Aς θυμηθούμε ότι, το τελευταίο Trucknology έλαβε χώρα το 2017, πριν δηλαδή, από μια μικρή αιωνιότητα. Φέτος (επιτέλους) υπήρξε μια νέα έκδοση της πάντα εντυπωσιακής και πληθωρικής σε αριθμό εκθεμάτων διοργάνωσης, η οποία μετονομάστηκε σε MAN Trucknology Festival 2023 μετά την εξαετή διακοπή.
Υπήρξαν τροποποιήσεις σε ορισμένα σημεία, αλλά η γενικότερη αρχή, και το πνεύμα της διοργάνωσης παρέμειναν αμετάβλητα: Στο Φόρουμ Φορτηγών και στους υπαίθριους χώρους του γειτονικού χώρου δοκιμών, η ΜΑΝ παρουσίασε τη μεγάλη γκάμα των οχημάτων που διατίθενται σήμερα, από ελαφριά έως υπερβαρέα, σε συνδυασμό και αγαστή συνεργασία με πολυάριθμους κατασκευαστές αμαξωμάτων, το καθένα ως πλήρες όχημα για ένα συγκεκριμένο φάσμα εφαρμογών. Συνολικά, με περισσότερα από 200 οχήματα, δεν υπήρχε κομμάτι της οδικής μεταφοράς χωρίς κάποια εκπροσώπηση. Η γκάμα των προϊόντων συμπληρωνόταν από τις αποκαλούμενες «νησίδες» πληροφόρησης όπου μηχανικοί και ειδικοί απαντούσαν σε ερωτήσεις των επαγγελματιών επισκεπτών σχετικά με τις τρέχουσες τάσεις του κλάδου –που τράβηξαν την προσοχή και ταξινομήθηκαν ως «μεγα-τάσεις» (mega trends)– όπως η αυτόνομη οδήγηση, η ψηφιοποίηση και οι μηδενικές εκπομπές ρύπων, καθώς και από ενημερωτικά περίπτερα των εταιρειών-προμηθευτών στο Φόρουμ Φορτηγών.
Το Trucknology Festival 2023 παρείχε επίσης το κατάλληλο σκηνικό για να τιμηθούν οι νικητές ενός διαγωνισμού που ξεκίνησε η MAN Truck & Bus στα τέλη της άνοιξης. Συνολικά, περίπου 200 ιδιοκτήτες και οδηγοί από 18 χώρες είχαν υποβάλει αίτηση για τον τίτλο «MAN Truck Champion Europe 2023». Στόχος ήταν να επιλεγεί το πιο όμορφο φορτηγό MAN στην Ευρώπη, με μικτό βάρος άνω των 18 τόνων, το οποίο είναι διακοσμημένο, εξατομικευμένο ή γενικά βελτιωμένο, στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό. Στο κάλεσμα ανταποκρίθηκαν 260 συμμετέχοντες, οι οποίοι υπέβαλαν φωτογραφίες και περιγραφές των οχημάτων τους. Το φάσμα των διαγωνιζομένων φορτηγών κυμαινόταν από καλλιτεχνικά απίθανες δημιουργίες με αερογράφο, ονειρικό διάκοσμο στην καμπίνα του οδηγού μέχρι ένα MAN TGX 18.640 με χρυσό χρώμα. Από τις 31 Μαΐου έως τις 11 Ιουνίου, οι ψήφοι μπορούσαν να δοθούν δημόσια στα κοινωνικά δίκτυα Facebook και Instagram, καθώς και στα κανάλια και τις ιστοσελίδες του «Trucker's World by MAN». Στη συνέχεια, κρίθηκαν τα πιο όμορφα φορτηγά σε κάθε χώρα ξεχωριστά. Οι 5 κορυφαίοι συμμετέχοντες, συμπεριλαμβανομένου του νικητή σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθορίστηκαν επίσης με δημόσια ψηφοφορία στα ίδια διαδικτυακά μέσα τον Ιούνιο. Στο τέλος, το «White Lion» MAN TGX από το Pawel Pabich της Πολωνίας βγήκε πρώτο. Ο νικητής και οι άλλοι τέσσερις φιναλίστ από τη Γερμανία, την Ιταλία, την Τουρκία και τη Μεγάλη Βρετανία παρέλαβαν τα βραβεία τους από τον Friedrich Baumann, εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου για τις πωλήσεις και υποστήριξη για τους πελάτες της MAN Truck & Bus, στο MAN Trucknology Festival 2023.
