Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις καινούργιων επαγγελματικών οχημάτων: βαν -8,2%, φορτηγά -9,8%, λεωφορεία +3,6%

Κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2025.
Πέμπτη 30/10/2025 - 11:27
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Οι πρώτοι εννέα μήνες του 2025 συνέχισαν να αποδεικνύονται δύσκολοι για την αγορά επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ, με σημαντικές μειώσεις στις ταξινομήσεις σε βασικές αγορές, μέσα σε ένα ήδη απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον.

Η μόνη εξαίρεση ήταν ο τομέας των λεωφορείων, ο οποίος κατέγραψε ανάπτυξη. Παρότι το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκε, η πορεία ανάπτυξης εξακολουθεί να μην είναι αρκετά γρήγορη, καθώς η διείσδυση στην αγορά περιορίζεται από τη σχεδόν ανύπαρκτη ύπαρξη σημαντικών υποδομών και προϋποθέσεων.

Οι ταξινομήσεις καινούργιων βαν στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 8,2%, με τις τρεις μεγαλύτερες αγορές να συμβάλλουν καθοριστικά στην πτώση. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση με -8,3%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-6,1%) και τη Γερμανία (-6%). Αντίθετα, η Ισπανία παρουσίασε άνοδο στις ταξινομήσεις κατά +13,3%.

Οι ταξινομήσεις καινούργιων φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν επίσης κατά 9,8%, φτάνοντας τις 225.483 μονάδες. Η πτώση αυτή οφείλεται σε μείωση 9% στις ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών και 13,5% στη ζήτηση για μεσαία φορτηγά. Όλες οι μεγάλες αγορές συρρικνώθηκαν, με τη Γερμανία (-17,9%) και τη Γαλλία (-13,4%) να καταγράφουν διψήφιες μειώσεις.

Αντίθετα, οι ταξινομήσεις καινούργιων λεωφορείων στην ΕΕ σημείωσαν ανάκαμψη 3,6% μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2025, φτάνοντας συνολικά τις 28.417 μονάδες. Μεταξύ των βασικών αγορών, η ανάπτυξη καθοδηγήθηκε από την Πολωνία (+16,9%) και τη Γερμανία (+12,8%), ενώ η Ιταλία (-16,9%), η Ισπανία (-11,3%) και η Γαλλία (-4,5%) συνέχισαν να καταγράφουν μειώσεις.

.

Νέα επαγγελματικά αυτοκίνητα ανά πηγή ενέργειας

Βαν: Το ντίζελ παραμένει η προτιμώμενη επιλογή για τους αγοραστές νέων βαν στην ΕΕ κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025. Ωστόσο, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 11,4% στις 877.079 μονάδες, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να υποχωρήσει στο 81,7% (από 84,6% ένα χρόνο νωρίτερα). Τα βενζινοκίνητα βαν μειώθηκαν κατά 29,8%, καταλαμβάνοντας μερίδιο 4,7%.

Τα ηλεκτροκίνητα (επαναφορτιζόμενα) βαν πλέον κατέχουν 10,2% του μεριδίου αγοράς, αυξημένο από 5,7% την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι ταξινομήσεις υβριδικών βαν αυξήθηκαν κατά 15,1%, αν και αντιστοιχούν μόλις στο 2,6% της αγοράς.

Φορτηγά: Το ντίζελ διατήρησε την κυρίαρχη θέση του στην αγορά φορτηγών της ΕΕ κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, καλύπτοντας 93,5% των νέων ταξινομήσεων, παρά τη μείωση της ποσότητας κατά 11,5%. Τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά κατέχουν πλέον 3,8% της αγοράς, από 2,1% πέρυσι. Οι Κάτω Χώρες (+192,3%), η Γερμανία (+32,9%) και η Γαλλία (+27,2%) αποτέλεσαν τους κύριους μοχλούς αυτής της αύξησης, αντιπροσωπεύοντας τα δύο τρίτα της αγοράς ηλεκτροκίνητων φορτηγών στην ΕΕ.

Λεωφορεία: Το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκε στο 22,7% έως το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2025. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά σε αριθμούς, σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση 108%, ενώ η Σουηδία (+684,3%) και το Βέλγιο (+389,3%) κατέγραψαν επίσης αξιοσημείωτες αυξήσεις στον τομέα των ηλεκτρικών λεωφορείων.

Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών λεωφορείων σημείωσαν διψήφια πτώση -32,7%, αντιπροσωπεύοντας το 6,3% της αγοράς. Οι ταξινομήσεις λεωφορείων ντίζελ μειώθηκαν ελαφρά κατά 0,1%, διατηρώντας μερίδιο 64,2%, από 66,6% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

PreviousNext