Τροχοί & TIR

Freightliner Cascadia αυτόνομης οδήγησης

Η Daimler Truck σχεδιάζει να παρουσιάσει και να κατασκευάζει φορτηγά χωρίς οδηγό σε μαζική παραγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες, το αργότερο μέχρι το 2030. Ο συνεργάτης μας Gianenrico Griffini πήρε μια
Σάββατο 18/03/2023 - 09:32
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Daimler Truck σχεδιάζει να παρουσιάσει και να κατασκευάζει φορτηγά χωρίς οδηγό σε μαζική παραγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες, το αργότερο μέχρι το 2030. Ο συνεργάτης μας Gianenrico Griffini πήρε μια γεύση των πραγμάτων που έρχονται όταν επιβιβάστηκε σε ένα αυτόνομο φορτηγό Freightliner Cascadia στους αυτοκινητόδρομους γύρω από το Albuquerque (Νέο Μεξικό) των ΗΠΑ.

Δεν χρειάζεται να περιμένουμε χρόνια για να δούμε αυτοκινούμενα φορτηγά στους δημόσιους δρόμους. Είναι ήδη πραγματικότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες, με ορισμένα πρωτότυπα που βασίζονται στην πλατφόρμα του Freightliner Cascadia να πραγματοποιούν συνεχώς εκτεταμένες δοκιμές σε δημόσιους δρόμους.

Τα αμερικανικά highways δείχνουν ιδανικά για φορτηγά αυτόνομης οδήγησης
Τα αμερικανικά highways δείχνουν ιδανικά για φορτηγά αυτόνομης οδήγησης

Κατασκευασμένα από την Daimler Truck North America, τα συγκεκριμένα βαριά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων της κατηγορίας 8 (Class 8 όπως ονομάζονται στις ΗΠΑ), εξοπλισμένα με συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 4, υποβάλλονται σε δοκιμές πεδίου σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας στο οδικό δίκτυο γύρω από το Albuquerque του Νέου Μεξικού, έχοντας βέβαια εξασφαλίσει ειδική αδεια κυκλοφορίας.

Το Albuquerque είναι η έδρα της Torc Robotics, μιας εταιρείας που εξαγοράστηκε από την Daimler Truck το 2019. Η Torc αναπτύσσει το λογισμικό, ενσωματώνει και συγχωνεύει τις εισροές (input) από διαφορετικούς αισθητήρες, όπως κάμερες, λέιζερ, ραντάρ και lidar, για να επιτρέπει την ασφαλή αυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους με μεγάλη πυκνότητα κυκλοφορίας. Το lidar είναι μια συσκευή που μετρά την απόσταση από ένα αντικείμενο με μια δέσμη λέιζερ και επιστρέφει τρισδιάστατες πληροφορίες υψηλής ανάλυσης για το περιβάλλον.

Το Cascadia οδηγείται μόνο του –στη θέση οδήγησης βρίσκεται ένας μηχανικός ασφαλείας, και ο συνοδηγός που καταγράφει τα δεδομένα από τους αισθητήρες και μαζί με τις παρατηρήσεις του τα στέλνει στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Freightliner
Το Cascadia οδηγείται μόνο του –στη θέση οδήγησης βρίσκεται ένας μηχανικός ασφαλείας, και ο συνοδηγός που καταγράφει τα δεδομένα από τους αισθητήρες και μαζί με τις παρατηρήσεις του τα στέλνει στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Freightliner

Αναλυτικότερα στο τεύχος Μαρτίου που κυκλοφορεί.

PreviousNext