Τροχοί & TIR

Προηγμένες τεχνολογίες ZF για λεωφορεία

Με μία εκτεταμένη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών για λεωφορεία και πούλμαν συμμετέχει η ZF στην 65η παγκόσμια σύνοδο δημόσιων συγκοινωνιών στη Βαρκελώνη. Η έμφαση από τη ZF δίδεται σε τεχνολογίες αυτ
Παρασκευή 16/06/2023 - 09:49
Κοινοποίηση στα Social Media

Με μία εκτεταμένη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών για λεωφορεία και πούλμαν συμμετέχει η ZF στην 65η παγκόσμια σύνοδο δημόσιων συγκοινωνιών στη Βαρκελώνη.

Η έμφαση από τη ZF δίδεται σε τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, τη συνδεσιμότητα και σε εξαρτήματα γραμμής μετάδοσης κίνησης για ηλεκτρικά λεωφορεία. Κύριο έκθεμα, σε πρώτη ευρωπαϊκή παρουσίαση, είναι το νέο (πλήρως modular) ηλεκτρικό μοτέρ για μοτέρ για λεωφορεία CeTrax 2. Πρόκειται για ένα διπλό ηλεκτρικό μοτέρ (κεντρικής τοποθέτησης) με ενσωματωμένο κιβώτιο ταχυτήτων με τρεις σχέσεις. Η ύπαρξη τριών σχέσεων, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος (385 κιλά) και την υψηλή, συνεχή ισχύ (380 kW) κάνουν το CeTrax 2 ιδανικό για χρήση σε λεωφορεία που δρομολογούνται σε περιοχές με απαιτητική τοπογραφία και αναβάσεις με μεγάλη κλίση.

Από εκεί και πέρα, η ZF εξελίσσει συνεχώς το αυτόνομης οδήγησης shuttle (σταθερής τροχιάς), με το νέο, Level 4 όχημα να διαθέτει μπαταρίες από 50 έως 100 kWh και μέγιστη αυτονομία 130 χιλιόμετρα. Προς το παρόν, η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος είναι τα 40 χλμ./ώρα με το τμήμα εξέλιξης της εταιρείας να αναφέρει ότι, η δυνατότητα για 80 χλμ./ώρα είναι σε τελικό στάδιο δοκιμών προτού μπει στην παραγωγή. Όσοι πελάτες το επιλέξουν μπορούν να βασίζονται στο δίκτυο aftermarket συνεργατών της εταιρείας. Επίσης, στους επισκέπτες της έκθεσης παρουσιάζεται και το αυτόματο κιβώτιο EcoLife 2 το οποίο διατίθεται πλέον και σε έκδοση για πούλμαν (EcoLife Coachline) –«αντέχει» μέγιστη ροπή έως 2.800 Nm.

H ZF θα δείξει, τέλος, το πρώτο της σύστημα αυτόματης υποβοήθησης πέδησης για αστικά λεωφορεία. Το City Bus CMS (από τα αρχικά των Collision Mitigation System), χρησιμοποιεί την τεχνολογία OnGuardMAX για βαρέα φορτηγά της εταιρείας και με κάμερες και ραντάρ βοηθάει στην επικοινωνία τους ADAS του οχήματος με το σύστημα πέδησης. Καθώς όμως είναι πιθανό να υπάρχουν και όρθιοι επιβάτες σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης, το σύστημα είναι καλιμπραρισμένο με τρόπο που να προλαμβάνει τη βίαιη, απότομη επιβράδυνση που θα μπορούσε να προκαλέσει τραυματισμούς μεταξύ των επιβατών.

Στο ίδιο τεύχος #421

Παλαμάς team. Πάνω αριστερά ο ιδιοκτήτης του 143 Γιώργος Καρακώστας
Νέα DAF χωματουργικά και πολυάξονα φορτηγά
PreviousNext