Τροχοί & TIR

Ανανεωμένα DAF για το 2025. Δυναστεία

Στη DAF έχουν αποφασίσει να «χτίσουν» πάνω στο μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα που δημιουργήθηκε με τη σειρά DAF G+, XG και XF και τώρα σε μικρό χρονικό διάστημα από το λανσάρισμα της τελευταίας γενιάς, προχωρούν σε σημαντικές αναβαθμίσεις κυρίως στη γραμμή μετάδοσης κίνησης για τα νέα μοντέλα του 2025.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Παρασκευή 01/11/2024 - 09:09
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Η DAF αιφνιδίασε τους πάντες όταν το 2021 παρουσίασε τα νέα XF, XG και XG+, με το XD για διανομές να ακολουθεί λίγους μήνες αργότερα το 2022, και όλα τους να ανακηρύσσονται «Διεθνή Φορτηγά της Χρονιάς» για το 2022 και 2023. 

Η ολλανδική εταιρεία, εκμεταλλευόμενη τους νέους κανονισμούς για τις μάζες και διαστάσεις της Ε.Ε., με τα νέα μοντέλα, και ειδικά τα XG και XG+ λάνσαρε στην αγορά τις μεγαλύτερες καμπίνες που έχουν φτιαχτεί ποτέ στην Ευρώπη για οδική Μεταφορά. Η αγορά δικαίωσε πανηγυρικά τους Ολλανδούς, με πάνω από 50.000 ταξινομήσεις μέχρι τον Μάιο του 2023, επίδοση πρωτοφανής στην ιστορία της εταιρείας, που ποτέ στο παρελθόν δεν είχε «πιάσει» αυτό το νούμερο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. 

 Ανανέωση και για το DAF XD
Ανανέωση και για το DAF XD

Σήμερα, στα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων της DAF, το 40% των ταξινομήσεων αφορά σε XF, και το υπόλοιπο 60% στα XG και XG+. Τρία χρόνια μετά, δεν έχει παρουσιαστεί αντίστοιχου (με XG+ και XG) μεγέθους καμπίνα από τον ανταγωνισμό, και oι Ολλανδοί «λυμαίνονται» ανενόχλητοι σχεδόν την ευρωπαϊκή αγορά . Γιατί λοιπόν στη DAF θεώρησαν πως έφτασε ήδη η ώρα για μία ανανέωση, παρουσιάζοντας με κάθε επισημότητα τα νέα DAF του 2025; Πολύ απλά, γιατί η εξέλιξη δεν σταματά ποτέ, και κυρίως επειδή οι Ολλανδοί βρήκαν λύσεις για να αυξήσουν περαιτέρω την αποδοτικότητα. 

Επίσης, προστέθηκαν συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης ενώ, η παροιμιώδης ελαστικότητα των κινητήρων MX-13 επέτρεψε τη χρήση νέων αξόνων με νέα τελική σχέση μετάδοσης. Όλα αυτά κληθήκαμε να τα δοκιμάσουμε στην οδηγική πρεμιέρα των νέων μοντέλων στην Ισπανία.

Νέο DAF XB
Νέο DAF XB

Αλλαγές εκεί που έχει σημασία 

Οπτικά, δεν αλλάζουν παρά ελάχιστα πράγματα, αισθητικά δηλαδή το facelift είναι πολύ μικρής έκτασης για όλα τα DAF, τα οποία έτσι κι αλλιώς αποκαλούνται ακόμη «New Generation» καθώς παραμένουν τα νεότερα μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς. Οπτικά λοιπόν, θα δυσκολευτείτε να βρείτε διαφορές, τουλάχιστον στο εξωτερικό του αμαξώματος: μόνο οι (πολύ) παρατηρητικοί θα δουν μία «λεπίδα» σε κάθε μια από τις δύο αεροεισαγωγές στις γρίλιες της μάσκας, αριστερά και δεξιά πάνω από το λογότυπο του κατασκευαστή, ενώ για τους low deck τράκτορες διατίθενται τώρα νέας σχεδίασης πλαϊνά, αεροδυναμικά σπόιλερ/ποδιές. 