Η βιτρίνα της Μεταφοράς του 2023
Η ΜΑΝ είχε επιλέξει συνολικά περίπου 75 εξωτερικούς συνεργάτες ως εκθέτες –από τις εκατοντάδες εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται– για το Trucknology Festival, γεγονός το οποίο είχε θετική ανταπόκριση από τους επισκέπτες. Το πλήθος, και η άριστη κατηγοριοποίηση και χωροθέτηση των οχημάτων τους έδωσε την ευκαιρία να αποκτήσουν μια εικόνα για το τι είναι σήμερα διαθέσιμο σε ορισμένες λύσεις του κλάδου σε έναν πολύ σαφή χώρο (και όχι διασκορπισμένο σε πολλές αίθουσες και εκθεσιακούς χώρους όπως σε μια εμπορική έκθεση). Σε αντάλλαγμα, οι προμηθευτές που εκπροσωπήθηκαν είχαν την ευκαιρία να αναδείξουν τα αντίστοιχα πλεονεκτήματα των προϊόντων τους. Άλλωστε, σε πολλές μη τυποποιημένες εργασίες μεταφοράς είναι συχνά οι μικρές λεπτομέρειες που κάνουν την καθοριστική διαφορά. Ένα παράδειγμα ήταν η αυστριακή εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων Ressenig Fahrzeugbau GmbH.
Ο υπεύθυνος του περιπτέρου και πωλητής τους Franz Bramer αναφέρθηκε σε έναν πελάτη που είχε ήδη αποφασίσει κατ' αρχήν για έναν συγκεκριμένο συνδυασμό φορτηγού και ανατρεπόμενου αμαξώματος άλλου κατασκευαστή. Κατά την εξέταση των λεπτομερειών, ωστόσο, αποδείχθηκε ότι οι διαστάσεις της προτιμώμενης λύσης δεν ταίριαζαν στην εργασία. Καθώς περπατούσε στον εκθεσιακό χώρο, ο αγοραστής κατέληξε στη Ressenig και συζήτησε το πρόβλημα με τον Bramer. Σε αντίθεση με τον κατασκευαστή της αρχικά προβλεπόμενης υπερκατασκευής, ο οποίος ειδικευόταν στην παραγωγή σειρών χαμηλού κόστους, η αυστριακή εταιρεία ήταν σε θέση να προσφέρει μια εξατομικευμένη λύση που ανταποκρινόταν απόλυτα στο προφίλ και τις απαιτήσεις του πελάτη.
Η Ressenig εκπροσωπήθηκε μαζί με πολλούς άλλους ειδικούς στο ειδικό τμήμα της διοργάνωσης που αφορούσε τον τομέα των δημοτικών οχημάτων. Επιπλέον, οι διοργανωτές είχαν συγκεντρώσει για επίδειξη σε ομάδες για βαρέα οχήματα, πυροσβεστική υπηρεσία, κατασκευές για εκτός δρόμου χρήση, γερανοφόρα οχήματα, μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και διανομής, γεωργία και δασοκομία, εξόρυξη, καθώς και μεμονωμένες λύσεις. Σε κάθε μία από αυτές τις νησίδες ανά κλάδο, παρουσιάστηκε ένα «MAN highlight» με ειδικά πλεονεκτήματα προϊόντων. Αυτές οι –απευθείας από τη ΜΑΝ– λύσεις, παρουσιάστηκαν με σαφήνεια και ταχύτητα σε ειδικούς πίνακες πληροφοριών ή με ειδική παρουσίαση από μηχανικούς της εταιρείας.
Για πολλούς επισκέπτες (και για ορισμένες γυναίκες οδηγούς) το αποκορύφωμα της επίσκεψης στο Μόναχο δεν ήταν τα κυριότερα σημεία της MAN, αλλά τα δοκιμαστικά ταξίδια που προσφέρθηκαν. Ιδιαίτερα στο χώρο των βαρέων οχημάτων, σχηματίζονταν ξανά και ξανά μεγάλες ουρές ενδιαφερόμενων αυτοκινητιστών, οι οποίοι, αφού επεδείκνυαν το δίπλωμα οδήγησης, ανέβαιναν στην καμπίνα των υπερβαρέων φορτηγών και στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να κάνουν έναν γύρο με συνολικό βάρος που ξεπερνούσε σαφώς την εμπειρία των περισσότερων κατόχων διπλώματος. Αλλά και οι στόλοι της MAN Trucknology (στόλος επίδειξης) ή της Profi Drive (εκπαίδευση οδηγών) προσέφεραν πολλές ευκαιρίες για να πάρουν μια γρήγορη γεύση από τις τρέχουσες γενιές οχημάτων.
Με μια μικρή εξαίρεση: Στην περίπτωση του μεγάλου e-Truck υπήρχε δυνατότητα μόνο για συνοδήγηση. Οι επισκέπτες μπορούσαν να καθίσουν μόνο στη θέση του συνοδηγού του φορτηγού MAN e-Truck για τη μεταφορά βαρέων εμπορευμάτων, για μερικούς γύρους στην πίστα, πιθανότατα εξαιτίας της νεότητας του οχήματος. Το ότι ο κλασικός πετρελαιοκινητήρας δεν έχει φτάσει ακόμη στο τέλος των δυνατοτήτων του, φάνηκε από ένα άλλο έκθεμα που παρουσιάστηκε μόνο στατικά: το φορτηγό με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου της ΜΑΝ. Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές (όπως η Iveco), αυτό το δοκιμαστικό όχημα δεν χρησιμοποιείται για την έρευνα ή τη δοκιμή μιας κίνησης με κυψέλες καυσίμου, αλλά ένα τροποποιημένο εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο.
Σε τελική ανάλυση, πρόκειται επίσης για μια (όπως την αποκαλεί ο κατασκευαστής) φιλική προς το κλίμα κίνηση που θα πρέπει να πλησιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο τον στόχο των μηδενικών εκπομπών. Το γιατί η MAN (και άλλοι κατασκευαστές) αγνοούν εντελώς το ντίζελ HVO στις επίσημες ανακοινώσεις τους, είναι κάτι που δεν μπορούν να απαντήσουν ούτε οι ειδικοί με τους οποίους μιλήσαμε στο φεστιβάλ. Ωστόσο, το βιοκαύσιμο έχει εγκριθεί για χρήση σε σημερινούς κινητήρες και επομένως θα αποτελούσε σίγουρα μια βιώσιμη επιλογή για ορισμένες μεταφορικές εφαρμογές.
Υπάρχει, άλλωστε, ένα άλλο «καύσιμο» που πρόσφατα αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό για διάφορους λόγους. Όχι όμως για φορτηγά, αλλά για κτίρια ή για την παραγωγή ενέργειας. Μια από τις σταθερές στην έκθεση της ΜΑΝ είναι ότι κατά διαστήματα ακούγεται καθαρά ένα γουργουρητό και ένα κροτάλισμα στη νοτιοανατολική γωνία του υπαίθριου χώρου. Εκεί βρίσκεται το μόνιμο σημείο του Markus Altenstrasser, ο οποίος στην πιο πρόσφατη εκδήλωση έδειξε τι μπορεί να κάνει ο θραυστήρας Eschlböck σε συνδυασμό με μια ισχυρή κίνηση –φέτος ήταν ο κινητήρας ενός MAN TGS33.510– με έναν τεράστιο κορμό δέντρου σε λίγα λεπτά. Τα έκπληκτα πρόσωπα μεταξύ των επισκεπτών που δεν είχαν ξαναζήσει κάτι τέτοιο ζωντανά, ήταν η πιο γλαφυρή απόδειξη πως ένα Trucknology Festival είναι μία γιορτή της Μεταφοράς και των απίθανων ειδικών κατασκευών.
Δείτε άφθονο φωτογραφικό υλικό στο περιοδικό Νοεμβρίου - Βρείτε το εδώ