Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Τεράστιες είναι οι επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στον τομέα των Logistics και των υποδομών των Μεταφορών διαμορφώνοντας τον νέο χάρτη των εμπορευματικών ροών εντός της χώρας μας. Στα αμέσως
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 10/06/2023 - 10:26
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Σημείωμα του Εκδότη

Τεράστιες είναι οι επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στον τομέα των Logistics και των υποδομών των Μεταφορών διαμορφώνοντας τον νέο χάρτη των εμπορευματικών ροών εντός της χώρας μας. 

Στα αμέσως επόμενα χρόνια, θα λειτουργούν δύο πόλοι, βόρεια και νότια της χώρας, μέσω των οποίων θα διακινείται περισσότερο από το 80% των φορτίων. 

Οι δύο πόλοι των Μεταφορών – πρόκληση για τα φορτηγά 

Στον Nότο και στην περιοχή της Αττικής, θα δεσπόζει το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο για το οποίο πρόσφατα ανακηρύχθηκαν οι διάδοχοι (Hellenic Train – Damco). Σε μια έκταση 1.450 στρεμμάτων θα γίνουν νέα έργα με έμφαση στις συνδυασμένες μεταφορές και στις αποθηκεύσεις. Στην ίδια περιοχή, θα προστεθεί ένα ακόμη εμβληματικό έργο, το Hull Logistics Park. 

Πρόκειται για μια τεράστια επένδυση, της τάξεως των 244 εκ. ευρώ, η οποία εγκρίθηκε από το υπ. Ανάπτυξης λαμβάνοντας τον χαρακτηρισμό «στρατηγικής σημασίας» και θα δημιουργηθεί στο χώρο του παλιού εργοστασίου της Χαλυβουργικής (λεπτομέρειες στη σελ. 72). Στην ίδια ευρύτερη περιοχή, στη Φυλή, πρόκειται να μετεγκατασταθούν δεκάδες μεταφορικές επιχειρήσεις από την περιοχή του Ελαιώνα. 

Ο δεύτερος πόλος αναπτύσσεται στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης με κυριότερο έργο τη μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, έκτασης 670 στρεμμάτων, σε σύγχρονο Κέντρο Logistics, το μεγαλύτερο της Βόρειας Ελλάδας και με άμεση σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. 

Στην ίδια ευρύτερη περιοχή δυτικά της πόλης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει αποφασίσει την πλήρη αναμόρφωση του Καλοχωρίου σε σύγχρονο οργανωμένο επιχειρηματικό πάρκο, με όλες τις απαιτούμενες υποδομές, ώστε αφενός να βελτιωθεί η λειτουργία των υπαρχόντων επιχειρήσεων και αφετέρου να αποτελέσει σημείο προσέλκυσης νέων εταιρειών, κυρίως μεταφορικών. 

Στην όλη αναβάθμιση των μεταφορικών ροών στη Βόρεια Ελλάδα, θα συμβάλλει η συνεχιζόμενη ανοδική πορεία του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ, αλλά και η σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμένα με ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό (σελ. 73). Μικρότερης έκτασης εμπορευματικά κέντρα αναμένεται να δημιουργηθούν και σε άλλα «κομβικά» σημεία της χώρας, αλλά ο ρόλος τους θα είναι συμπληρωματικός ή και υποστηρικτικός των δύο μεγάλων μεταφορικών πόλων.

 Δυτική Αττική και Θεσσαλονίκη θα συγκεντρώνουν, όπως αναφέρθηκε, το 80% των προς διακίνηση φορτίων, τα οποία (φορτία) θα καρπωθούν κατά κύριο λόγο τα φορτηγά και δευτερευόντως τα τρένα. Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται, είναι αν και κατά πόσο οι μεταφορικές επιχειρήσεις με τη σημερινή τους μορφή είναι έτοιμες να διαχειριστούν τα πολλαπλάσια και διαφορετικά φορτία που θα προκύψουν με την πλήρη λειτουργία των παραπάνω εμπορευματικών κέντρων. 

Αυτή είναι και η πρόκληση των καιρών που κανείς δεν πρέπει να αγνοήσει... 

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι.

Στο ίδιο τεύχος #421

PreviousNext