύστημα ενεργού αυτόματου πιλότου Adaptive Cruise Control, με πρόσθετη λειτουργία I-roll, το οποίο επιβραδύνει και επιταχύνει το όχημά μου ανάλογα με την κίνηση του προπορευόμενου οχήματος. Το σύστημα προειδοποίησης μετωπικής πρόσκρουσης με φρένο έκτακτης ανάγκης (AEBS) με βοηθάει στην καθημερινότητά μου και κυρίως σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, όπως με ομίχλη. Το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας είναι πολύ σημαντικό κυρίως στον αυτοκινητόδρομο, ενημερώνοντάς μας για τα οχήματα που κινούνται γύρω από το δικό μου.

Κλείνοντας αυτό που θέλω να τονίσω σαν νέος στο επάγγελμα, είναι ότι πρέπει να υπάρξει κρατική μέριμνα για τους αυτοκινητιστές ώστε όλοι να αποκτήσουν σύγχρονης τεχνολογίας φορτηγά. Καθημερινά το βλέπω στην πράξη πως ένα καινούργιο όχημα σαν το Volvo FH προσφέρει πολλαπλά οφέλη, καλύτερες συνθήκες ταξιδιού και διαβίωσης, εξαιρετική ασφάλεια και φυσικά μέγιστη οικονομία. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί είτε με κάποια επιδότηση, είτε με μειωμένη φορολογία ή ακόμη και με φθηνότερα διόδια. Με ένα καινούργιο φορτηγό οι αυτοκινητιστές γίνονται ακόμη πιο ανταγωνιστικοί».

PreviousNext