Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις επαγγελματικών αυτοκινήτων: Δείχνει καλός ο μήνας, αλλά… δεν είναι

Διάστημα Ιανουάριος 2024 & Σύγκριση Ιανουαρίου 2024/2023
από Θάλεια Αγριμανάκη | Κυριακή 03/03/2024 - 11:42
Κοινοποίηση στα Social Media
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Θα μπορούσε να ήταν ο καλύτερος Ιανουάριος των τελευταίων ετών, όπως δείχνουν οι πίνακες, αλλά αυτό δεν ισχύει. Ο λόγος είναι ότι περιλαμβάνονται και δεκάδες φορτηγά προταξινομημένα, εξαιτίας του θέματος που προέκυψε με τους ταχογράφους δεύτερης γενιάς. 

Αυτό σημαίνει ότι στους πίνακες των ταξινομήσεων των φορτηγών -μικρών, μεσαίων και βαρέων- περιλαμβάνονται και φορτηγά που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί η πώλησή τους.

 Θα λέγαμε, λοιπόν, ότι οι ταξινομήσεις Ιανουαρίου που ανταποκρίνονται σε πωλήσεις εμφανίζονται στους πίνακες των LCV και των ταξί, στα καινούργια δηλαδή οχήματα που δεν απαιτείται (προς το παρόν) να φέρουν ταχογράφο, όπως φυσικά και στον πίνακα των τρέιλερ. Αυτό πάντως που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εξέλιξη των πωλήσεων των καινούργιων φορτηγών είναι το φρένο που έβαλε το υπ. Μεταφορών με την απόφαση της μη χορήγησης πρώτης άδειας κυκλοφορίας σε ΦΔΧ αυτοκίνητα, αν αυτά δεν είναι euro 6d, μια νομοθετική ρύθμιση που, ως ένα βαθμό, θα ευνοήσει τις πωλήσεις των καινούργιων.

 Ώθηση, επίσης, στις πωλήσεις των καινούργιων θα δοθεί από τους μεγάλους πελάτες που δεν είναι άλλοι από τις εταιρείες leasing και αυτό γιατί οι μακροχρόνιες μισθώσεις των επαγγελματικών αυτοκινήτων βρίσκουν το δρόμο τους και στην Ελλάδα, όπως συμβαίνει για πολλά χρόνια στην υπόλοιπη Ευρώπη. 

Αντίθετα, η αγορά των μεταχειρισμένων φορτηγών θα συνεχίσει την πτωτική της πορεία, καθώς δέχεται ισχυρές πιέσεις από την ισχύουσα νομοθεσία, από τον αποκλεισμό της από τον χώρο των μισθώσεων, αλλά και από την απώλεια πελατών από τον χώρο της διεθνομεταφοράς λόγω της καινούργιας κοστολόγησης των διοδίων σε Γερμανία, Τσεχία, Αυστρία, Ουγγαρία, Βουλγαρία και σε άλλες χώρες από τις οποίες διέρχονται τα ελληνικά αυτοκίνητα, τα οποία αν δεν είναι euro 6 και νεότερα (μέχρι euro 6d) υποχρεούνται στην καταβολή αυξημένων διοδίων, γεγονός που επηρεάζει την ανταγωνιστικότητά τους υπέρ των φορτηγών των ξένων μεγάλων μεταφορικών εταιρειών. 

Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει η εμφάνιση των αμιγώς ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών και των ταξί, δίνοντας έτσι το στίγμα των εξελίξεων που έρχονται στον χώρο της ηλεκτροκίνησης. 

PreviousNext