Τροχοί & TIR

Νίκος Μπάτσικας: Συνεργείο Βαρέων Οχημάτων

Αναρτήσεις, αμορτισέρ και τροχοί είναι βασικά εξαρτήματα ενός οχήματος για τη λειτουργία και την κίνησή του. Η σωστή και προληπτική συντήρησή τους είναι το ζητούμενο για τον επαγγελματία ώστε να πρα
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 29/03/2023 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Με τη τζογομέτρηση πραγματοποιείται έλεγχος του οχήματος σε όλα τα σημεία της ανάρτησης που μπορεί να υπάρξει φθορά με τη χρόνια χρήση του οχήματος.
Με τη τζογομέτρηση πραγματοποιείται έλεγχος του οχήματος σε όλα τα σημεία της ανάρτησης που μπορεί να υπάρξει φθορά με τη χρόνια χρήση του οχήματος.

Αναρτήσεις, αμορτισέρ και τροχοί είναι βασικά εξαρτήματα ενός οχήματος για τη λειτουργία και την κίνησή του. Η σωστή και προληπτική συντήρησή τους είναι το ζητούμενο για τον επαγγελματία ώστε να πραγματοποιεί με ασφάλεια το δρομολόγιό του. 

Κάθε πότε πρέπει να ελέγχονται, τι πρέπει να προσέχουμε, ποια είναι τα σημάδια φθοράς, πότε πρέπει να γίνεται ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση; Στα παραπάνω ερωτήματα μας απαντάει ο ειδικός επί του θέματος Νίκος Μπάτσικας από το συνεργείο βαρέων οχημάτων Μπάτσικας στη Λάρισα.

T&T: Τι ακριβώς είναι η τζογομέτρηση; Πραγματοποιείται στο συνεργείο σας;

Ν.ΜΠ.: Ο εκούσιος έλεγχος (τζογομέτρηση) πραγματοποιείται στο συνεργείο μας και είναι ο έλεγχος του οχήματος σε όλα τα σημεία της ανάρτησης που μπορεί να υπάρξει φθορά με τη χρόνια χρήση του οχήματος.

T&T: Πότε γίνεται η ευθυγράμμιση;

Ν.ΜΠ.: Θεωρητικά ο έλεγχος και η ευθυγράμμιση των τροχών χρειάζεται να γίνεται κάθε 10.000 χλμ. ή μια φορά το χρόνο. Επειδή όμως στην Ελλάδα, οι λακκούβες και οι έντονες ανωμαλίες καραδοκούν, ο έλεγχος κάθε έξι μήνες δεν θα ήταν υπερβολή.

Εξάλλου, κατά τη διάρκεια του ελέγχου θα αποκαλυφθούν και τυχόν άλλες φθορές (μπάρες, ακρόμπαρα κ.λπ.). Στα φορτηγά ο έλεγχος πρέπει να πραγματοποιείται σε κάθε αλλαγή ελαστικών, προληπτικά τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο και εννοείται σε κάθε περίπτωση που ο οδηγός αντιλαμβάνεται αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς.

Ανύψωση πετάλου με ειδικές προσθήκες.
Ανύψωση πετάλου με ειδικές προσθήκες.

T&T: Πέταλο. Ποια είναι η σωστή θέση του, κάθε πότε πρέπει να το γρασάρουμε και για ποιο λόγο μπορούμε να αλλάξουμε τη θέση του; Τι προτείνετε εσείς για αυτό;

Ν.ΜΠ.: Η σωστή θέση του πετάλου ορίζεται από τον κατασκευαστή. Το γρασάρισμα και ο έλεγχός του πρέπει να είναι αρκετά συχνά. Σχεδόν μετά από δύο-τρία δρομολόγια πρέπει να γρασάρεται και να ελέγχεται για τυχόν κενά σε σχέση με τον πείρο της καρότσας.

Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση των νέων τύπου πετάλων με πλαστικές πλάκες τα οποία δεν γρασάρονται αλλά αντικαθίστανται οι πλάκες τους. Εκεί το μόνο που μπορούμε να γρασάρουμε είναι η γλώσσα όπου ασφαλίζει ο πείρος της καρότσας. Η αλλαγή θέσης πετάλου καλό είναι να μη γίνεται, πέρα από την περίπτωση όπου η καρότσα μας είναι επικίνδυνα κοντά στην καμπίνα του οχήματος και θέλουμε να αποφύγουμε τυχόν ζημιά
στις κλειστές στροφές.

Αυτό που προτείνεται είναι η ανύψωση του πετάλου όταν έχουμε πρόβλημα σχετικά με το ύψος και την απόσταση της νταλίκας από το διαφορικό του φορτηγού μας σπάζοντας έτσι αρκετά συχνά τα φτερά του διαφορικού.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη στο τεύχος Μαρτίου που κυκλοφορεί.

PreviousNext