Τροχοί & TIR

Σοφοκλής Φάτσιος (πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ): «Μακρύς ακόμα ο δρόμος των διαγωνιστικών διαδικασιών»

Περίεργη τροπή στην υπόθεση του «Ελαιώνα»
Κυριακή 23/03/2025 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Παραμένει μακρύς ο δρόμος για την ανάδειξη αναδόχων των συμβάσεων εκτέλεσης συγκοινωνιών, αν και οι Περιφερειακές Ενότητες της χώρας ολοκλήρωσαν (μετά από αρκετές παρατάσεις) τις μελέτες για τον σχεδιασμό των δικτύων των γραμμών που θα πρέπει να εκτελούνται για την εξυπηρέτηση του κοινού. 

Μιλώντας στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR, ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ Σοφοκλής Φάτσιος εξήγησε ότι σύμφωνα με τον νόμο θα πρέπει τώρα να ξεκινήσει η έκδοση των τευχών των διαγωνισμών και να ακολουθήσει η προκήρυξή τους. Ωστόσο, οι διαγωνισμοί θα πρέπει να είναι διεθνείς και -το πιο εντυπωσιακό- θα είναι 96 στον αριθμό! Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στα σχέδια των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας και αφορούν σε 62 διαγωνισμούς υπεραστικών συγκοινωνιών και σε 34 διαγωνισμούς αστικών συγκοινωνιών. 

Εννοείται ότι για τα αποτελέσματα του κάθε διαγωνισμού οι συμμετέχοντες σ’ αυτούς μπορούν να ασκήσουν τα νόμιμα δικαιώματά τους, όπως εν στάσεις, προσφυγές κ.λπ. κατά των προσωρινών αναδόχων ή και κατά της ίδιας της διαγωνιστικής διαδικασίας. 

Με βάση τα παραπάνω, γίνεται φανερό ότι η περιβόητη «απελευθέρωση» απομακρύνεται χρονικά, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι οι Περιφέρειες της χώρας θα εμπλακούν σε πρωτόγνωρες περιπέτειες, καθώς θα έχουν την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των γραμμών, την επάρκεια και την καταλληλότητα των λεωφορείων κ.α., ενώ ταυτόχρονα θα γίνονται αποδέκτες τυχόν παραπόνων των πολιτών κ.λπ. 

Επιπλέον, είναι πιθανό, οι Περιφέρειες να υποστούν και οικονομικές ζημίες, εφόσον θα κρίνουν ότι μια γραμμή, αν και άγονη, θα πρέπει να εκτελείται από τον ανάδοχο πέρα από τις συμβατικές του υποχρεώσεις. 

Περίεργη τροπή στην υπόθεση του «Ελαιώνα» 

Η ανέγερση του Σταθμού των Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα, ένα όνειρο για χιλιάδες αυτοκινητιστές και έργο πνοής για τη χώρα, δείχνει να παίρνει μια περίεργη τροπή τους τελευταίους μήνες. Τι συμβαίνει; Είναι γνωστό στις επιχειρήσεις των ΚΤΕΛ ότι κοντεύει χρόνος από τότε που ολοκληρώθηκαν όλες οι απαιτούμενες μελέτες, περιβαλλοντικές, αρχαιολογικές, οικιστικές, πολεοδομικές κ.α., οι οποίες κόστισαν στα ΚΤΕΛ 1.800.000 ευρώ. Όλες αυτές οι μελέτες εγκρίθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων και πλέον τον λόγο είχε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού με τη διαδικασία της παραχώρησης. 

.

Ακριβώς εδώ, η υπόθεση παίρνει μια περίεργη τροπή. Το υπουργείο δεν προβαίνει σε καμιά ενέργεια. Ακόμα και όταν έλαβε έτοιμο ένα σχέδιο απόφασης για τη νομοθετική ρύθμιση του έργου, παραμένει ανενεργό. Ούτε ενημερώνει την Ομοσπονδία για τα επόμενα βήματα ούτε για πρωτοβουλίες που σκέπτεται να πάρει, ούτε ανταποκρίνεται σε μια συνάντηση με τον πρόεδρο της ΠΟΑΥΣ. 

Εδώ να υπενθυμίσουμε ότι για το συγκεκριμένο έργο, ο παραχωρησιούχος που θα αναδειχτεί, θα αναλάβει το κόστος της ανέγερσης, της λειτουργίας και της εκμετάλλευσης του σταθμού και με δεδομένο ότι έχουν πληρωθεί όλες οι μελέτες, το κράτος δεν πρόκειται να δαπανήσει ούτε ένα ευρώ. Αυτό που έχει να κάνει είναι να προβεί στη νομοθετική διαδικασία και στην προκήρυξη του διαγωνισμού. Όμως δεν το κάνει. Ίσως υπάρχουν άλλοι λόγοι που δεν γνωρίζουμε. 

PreviousNext