Τροχοί & TIR

Πανεπιστημιακό campus από τη ΜΑΝ για τους κινητήρες του μέλλοντος

Η MAN Truck & Bus ανακοίνωσε πρόσφατα μια συνεργασία μεταξύ του γνωστού κατασκευαστή βαρέων οχημάτων, του Πανεπιστημίου Friedrich Alexander του Erlangen-Nuremberg (FAU) και του Πανεπιστημίου Εφα
Παρασκευή 19/05/2023 - 13:27
Κοινοποίηση στα Social Media

Η MAN Truck & Bus ανακοίνωσε πρόσφατα μια συνεργασία μεταξύ του γνωστού κατασκευαστή βαρέων οχημάτων, του Πανεπιστημίου Friedrich Alexander του Erlangen-Nuremberg (FAU) και του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών της Νυρεμβέργης Georg Simon Ohm (Ohm) με σκοπό την κοινή έρευνα για την κινητικότητα του μέλλοντος. 

Το πανεπιστημιακό campus με την εύλογη ονομασία Campus Future Driveline θα λειτουργεί τόσο αυτόνομα όσο και στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της MAN στη Νυρεμβέργη. Τα κοινά εργαστήρια στο εργοστάσιο της ΜΑΝ εγκαινιάστηκαν επίσημα στις 6 Απριλίου στη Νυρεμβέργη, παρουσία του καθηγητή Dr. Siegfried Russwurm, προέδρου της Ομοσπονδίας Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI) και του Marcus König, δημάρχου της πόλης της Νυρεμβέργης.

Σήμερα, έχουν ήδη εγκατασταθεί και τεθεί σε λειτουργία πέντε δοκιμαστικοί πάγκοι εργασίας, και συνολικά θα δημιουργηθούν οκτώ πάγκοι δοκιμών για μπαταρίες και κυψέλες καυσίμου, καθώς και ένα εργαστήριο τεχνολογίας υλικών. Η κύρια στόχευση θα είναι η έρευνα και εξέλιξη μπαταριών νέας γενιάς και οι επιστημονικές εργασίες πάνω στα fuel cell. Με τη μίσθωση του χώρου στο εργοστάσιο της Νυρεμβέργης της MAN Truck & Bus στο ίδρυμα Ohm, τα εμπλεκόμενα μέρη έχουν επιτύχει –σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου- να κάνουν «ιδιαίτερα βιώσιμη χρήση των υπαρχόντων πόρων, διότι τα μέλη του Ohm αναζητούσαν ήδη εδώ και καιρό νέο χώρο για τους εκπαιδευόμενους φοιτητές». 

Η χρήση των κενών πλέον χώρων από τους φοιτητές στα κτίρια A3, A5 και A8 της μονάδας παραγωγής της ΜΑΝ αντιπροσωπεύει μια κατάσταση την οποία τα εμπλεκόμενα μέρη χαρακτηρίζουν ως «win-win». Πριν από τη… μετακόμιση του Campus Future Driveline οι εγκαταστάσεις της ΜΑΝ χρησιμοποιούνταν για την εξέλιξη κινητήρων φυσικού αερίου και ντίζελ.

Οι μπαταρίες το μέλλον του εργοστασίου της Νυρεμβέργης

Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, το εργοστάσιο της Νυρεμβέργης «είναι και θα παραμείνει τοποθεσία παραγωγής, έρευνας και ανάπτυξης της ΜΑΝ – όπως πολλές πρόσφατες αποφάσεις δείχνουν». Ένα άλλο έργο για το μέλλον της συγκεκριμένης μονάδας, είναι επίσης οι μπαταρίες: 

Στη Νυρεμβέργη, από το 2025, οι συστοιχίες μπαταριών για τα φορτηγά και τα λεωφορεία της ΜΑΝ θα κατασκευάζονται σε μεγάλης κλίμακας σειριακή παραγωγή. Η επένδυση (περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ) υποστηρίζεται από το βαυαρικό Υπουργείο Οικονομικών με 30 εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της ενεργειακής ανασυγκρότησης της Βαυαρίας αναζήτησης και προώθησης βιώσιμων τεχνολογιών. 

Το έργο προανάπτυξης (pre-development) του κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου H45, ο οποίος βασίζεται στον πετρελαιοκινητήρα D38, προέρχεται επίσης από τη Νυρεμβέργη. Για δοκιμές και σκοπούς επίδειξης στη Νυρεμβέργη, ο κινητήρας υδρογόνου H45 ενσωματώθηκε σε έναν τράκτορα MAN TGX.

Στο ίδιο τεύχος #420

Το Σημείωμα του Εκδότη
Scania power από τις Σέρρες
PreviousNext