Τροχοί & TIR

143 Τσακμακίδης: Like Father, Like Son!

Είναι 143, έχει V8 κινητήρα, άψογη εμφάνιση, δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό και ταξιδεύει από την Ελλάδα στην Ιταλία. Τι είναι; Μα φυσικά το άρμα της εταιρείας Τσακμακίδης από τον Ασπρόπυργο. Α
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 27/01/2024 - 08:20
Κοινοποίηση στα Social Media

Είναι 143, έχει V8 κινητήρα, άψογη εμφάνιση, δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό και ταξιδεύει από την Ελλάδα στην Ιταλία. Τι είναι; Μα φυσικά το άρμα της εταιρείας Τσακμακίδης από τον Ασπρόπυργο. Ας το γνωρίσουμε. 

Φορτηγό μύθος 

Scania 143 Streamline. Ένα φορτηγό μύθος για τη σουηδική εταιρεία που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στο χώρο της μεταφοράς. Σήμερα αρκετά 143 κυκλοφορούν ακόμη στους ελληνικούς και ευρωπαϊκούς δρόμους, βγάζοντας μεροκάματο και γράφοντας εκατομμύρια χιλιόμετρα. Κάποια, όπως αυτό της παρουσίασης είχαν την τύχη να πέσουν σε μερακλήδες ιδιοκτήτες, οι οποίοι τα διατηρούν πάντα σε άψογη κατάσταση, ρίχνοντας μπόλικο χρήμα και μεράκι. Ένα τέτοιο παράδειγμα ανθρώπων αποτελεί η οικογένεια Τσακμακίδη η οποία μετρά πολλές δεκαετίες στο χώρο της διεθνούς μεταφοράς. Όλος ο στόλος της είναι αψεγάδιαστος, ωστόσο, ανάμεσά τους ξεχωρίζουμε το 143 της παρουσίασης. 

Super 143 on the road 

Σκέτη μαγεία ο χώρος οδήγησης
Σκέτη μαγεία ο χώρος οδήγησης

Συναντούμε τον Σπύρο Τσακμακίδη στις εγκαταστάσεις της εταιρείας του στον Ασπρόπυργο και πριν ακόμη μας καλωσορίσει, το μάτι μας πέφτει επάνω στο 143. Πλυμένο και γυαλισμένο, είναι έτοιμο να ξεκινήσει το δρομολόγιό του για την Πάτρα και εν συνεχεία για την Ιταλία. Τέτοια ευκαιρία δεν πρέπει να τη χάσουμε, σκεφτήκαμε. Άλλωστε πόσες φορές μας δίνεται η δυνατότητα να ταξιδέψουμε με ένα τόσο προσεγμένο εργαλείο; Πριν περάσουμε στο εσωτερικό βγάζουμε τα παπούτσια μας στο τελευταίο σκαλοπάτι. Για εμάς είναι πραγματική ιεροσυλία να πατήσουμε σε έναν τέτοιο V.I.P χώρο. Όλα εδώ μέσα είναι άψογα. Δερμάτινες επενδύσεις, φωτισμοί, ηχοσύστημα, δημιουργούν ένα μοναδικό και φιλόξενο χώρο εργασίας. Γυρνώντας το κλειδί στη μίζα ο V8 κινητήρας βρυχάται. Ακούμε με ευχαρίστηση αυτή τη μελωδία, για την οποία ο κάθε σκανιάκιας έχει να καυχιέται. Βγαίνοντας στην εθνική οδό όλα τα βλέμματα πέφτουν πάνω στο 143. Δικαιολογημένα, θα λέγαμε. Άλλωστε η γοητεία του Scania είναι τέτοια που δε σε αφήνει ασυγκίνητο.

Κορυφαία καμπίνα χάρη στις αναβαθμίσεις της.
Κορυφαία καμπίνα χάρη στις αναβαθμίσεις της.

Οικογενειακή παράδοση

Στο αριστερό και δεξιό σπόιλερ αναγράφεται στην αγγλική γλώσσα ότι δεν είναι απλή επιχείρηση, αλλά οικογενειακή παράδοση. Μέσα από ένα απλό στιχάκι αποδεικνύεται η αγάπη και η αφοσίωση των ανθρώπων της μεταφοράς στο επάγγελμά τους. Το φορτηγό δεν είναι μόνο πηγή εσόδων. Το φορτηγό σημαίνει πολλά περισσότερα. Τι ακριβώς; Ότι αποτελεί αναπόσπαστο μέλος της οικογένειας. Αυτό άλλωστε ξεχωρίζει τους γνήσιους αυτοκινητιστές, από τους υπόλοιπους που πέφτουν σαν αλεξιπτωτιστές στο χώρο. Οι πρώτοι τρέφουν πραγματικά αισθήματα για τα φορτηγά ενώ οι δεύτεροι τα θεωρούν άψυχα παλιοσίδερα. Άνθρωποι όμως σαν τον Σπύρο Τσακμακίδη που έχουν μεγαλώσει και έχουν περάσει τα περισσότερα χρόνια της ζωής τους μέσα στις καμπίνες των φορτηγών, τα θεωρούν μέλος της οικογένειάς τους. 

Από τον Γιώργο στο γιο του  Σπύρο Τσακμακίδη και η ιστορία συνεχίζεται. Τα φωτιστικά σώματα είναι καινούργια στο πίσω μέρος του τράκτορα. Το σασί έχει καλυφθεί με επένδυση.
Από τον Γιώργο στο γιο του Σπύρο Τσακμακίδη και η ιστορία συνεχίζεται. Τα φωτιστικά σώματα είναι καινούργια στο πίσω μέρος του τράκτορα. Το σασί έχει καλυφθεί με επένδυση.

Για αυτό το λόγο οι μεγάλες αγάπες πάντα ξανά σμίγουν. Έτσι και το 143 της παρουσίασης μπορεί για κάποια χρόνια να μην προσέφερε τις υπηρεσίες στο στόλο της εταιρείας, αλλά με την επιμονή και υπομονή του Σπύρου είναι και πάλι εδώ. Δυνατό, ακμαίο και με ασύγκριτη γοητεία που όμοιό του δεν υπάρχει στη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας. Και αν αναρωτηθεί κάποιος πόσο αποτιμάται πλέον η αξία του Scania 143 η απάντηση είναι η εξής. Πάρα πολλά σε συναισθηματικό κομμάτι και χιλιάδες ευρώ για τους συλλέκτες, κυρίως Ολλανδούς, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για την απόκτηση τόσο αξιόλογων οχημάτων.

PreviousNext