Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Έχει ο καιρός γυρίσματα... Δεν είναι μόνο οι αντιπρόσωποι των καινούργιων φορτηγών οι ευνοούμενοι (μετά από δεκαετίες) της ρύθμισης για τα euro 6d. Ευνοούνται και οι αυτοκινητιστές ΦΔΧ, κυρίως όμως ευνοείται η οδική μεταφορά.
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 03/03/2024 - 11:27
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Σημείωμα του Εκδότη
Το Σημείωμα του Εκδότη

Διανύουμε τον τρίτο μήνα από την ισχύ της διάταξης που απαγορεύει την πρώτη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας φορτηγού στην Ελλάδα, αν αυτό δεν εμπίπτει στην κατηγορία ρύπων euro 6d, μια νομοθετική ρύθμιση που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των εισαγωγέων εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και όχι άδικα αφού αυτές οι επιχειρήσεις είναι οι άμεσα θιγόμενες, θα λέγαμε δραματικά πληττόμενες, αφού στην πράξη παύουν να έχουν αντικείμενο εμπορίας. 

Και αυτό, για τον απλό λόγο ότι εκεί έξω, στις μεγάλες «μάντρες» της Γερμανίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας δεν υπάρχουν διαθέσιμα φορτηγά euro 6d προς πώληση. 

Έχει ο καιρός γυρίσματα 

Μπροστά στο αδιέξοδο αυτό, οι εισαγωγείς - έμποροι μεταχειρισμένων των Τρικάλων και άλλων περιοχών, αντέδρασαν με παρεμβάσεις στο υπουργείο, επιστολές διαμαρτυρίες, ακόμη και με ερώτηση στη Βουλή μέσω αρχηγού κόμματος, γνωστού από τις τηλεπωλήσεις του. 

Άμεσα ή έμμεσα τονίζουν ή υπονοούν, ότι η διάταξη αυτή, χωρίς να περιλαμβάνει μια μεταβατική περίοδο συμμόρφωσης, ευνοεί τους αντιπροσώπους των καινούργιων φορτηγών αυτοκινήτων. 

Και σε μεγάλο βαθμό είναι έτσι. Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του νομίσματος, αυτή που για πολλές δεκαετίες ευνοούσε τις εισαγωγές και τις πωλήσεις των μεταχειρισμένων φορτηγών με νομοθετικές ρυθμίσεις (τελωνειακές και φορολογικές) που επιβάρυναν δυσανάλογα τις εισαγωγές των καινούργιων φορτηγών και παράλληλα προκαλούσαν μεγάλες καθυστερήσεις στους χρόνους της παράδοσής τους στους πελάτες. 

Αποτέλεσμα αυτής της χρόνιας κατάστασης ήταν να κατακλύζεται η χώρα μας από τα μεταχειρισμένα (και ρυπογόνα) φορτηγά. Την δεκαετία του ’80 οι ταξινομήσεις έδειχναν ότι για κάθε καινούργιο φορτηγό αντιστοιχούσαν 18-20 μεταχειρισμένα και αργότερα η αναλογία βρέθηκε στο 1 καινούργιο προς 12 -14 μεταχειρισμένα και ερχόμαστε στις μέρες μας (ταξινομήσεις 2023) όπου για κάθε καινούργιο φορτηγό αντιστοιχούν 10 μεταχειρισμένα, αριθμοί επίσημοι που κατατάσσουν τη χώρα μας στην τελευταία και χειρότερη θέση ως προς την ηλικία των φορτηγών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον, τον πολίτη, αλλά και την αποδοτικότητα των μεταφορών μας που συνεχώς μειώνεται υπέρ του ξένου ανταγωνισμού. 

Αλλά δεν είναι μόνο οι αντιπρόσωποι των καινούργιων φορτηγών οι ευνοούμενοι (μετά από δεκαετίες) της ρύθμισης για τα euro 6d. Ευνοούνται και οι αυτοκινητιστές ΦΔΧ, μετά μάλιστα τη ζημία που υπέστησαν με το νόμο 3887/2010, κυρίως όμως ευνοείται η οδική μεταφορά. Χαμένοι των εξελίξεων είναι τώρα οι εισαγωγείς - έμποροι των μεταχειρισμένων. Είναι αυτό που λέμε «έχει ο καιρός γυρίσματα…».__ 

PreviousNext