Η Renault Trucks σε συνεργασία με μία από τις μεγαλύτερες μεταφορικές εταιρείες της Ευρώπης, την Jacky Perrenot Group (με στόλο 10.000 οχημάτων) ξεκινούν δοκιμές ενός νέου συστήματος μεταφοράς και παραδόσεων, του οποίου σκοπός είναι να διευκολύνει τις αστικές διανομές.
Πρόκειται για μία λύση η οποία συνδυάζει τη χρήση μικρών, κινητών κοντέινερ με ένα νέο, πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα φορτοεκφόρτωσης.
Το πρωτότυπο του συγκεκριμένου συστήματος έχει τοποθετηθεί σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό, 26τονο Renault Trucks E-Tech D Wide το οποίο φέρει ψυκτικό θάλαμο. Το επαναστατικό σε λειτουργία σύστημα είναι επί της ουσίας ένα καρουζέλ εξελιγμένο από τη Vinci Energies –την επιχειρηματική μονάδα του γνωστού κολοσσού, που ασχολείται με βιομηχανικές εφαρμογές- το οποίο ονομάζεται Actemium, και το οποίο συγκρατεί στο εσωτερικό του τα κοντέινερ με τα οποία μεταφέρονται τα αγαθά χωρίς να χρησιμοποιούνται παλέτες.
Το πολύ ενδιαφέρον είναι ότι, τα συγκεκριμένα κοντέινερ – που διατίθενται σε διάφορες διαμορφώσεις, όπως απλό κουτί, ισοθερμικά, συρμάτινα ρολά κ.λπ.– «παρουσιάζονται» μπροστά στον οδηγό, π.χ. σε κάθε σημείο που θα σταματήσει για να παραδώσει κάποια προϊόντα χάρη σε μία πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία η οποία έχει «προ-φορτωθεί» στον ηλεκτρονικό υπολογιστή που φέρει κάθε ένα από αυτά τα κουτιά/ κοντέινερ, οπότε ο οδηγός βλέπει μπροστά του το σωστό κοντέινερ για τον κάθε πελάτη, όπως δείχνουν οι φωτό διαδοχικά από πάνω προς τα κάτω. Με αυτό τον τρόπο, η ιχνηλασιμότητα, και ο βέλτιστος προγραμματισμός του δρομολογίου γίνονται εύκολη υπόθεση, κάτι που ωφελεί και τους πελάτες της μεταφορικής καθώς μπορούν να προβλέπουν με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια τις παραδόσεις.
Αν και εφόσον το σύστημα αποδείξει τη βιωσιμότητα και αξιοπιστία του στις δοκιμές που θα πραγματοποιηθούν στη διάρκεια του 2024, είναι προφανές ότι, θα πρόκειται για μάννα εξ ουρανού, κυρίως για τους οδηγούς: δεν θα χρειάζεται πλέον να σκαρφαλώνουν στην κλούβα σε κάθε στάση, ούτε να τακτοποιούν και να δένουν τα διάφορα φορτία, ενώ παράλληλα δεν θα υπάρχουν και τα γνωστά ρίσκα για κάποιο ατύχημα που σχετίζεται με το να χειρίζεσαι παλέτες ή να δουλεύεις στη ράμπα του φορτηγού.
Απώτερος στόχος είναι να μην χρειάζεται να καταπονείται σωματικά ο οδηγός, και παράλληλα με την απλοποίηση της όλης διαδικασίας, να βγαίνει το δρομολόγιο χωρίς άγχος.
Η χρήση του φορτηγού Renault Trucks E-Tech D Wide αποσκοπεί προφανώς στις μειωμένες εκπομπές ρύπων και θορύβου, ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με την παραγωγικότητα του εγχειρήματος, το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα με τα μικρά κοντέινερ εξοικονομεί περίπου 30% του απαιτούμενου χρόνου σε σχέση με μία παράδοση/ παραλαβή όπου χρησιμοποιούνται παλέτες, με τη χρήση ανυψωτικού για τις φορτοεκφορτώσεις.