Τροχοί & TIR

«Πουλήσαμε 5.000 Scania V8 σε τρία χρόνια στη Νότια Ευρώπη»

Συνέντευξη MIKLOS MARKUS: STRATEGIC SALES DIRECTOR – Ν. ΕΥΡΩΠΗΣ ΓΙΑ TRUCK SALES, SALES & MARKETING, SCANIA CV AB
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 29/06/2024 - 09:01
Κοινοποίηση στα Social Media
«Η νέα μας και ιδιαίτερη αποδοτική γραμμή μετάδοσης Super έχει αυξήσει τη δημοφιλία των φορτηγών μας», αναφέρει ο Miklos Markus αιτιολογώντας τις υψηλές πωλήσεις των Scania το 2023.
«Η νέα μας και ιδιαίτερη αποδοτική γραμμή μετάδοσης Super έχει αυξήσει τη δημοφιλία των φορτηγών μας», αναφέρει ο Miklos Markus αιτιολογώντας τις υψηλές πωλήσεις των Scania το 2023.

Ο Miklos Markus διευθυντής πωλήσεων Ν. Ευρώπης της Scania μιλάει στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ&TIR για την πορεία της εταιρείας, το παρόν και το μέλλον των ηλεκτρικών φορτηγών, τα Scania XT, τα V8, τα Scania SUPER, και φυσικά την επέτειο των 40 χρόνων συνεργασίας της θρυλικής σουηδικής φίρμας με την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

EΡ.: Η Scania παρέδωσε σχεδόν 97.000 μονάδες σε πελάτες το 2023, ενώ εξίσου εντυπωσιακές ήταν και οι επιδόσεις όλων των κατασκευαστών φορτηγών. Θεωρείτε πως είναι βιώσιμη αυτή η δυναμική, ή ήταν κάτι το παροδικό, αποτέλεσμα συσσωρευμένης ζήτησης εξαιτίας παραγόντων, όπως η πανδημία και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα ανταλλακτικών κι εξαρτημάτων, στην οποία μπορείτε τώρα να ανταποκριθείτε; 

ΑΠ.: Το 2023 υπήρχε όντως πολύ υψηλή ζήτηση για φορτηγά και υπηρεσίες της Scania. Από τις συζητήσεις μας με πελάτες, θεωρώ πως ο κύριος λόγος αυτών των υψηλών επιδόσεων είναι το γεγονός ότι, πολλές μεταφορικές και ιδιοκτήτες θέλουν να αντικαταστήσουν άμεσα παλαιότερα οχήματα που έχουν στους στόλους τους. Επίσης, η νέα μας, και ιδιαίτερα αποδοτική γραμμή μετάδοσης Super έχει αυξήσει τη δημοφιλία των φορτηγών μας. Παρόλα αυτά, στο 3ο τρίμηνο του περασμένου έτους οι εισερχόμενες παραγγελίες μειώθηκαν κατά 5%, επιστρέφοντας σε ένα πιο νορμάλ επίπεδο στις κύριες αγορές της Scania στην Ευρώπη. Θεωρώ ότι, πληθωρισμός και υψηλά επιτόκια αναβάλλουν την απόφαση κάποιων πελατών μας για αγορά καινούργιου φορτηγού. Τους επόμενους μήνες θα επικοινωνήσουμε οικονομικά στοιχεία που θα δίνουν πληρέστερη εικόνα της αγοράς για το 2024.

EΡ.: Παρά τη συζήτηση για ηλεκτρικά φορτηγά και μείωση των εκπομπών ρύπων, στον Ευρωπαϊκό Νότο παραμένει η υψηλή ζήτηση για τα Scania V8, σωστά; 

ΑΠ.: Ακριβώς, στις χώρες της Μεσογείου ειδικά, υπάρχουν πολλές μεταφορικές εφαρμογές για τις οποίες οι διάφορες εκδόσεις ισχύος του 16λιτρου Scania V8 είναι ιδανικές. Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν πουληθεί 5.000 Scania V8, με πολλά από αυτά να κατευθύνονται σε Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία και φυσικά Ελλάδα. 

