Η χαμηλή διαθεσιμότητα των φορτηγών και των λεωφορείων εξακολουθεί να επηρεάζει αρνητικά τις ταξινομήσεις των καινούργιων επαγγελματικών αυτοκινήτων.
Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες παραγόντων της αγοράς, οι πωλήσεις που πραγματοποιούνται είναι αρκετά περισσότερες των ταξινομήσεων, ενώ παράλληλα τοποθετούνται σημαντικές παραγγελίες από τις επιχειρήσεις leasing, οι οποίες προσβλέπουν σε μια καλή χρονιά, κυρίως λόγω της αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού.
Ο χρόνος εκτέλεσης αυτών των παραγγελιών με την παράδοση των οχημάτων είναι αυτός που θα καθορίζει τις (ανα)κατατάξεις των αυτοκινήτων κατά μάρκα για αρκετούς ακόμη μήνες.
Διαφορετική είναι η εικόνα των μεταχειρισμένων επαγγελματικών αυτοκινήτων τα οποία εξακολουθούν να καταγράφουν πολλαπλάσια νούμερα σε σχέση με εκείνα των καινούργιων προς όφελος των εμπόρων-εισαγωγέων μεταχειρισμένων.
Ιδιαίτερα εκείνων που δραστηριοποιούνται πολλά χρόνια στην αγορά και έχουν δημιουργήσει τα δικά τους κανάλια συνεργασίας με εμπόρους του εξωτερικού εξασφαλίζοντας μια ικανοποιητική ροή οχημάτων προς τη χώρα μας.
Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι στον χώρο αυτό των μεταχειρισμένων, το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων -εκτιμάται πάνω από το 70%- πραγματοποιείται από ένα μικρό αριθμό επιχειρήσεων, περί τις 10-15 στον τομέα των φορτηγών και μόνο 4-5 στον τομέα των λεωφορείων.
Ως συνέπεια των παραπάνω, βλέπουμε το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ καινούργιων και μεταχειρισμένων να διευρύνεται υπέρ των δεύτερων σε μια σχέση πρωτόγνωρη για τα δεδομένα της Ευρώπης.
Έτσι, παρατηρούμε ότι τον μήνα Ιανουάριο ταξινομήθηκαν 60 καινούργια φορτηγά άνω των 3,5 τόνων, ενώ στο ίδιο διάστημα ταξινομήθηκαν 676 μεταχειρισμένα των ίδιων κατηγοριών βάρους. Αυτό σημαίνει πωλήσεις μεταχειρισμένων 11 φορές περισσότερες από εκείνες των καινούργιων.
Και επειδή, η σχέση αυτή καλά κρατεί τώρα και δεκαετίες, η Ελλάδα εμφανίζει τον γηραιότερο στόλο επαγγελματικών αυτοκινήτων με ό,τι αυτό συνεπάγεται…