Τροχοί & TIR

Τα νέα μεσαία και μεγάλα van της Mercedes-Benz

Η αναβαθμισμένη και τελευταία (;) πριν από τη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρική γκάμα, γενιά μεσαίων και μεγάλων van που έχουν και θερμικό κινητήρα, της Mercedes περιλαμβάνει τα καλύτερα (e)Vito και (e)Sprinter που φτιάχτηκαν ποτέ.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 15/06/2024 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Η Mercedes-Benz Vans έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό την ανανέωση των μεσαίων και μεγάλων ελαφρών επαγγελματικών που κατασκευάζει, και πριν από λίγες ημέρες είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε τα νέα Vito, eVito, Sprinter και eSprinter. 

Πρόκειται πιθανότατα για το τελευταίο facelift πριν από την έλευση το 2026 της modular πλατφόρμας Van Electric Architecture (VAN.EA), πάνω στην οποία θα χτιστούν οι επόμενοι, αμιγώς ηλεκτρικοί αντικαταστάτες των μοντέλων που παρουσιάζουμε εδώ. 

Η Mercedes προχώρησε σε αλλαγές και αναβαθμίσεις σε όλα τα μεσαία και μεγάλα van της γκάμας της –με κινητήρα εσωτερικής καύσης και αμιγώς ηλεκτρικά
Η Mercedes προχώρησε σε αλλαγές και αναβαθμίσεις σε όλα τα μεσαία και μεγάλα van της γκάμας της –με κινητήρα εσωτερικής καύσης και αμιγώς ηλεκτρικά

Τα στελέχη της Mercedes αναφέρουν ότι, αυτό δεν σημαίνει πως τα van που βλέπετε εδώ έχουν έναν απλά μεταβατικό ρόλο, αλλά «προσφέρουν περισσότερη άνεση, ασφάλεια και λειτουργικότητα, χάρη κυρίως στις έξυπνες, ψηφιακές δυνατότητες δικτύωσης τις οποίες τώρα διαθέτουν» σύμφωνα με τα στελέχη της Mercedes. Ανάμεσα στις αλλαγές και τις αναβαθμίσεις που στοιχειοθετούν ένα γενικά ήπιων τόνων facelift, ξεχωρίζουν ο πραγματικά ατελείωτος κατάλογος στάνταρ και προαιρετικού εξοπλισμού ενεργητικής ασφάλειας, το ηλεκτρικό eSprinter που αλλάζει άρδην σε όλους τους κρίσιμους για τον πελάτη, τομείς, (τριπλάσια αυτονομία), και οι σχεδιαστικές επενδύσεις στο εμπρός κυρίως μέρος του Vito.

O «αυστηρός» και άκρως πολυτελής διάκοσμος του νέου eSprinter (και του συμβατικού) δημιουργεί ένα όμορφο περιβάλλον εργασίας και διαβίωσης –το MBUX είναι στάνταρ
O «αυστηρός» και άκρως πολυτελής διάκοσμος του νέου eSprinter (και του συμβατικού) δημιουργεί ένα όμορφο περιβάλλον εργασίας και διαβίωσης –το MBUX είναι στάνταρ

Sprinter και eSprinter 

Το νέο Sprinter δεν διαφέρει ουσιαστικά σε τίποτα ως προς τον σχεδιασμό του αμαξώματος σε σχέση με το μοντέλο του 2023, καθώς το σύνολο των αλλαγών έχουν να κάνουν με τη γραμμή μετάδοσης κίνησης (στο eSprinter), τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και τη συνδεσιμότητα (τόσο στα ηλεκτρικά, όσο και στα Sprinter με θερμικό κινητήρα). Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) αποτελεί πλέον τμήμα του στάνταρ εξοπλισμού, και ελέγχεται μέσω οθόνης αφής 10,25 ιντσών και του πίνακα οργάνων με ψηφιακή οθόνη. Και οι δύο οθόνες λειτουργούν μέσω χειριστηρίων αφής στο νέο πολυλειτουργικό τιμόνι. Το τιμόνι διαθέτει πλήκτρα με capacitive αισθητήρες όπως ένα smartphone, κι αυτό του επιτρέπει να ανιχνεύει αν τα χέρια πιάνουν τη στεφάνη. Νέος είναι και (ο προαιρετικός) αποθηκευτικός χώρος για smartphones, συμπεριλαμβανομένης της ασύρματης φόρτισης.