EΡ.: Μπορείτε να μας δώσετε μία εικόνα της εμπορικής πορείας της σειράς χωματουργικών και εργοταξιακών Scania XT; 

ΑΠ.: H γκάμα των Scania XT είναι ευρέως αναγνωρισμένη στην αγορά, φυσικά σε εκτός δρόμου και χωματουργικό/εργοταξιακό μεταφορικό έργο, αλλά επίσης και σε πλήθος τοπικών και βιομηχανικών εφαρμογών, εκεί λ.χ., όπου απαιτούνται χαμηλή ταχύτητα κίνησης ή δρομολόγια μικρών αποστάσεων. Δύο σημαντικές αγορές για εμάς όπου τα ΧΤ είναι δημοφιλή για πολύ διαφορετικά έργα είναι η Αγγλία όπου, τα ΧΤ με ανατροπή και με τη χαμηλή P-cab με πλαϊνό παράθυρο χαμηλά στην πόρτα του συνοδηγού, έχουν γίνει σχεδόν αυτονόητη επιλογή για εργοταξιακή χρήση εντός του αστικού ιστού, και η Βραζιλία, όπου τα ΧΤ χρησιμοποιούνται κυρίως στις καλλιέργειες ζαχαροκάλαμου και σε ορυχεία.

«Το 50% των φορτηγών το 2030 θα είναι ηλεκτρικά» 

EΡ.: Το 2023 παραδώσατε σε πελάτες μόλις 246 φορτηγά μηδενικών εκπομπών ρύπων, ποιος είναι ο λόγος που συνέβη αυτό; Μπορείτε να μας δώσετε μία εκτίμηση σχετικά με το πόσα μηδενικών εκπομπών φορτηγά θα πρέπει να πουλάτε εσείς, αλλά και οι ανταγωνιστές, το 2030 ώστε να αποφύγετε κάποια ποινή από την Ε.Ε.;

ΑΠ.: Αυτή τη στιγμή, μετασχηματίζουμε ένα ολόκληρο βιομηχανικό σύστημα και ανοίγουμε νέους δρόμους. Στη διάρκεια μιας τόσο σημαντικής αλλαγής, μπορεί να υπάρξουν καθυστερήσεις. Οι όγκοι των ταξινομήσεων είναι ακόμη μικροί και πρέπει να παραδεχτούμε ότι, έχουμε καθυστερήσει. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους αυτό συνέβη. Ένας από τους λόγους που είναι γνωστός σε εσάς: η Northvolt (Σουηδός κατασκευαστής μπαταριών) είχε προβλήματα στην αύξηση της παραγωγής κυψελών μπαταριών. Βρισκόμαστε σε πολύ στενή επαφή με τη Northvolt και έχουμε δικό μας προσωπικό στο εργοστάσιο της Skelleftea. Δεδομένου ότι τα battery cells της Northvolt είναι από τα πιο αποδοτικά της αγοράς και παράγονται με πολύ χαμηλό αντίκτυπο στο κλίμα, πιστεύουμε ότι αξίζει τον κόπο. 

Το 2024, στη Scania θα εστιάσουμε στην εκπαίδευση των οδηγών και πελατών μας, στη συνεχή βελτίωση της αποδοτικότητας των φορτηγών μας, την προώθηση καυσίμων προερχόμενων από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και στην εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων μας. Σίγουρα πιστεύουμε πως η ηλεκτροκίνηση είναι η καλύτερη λύση μελλοντικά, αλλά μέχρι να καθιερωθεί στην αγορά οφείλουμε να εστιάσουμε στις μειωμένες εκπομπές ρύπων εδώ και τώρα. Στόχος μας για το 2030 είναι το 50% των συνολικών μας πωλήσεων να αφορά σε ηλεκτρικά φορτηγά. 

EΡ.: Το 2023, το συνολικό μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών βαρέων φορτηγών στην Ευρώπη ήταν 0,9% -πώς θα πάτε στο 50%; 

ΑΠ.: Έχουμε πραγματοποιήσει τεράστιες επενδύσεις στην κατεύθυνση του εξηλεκτρισμού της γκάμας μας, και βλέπουμε ζήτηση και υπαρκτό ενδιαφέρον από τους πελάτες μας. Αυτό που χρειάζονται οι πελάτες μας είναι ευνοϊκές συνθήκες, όπως επαρκείς υποδομές φόρτισης, καθώς και συνολικό κόστος ιδιοκτησίας που να αποδεικνύει ότι το ηλεκτρικό είναι η πλέον συμφέρουσα λύση -χρειαζόμαστε πολιτικές αποφάσεις που να υποστηρίξουν αυτή τη μετάβαση.

Θέματα εξέλιξης των φορτηγών με έμφαση στην αύξηση της αποδοτικότητάς τους συζήτησαν ο Πέτρος Πλακάκης, διευθυντής Μονάδας  Φορτηγών και Λεωφορείων της Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ με τον διευθυντή στρατηγικών πωλήσεων Ν. Ευρώπης, Miklos Markus
Θέματα εξέλιξης των φορτηγών με έμφαση στην αύξηση της αποδοτικότητάς τους συζήτησαν ο Πέτρος Πλακάκης, διευθυντής Μονάδας Φορτηγών και Λεωφορείων της Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ με τον διευθυντή στρατηγικών πωλήσεων Ν. Ευρώπης, Miklos Markus

«Συνεργασίες όπως αυτή με την Π. Πετρόπουλος συμβάλλουν στο πρεστίζ μας» 

EΡ.: Πόσο σας βοηθάει η νέα γραμμή μετάδοσης Scania SUPER να μειώσετε τις συνολικές σας εκπομπές ρύπων ως κατασκευαστής; 

ΑΠ.: Το σύστημα μετάδοσης κίνησης SUPER της Scania υπόσχεται εξοικονόμηση καυσίμου που τυπικά θα φτάσει το 8% για τους πελάτες που δραστηριοποιούνται στη Μεταφορά μεγάλων αποστάσεων. Και δεδομένου ότι είναι δυνατή (χωρίς μετατροπές) η χρήση HVO, βιοντίζελ FAME κ.λπ., η μείωση των εκπομπών επηρεάζεται επίσης θετικά από τα συγκεκριμένα καύσιμα. 

EΡ.: Scania και Πέτρος Πετρόπουλος γιορτάζουν φέτος ένα σημαντικό ορόσημο, τα 40 χρόνια της Scania στην Ελλάδα. Η Ελλάδα είναι μία από τις μόλις δύο(;) ευρωπαϊκές αγορές όπου συνεργάζεστε με εισαγωγείς. Αυτό εικάζουμε ότι, σημαίνει πως είστε ευχαριστημένοι με την συνεργασία. Πώς τη βλέπετε να αναπτύσσεται στο μέλλον και ποια είναι τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς και του Έλληνα πελάτη από τη δική σας σκοπιά; 

ΑΠ.: Για πάνω από 133 χρόνια, η Scania έχει δημιουργήσει μοναδικά επιτυχημένες συνεργασίες σε πολλές χώρες, όπως αυτή στην Ελλάδα με την Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, οι οποίες συμβάλλουν στη διατήρηση του πρεστίζ και του status μας ως μια κορυφαία διεθνής εταιρεία. Η σχέση μας με την Πετρόπουλος ΑΕΒΕ βασίζεται στον αμοιβαίο σεβασμό. 

Μέσα από μια κοινή προσπάθεια προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες των Ελλήνων πελατών μας. Ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα διαθέτει έναν ισχυρό τομέα οδικών μεταφορών, ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας τόσο για την περιφερειακή διασύνδεση της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής όσο και για την οικονομική ζωτικότητα. 

Ο τομέας αυτός υποστηρίζεται από ένα εκτεταμένο οδικό δίκτυο που διευκολύνει την αποτελεσματική μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών σε ολόκληρη την περιοχή, καθιστώντας την Ελλάδα βασικό παράγοντα στα ευρωπαϊκά logistics. Ως Scania, δεσμευόμαστε να πρωτοπορούμε στα βιώσιμα συστήματα μεταφορών και θα συνεχίσουμε να παρέχουμε εξαιρετικά προϊόντα και υπηρεσίες για την κάλυψη των μοναδικών μεταφορικών αναγκών της Ελλάδας».

PreviousNext