Το Renault Trafic αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση της γαλλικής εταιρείας για τον επαγγελματία ή την επιχείρηση που χρειάζεται ένα βαν για μικτή χρήση, εντός και εκτός πόλης.
Παρέχοντας σημαντικά πλεονεκτήματα στον τομέα της άνεσης και της εργονομίας, με αιχμή του δόρατος τον οικονομικό δίλιτρο κινητήρα του, και με αυξημένο ωφέλιμο χώρο, ενδείκνυται για μια πληθώρα επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Έχουμε στη διάθεσή μας το Trafic Van L2H1 με το οποίο μεταφέρουμε οικοσκευές από τη μεταφορική Τζώνης σε όλη την Αττική. Στη συνέχεια ταξιδεύουμε από την Αθήνα στη Λάρισα και από εκεί στην Ηγουμενίτσα, καταγράφοντας σημαντικές πληροφορίες για το όχημα. Τι κατανάλωση έχει, ποια είναι η απόδοση του κινητήρα, τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει από το Trafic; Ας το γνωρίσουμε.
Το εσωτερικό υπάρχουν τρία καθίσματα, όπου η πλάτη του μεσαίου διπλώνεται, μετατρέποντας την καμπίνα σε κινητό γραφείο, με θέση για τον φορητό υπολογιστή και διάφορα χρήσιμα έγγραφα. Ωστόσο, όταν χρησιμοποιείται ως κάθισμα, ο μεσαίος επιβάτης έχει περιορισμένο χώρο για το αριστερό του πόδι. Αναφορικά με τους χώρους αποθήκευσης υπάρχουν δύο ανοιχτά ντουλάπια επάνω στο ταμπλό και ένα στην πλευρά του συνοδηγού. Τα βρίσκουμε πολύ πρακτικά γιατί ο οδηγός έχει πρόσβαση άμεσα σε αυτά. Επίσης ανασηκώνοντας το κάθισμα του συνοδηγού, προσφέρεται επιπλέον αποθηκευτικός χώρος για διάφορα αντικείμενα. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από σκληρό πλαστικό και γενικότερα η εμφάνιση της καμπίνας υιοθετεί τις σύγχρονες σχεδιαστικές τάσεις της εποχής. Η μόνη μας παρατήρηση αφορά το χειρόφρενο, καθώς θα θέλαμε να είναι ηλεκτρικό παρά χειροκίνητο, για μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση του. Μέσω του Multimedia Easy Link 8 ιντσών ο οδηγός αποκτά πρόσβαση στο ραδιόφωνο, στο τηλέφωνο, σε διάφορες εφαρμογές, στη συνδεσιμότητα του κινητού τηλεφώνου καθώς και στις πληροφορίες του οχήματος.
Το αυτοκίνητο σε εκπαιδεύει
Μέσω της κεντρικής οθόνης επιλέγουμε το Driving Eco το οποίο παρέχει χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό για το πώς θα οδηγήσει το όχημά του πιο οικονομικά. Οι συμβουλές αφορούν διάφορους τρόπους, οι οποίοι στην πράξη βοηθούν σημαντικά τον οδηγό. Για παράδειγμα ο οδηγός δεν πρέπει να αφήνει τον κινητήρα στο ρελαντί και είναι πιο οικονομικό να ξεκινήσει την οδήγηση μόλις εκκινήσει τον κινητήρα. Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών πρέπει να γίνεται ανά τρεις μήνες. Επίσης πρέπει να αφαιρούνται οι μπάρες οροφής και οι μπαγκαζιέρες καθώς αυξάνουν την κατανάλωση κατά 10%. Δεν πρέπει να μένουν περιττά αντικείμενα στο αυτοκίνητο, καθώς το επιπλέον βάρος αυξάνει την κατανάλωση. Ακόμη, το καλοκαίρι στον αυτοκινητόδρομο είναι προτιμότερο να γίνεται χρήση του Air Condition, παρά να μένουν ανοιχτά τα παράθυρα.
Φόρτωμα στα πρακτορεία
Η πρώτη μας στάση γίνεται στο πρακτορείο της μεταφορικής Τζώνης από την Ιστιαία, όπου θα φορτώσουμε οικοσκευές στην κλούβα του Trafic. Η είσοδος των εμπορευμάτων με το κλαρκ γίνεται από την πίσω δίφυλλη πόρτα η οποία έχει άνοιγμα μέχρι τις 180 μοίρες καθώς και από τη δεξιά συρόμενη πόρτα. Το μήκος του χώρου φόρτωσης στο πάτωμα μέχρι το διαχωριστικό είναι 2.937 χιλιοστά, το οποίο όμως αυξάνεται μέχρι τα 4.150 χιλιοστά, χάρη στο σύστημα Easy load το οποίο περιλαμβάνει μία θυρίδα κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς μακριών αντικειμένων. Το πλάτος του χώρου φόρτωσης είναι 1.662 χιλιοστά το οποίο περιορίζεται στους θόλους των τροχών στα 1.268 χιλιοστά. Το δάπεδο είναι κατασκευασμένο από σκληρό υλικό έτσι ώστε να αντέχει βαριά φορτία και να προφυλάσσεται από χτυπήματα. Το μέγιστο εσωτερικό ύψος του χώρου φόρτωσης είναι 1.387 χιλιοστά, επιτρέποντας τη μεταφορά υψηλών φορτίων. Παράλληλα οι δύο πλαφονιέρες, η μία στην πίσω πόρτα και η άλλη στη μέση της κλούβας εξασφαλίζουν αρκετό φως το βράδυ.