Νέος σχεδιασμός εμπρός για Vito και eVito –εξαιρετική οδική συμπεριφορά από το μεσαίο LCV της Mercedes
Νέος σχεδιασμός εμπρός για Vito και eVito –εξαιρετική οδική συμπεριφορά από το μεσαίο LCV της Mercedes

Vito και eVito

Σε αντίθεση με το Sprinter, στη Mercedes αποφάσισαν ότι, τα Vito και eVito ήθελαν κι ένα φρεσκάρισμα στο ντιζάιν του αμαξώματος, με τους σχεδιαστές να προτείνουν μια πιο δυναμική εξωτερική σχεδίαση που να υπογραμμίζει περαιτέρω τον premium χαρακτήρα. 

Το μπροστινό μέρος ξεχωρίζει όμορφα από μία ανασχεδιασμένη μάσκα, κι ένα νέο προφυλακτήρα με μεγάλους αεραγωγούς στα άκρα του. Η μάσκα διακρίνεται αμέσως καθώς, διαθέτει τρεις πολύ παχιές μπάρες. Οι προβολείς είναι Multibeam LED -στάνταρ στo επίπεδο εξοπλισμού Select. Στο πίσω μέρος, το μόνο που άλλαξε, είναι το περίγραμμα των φώτων LED που είναι πλέον σκουρόχρωμο. Οι προφυλακτήρες είναι άβαφοι στη βασική έκδοση αλλά τα «πτερύγια» της μάσκας προσφέρονται και σε χρώμιο και οι προφυλακτήρες μπορούν να βαφτούν σε χρώμα του οχήματος. Η χρωμιωμένη μάσκα ψυγείου και οι βαμμένοι προφυλακτήρες είναι στάνταρ στα Vito Select. Διατίθενται τέλος, νέες ζάντες ελαφρού κράματος με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο σχεδιασμό, και πέντε νέα χρώματα. 

Ουσιαστικά, οι σχεδιαστές έχουν κάνει τα πάντα προκειμένου το Vito να αποκτήσει μέρος της σχεδιαστικής αύρας και του πρεστίζ της V-Class. Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι υπερπλήρης, και περιλαμβάνει: - Attention Assist, - Driving Light Assist με αισθητήρα βροχής, - Cruise Control, - Ενεργό σύστημα υποβοήθησης πέδησης με λειτουργία διασταυρούμενης κυκλοφορίας, n Υποβοήθηση τυφλού σημείου, - Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, - Κάμερα οπισθοπορείας, - Έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας, με ανάγνωση οδικής σήμανσης. 

Το Vito διατίθεται σε εκδόσεις με μικτό βάρος οχήματος μεταξύ 2,8 και 3,2 τόνων, ως panel van, Mixto και Tourer, σε τρία μήκη, με δύο μεταξόνια και δύο συστήματα κίνησης. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 910 κιλά, και ο ωφέλιμος όγκος τα 6,6 κυβ.μ. Υπάρχουν επίσης τρεις σειρές/πακέτα εξοπλισμού. Για πρώτη φορά, όλα τα Vito είναι εξοπλισμένα με το σύστημα πολυμέσων MBUX. Χάρη στο MBUX, το eVito έχει γίνει μέρος του οικοσυστήματος ηλεκτροκίνησης της Mercedes-Benz. Με έξυπνη πλοήγηση και ενεργή, real-time διαχείριση της εμβέλειας, οι μηχανικοί μας είπαν ότι, ήθελαν να εξασφαλίσουν ξεκούραστη οδήγηση με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια προγραμματισμού. 

Ένας κινητήρας βενζίνης με ήπια υβριδική τεχνολογία θα προστεθεί στη γκάμα των συμβατικά κινούμενων οχημάτων κατά τη διάρκεια του έτους. Για το ηλεκτρικό eVito, μεταξύ άλλων, το σύστημα θερμικής διαχείρισης έχει βελτιστοποιηθεί. Ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας OM 654 των 2,0 λίτρων είναι διαθέσιμος σε έως και πέντε επίπεδα ισχύος, ανάλογα με τον τύπο έγκρισης. Επιπλέον, για τα Vito Tourer και Vito Mixto ο βενζινοκινητήρας M 254 θα είναι διαθέσιμος αργότερα φέτος με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με 170 KW (231 hp). Η αερανάρτηση AIRMATIC εξακολουθεί να διατίθεται προαιρετικά.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Ιουνίου - Βρείτε το εδώ

Στο ίδιο τεύχος #432

PreviousNext