Επίσης, οι «θήκες» για τα ραντάρ είναι τώρα δύο –πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας–, και η κάμερα στο παρμπρίζ είναι σε νέα θήκη, και κάπου εδώ τελειώνουν όσα μαρτυρούν πως έχεις να κάνεις με τα ανανεωμένα DAF. Σε πιο ουσιώδη ζητήματα, στην ήδη μειωμένη κατά 10% κατανάλωση όλων των DAF νέας γενιάς, o κατασκευαστής ανακοινώνει τώρα ότι, εξοικονομείται ένα επιπλέον 3% με τις καινούριες επεμβάσεις. Τα επίπεδα ισχύος στους ΜΧ-11 και ΜΧ-13 παραμένουν τα ίδια (από 370 έως 530 hp), αλλά αμφότεροι λειτουργούν πλέον με τη διαδικασία Miller, διαφορετικό δηλαδή, χρονισμό των βαλβίδων, για μειωμένη κατανάλωση και μικρότερες εκπομπές ρύπων.

Κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά και για τα νέα XF
Κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά και για τα νέα XF

Οδήγηση 

Σχεδόν πάντα, στη διάρκεια μιας δημοσιογραφικής παρουσίασης, οι περίπου 4 ώρες οδήγησης δεν φτάνουν για να καταγράψεις όλα αυτά που έχουν σημασία, ειδικά με τόσα (11) φορτηγά σε αντίστοιχες διαμορφώσεις, διαθέσιμα. Καλύψαμε λοιπόν το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής με ένα XG+ 530 FT, 4x2 (με φουσκάτη πίσω ανάρτηση) σε τυπική διαμόρφωση για διεθνομεταφορά, φροντίζοντας να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα. 

Πριν ξεκινήσουμε, και ρίχνοντας μια ματιά στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών τα 2.700 Nm μέγιστης ροπής στις 900 με 1.125 (με Multi-Torque, μόνο δηλαδή για τη 12η σχέση) και 2.550 Nm στις 900-1.400 σ.α.λ. (χωρίς Multi-Torque, για τις υπόλοιπες 11 σχέσεις), μας θυμίζουν κάτι που συχνά ξεχνάμε –το πόσο ελαστικοί είναι οι Paccar MX. Όλη η αυτοκινητοβιομηχανία ευαγγελίζεται το πόσο σημαντικό είναι το λεγόμενο downspeeding, η περιστροφή δηλαδή του κινητήρα σε πολύ χαμηλές στροφές, αλλά οι MX είναι σε άλλο επίπεδο, με σημαντικό μέρος της μέγιστης ροπής να είναι ήδη διαθέσιμο από τις μόλις 800 σ.α.λ., κάτι που κανείς άλλος κατασκευαστής δεν προσφέρει αυτή τη στιγμή.

O Raoul Wijnands, είναι τυπικά ο μάνατζερ δοκιμών εξέλιξης της DAF, στην ουσία είναι ο ένας από τους μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού ανθρώπους που ξέρουν τα πάντα για την έννοια «φορτηγό» στην Ευρώπη.
O Raoul Wijnands, είναι τυπικά ο μάνατζερ δοκιμών εξέλιξης της DAF, στην ουσία είναι ο ένας από τους μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού ανθρώπους που ξέρουν τα πάντα για την έννοια «φορτηγό» στην Ευρώπη.

Τι αλλάζει 

-Νέος χρονισμός των βαλβίδων (Miller) για Paccar MX-11 και ΜΧ-13 

-Βελτιώσεις σε τούρμπο και σύστημα EGR 

-Συμβατοί με B100 FAME κινητήρες (από το 2025) 

-Νέοι κινητήριοι άξονες και τελική σχέση μετάδοσης 

-Πλαϊνές ποδιές για τους low deck τράκτορες 

-Στάνταρ DAF Digital Vision System, προγνωστικό cruise control, και φουλ αεροδυναμικό πακέτο, ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης 

-10 χρόνια συνδρομή Paccar Connect 

-Στάνταρ αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, προστασία ευάλωτων χρηστών, καταγραφέας συμβάντων και DAF Side & Turn Assist 

-Truck Navigation App και πλοήγηση connected truck 

-Νέα DAF XB από 7,5 έως 19 τόνους, κινητήρες Paccar PX-5 και PX-7 

-DAF XD με κινητήρα Paccar PX-7 έως 310 hp και 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Νοεμβρίου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext