Το Scania Touring έχει χτίσει το δικό του «πάρκο», περίπου 50 οχημάτων στην ελληνική αγορά, με πολλά ΚΤΕΛ και τουριστικά γραφεία να το έχουν εντάξει στους στόλους τους. Σχετικά πρόσφατα (2022) το όχημα με τον δράκο στη μάσκα δέχθηκε σειρά αναβαθμίσεων σε ολόκληρη τη γραμμή μετάδοσης κίνησης, τους άξονες, το σαλόνι, και φυσικά στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης.
Το πιο νέο Touring που κυκλοφορεί στην Ελλάδα, ταξινομήθηκε στη Ρόδο, και βρεθήκαμε στο νησί των Ιπποτών για να καταγράψουμε το μεταφορικό έργο του πούλμαν με την ξεχωριστή (dark red) βαφή και την επιβλητική του παρουσία που μόνο απαρατήρητη δεν περνάει.
Μας συνοδεύει ο ιδιοκτήτης του πούλμαν και του ταξιδιωτικού γραφείου Manos Going, ο κ. Μάνος Σαμπάνης.
Αναβαθμισμένο εσωτερικό και νέο κόκπιτ
Στο εσωτερικό του Scania, επικρατεί απόλυτη ησυχία, ανωμαλίες δεν γίνονται αισθητές (νέος εμπρός άξονας) ενώ οι αναβαθμίσεις σε επενδύσεις, πλαστικά, και γενικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εμφανείς. Καινούργια είναι και τα καθίσματα των επιβατών (Kiel Avance 120) με δερμάτινο σειρίτι και προσκέφαλο, ανακλινόμενη πλάτη, χειρολαβή και υποβραχιόνια, ενώ πολύ μελετημένος είναι ο κρυφός φωτισμός. Δεσπόζουν επίσης τα νέα, μεγαλύτερα μόνιτορ LCD 21,5 '' εμπρός και στο μέσο του εσωτερικού του Scania, με χαμηλή μάλιστα κατανάλωση -κάτω των 20W. Στην οροφή, το ισχυρό κλιματιστικό Konvekta των 39 kW διατηρεί σταθερή θερμοκρασία κάνοντας ευχάριστο το ταξίδι των επιβατών.

Ακόμη πιο εντυπωσιακές είναι οι αναβαθμίσεις στο χώρο εργασίας του οδηγού. Το πλήρως ανασχεδιασμένο ταμπλό, με «φιλετάκια» από inox και βαμμένο για έξτρα προστασία από γρατζουνιές και σκληρή χρήση είναι πανέμορφο, ενώ ο πίνακας οργάνων προσωπικά θεωρούμε πως είναι από τους καλύτερους της αγοράς, και πιθανότατα ο πλέον ευανάγνωστος. Στην κεντρική κονσόλα βλέπουμε το σύστημα Multimedia της Bosch με οθόνη 9’’ και, γενικά, η ομαδοποίηση των πλήκτρων ακολουθεί λογική σειρά. Ξεχωρίζει επίσης το ηλεκτροπνευματικό χειρόφρενο με αυτόματη ενεργοποίηση και απελευθέρωση, το οποίο, ας σημειωθεί, είχε τοποθετηθεί σε παγκόσμια πρώτη σε πούλμαν στο μοντέλο αυτό της Scania.
13 λίτρα για ήρεμο ταξίδι
Η χρησιμότητα των 13 λίτρων (και 500 hp) γίνεται άμεσα φανερή στη μεγαλύτερη ανηφόρα της διαδρομής: με χαρακτηριστική άνεση και φυσικά αστραπιαία κατεβάσματα από το (Opticruise) σασμάν, το Touring ανταποκρίνεται εύκολα στο πιο απαιτητικό κομμάτι της διαδρομής χωρίς να ζοριστεί καθόλου. Και πώς να ζοριστεί όταν τα αξιοσέβαστα 2.550 Nm ροπής αποδίδονται στο σύνολό τους από τις μόλις 925 σ.α.λ.
Η άγρια μορφολογία και η μοναδική ομορφιά της ροδιακής φύσης μας συνοδεύουν παντού, αλλά ο οδηγός πρέπει να παραμένει συγκεντρωμένος. Οι πληγές από τις καταστροφικές πλημμύρες του περασμένου Δεκέμβρη είναι ορατές. Ωστόσο, σε όλη τη διαδρομή, θηριώδεις νέες ξενοδοχειακές μονάδες με χιλιάδες κρεβάτια έκαστη, είναι έτοιμες να ανοίξουν για να υποδεχθούν τα πλήθη των τουριστών –«από την 1η Απριλίου το νησί γεμίζει με τουρίστες μας λέει ο κ. Σαμπάνης».

Ένα τυπικό δρομολόγιο για το Scania είναι να παραλάβει επιβάτες από τη δυτική πλευρά του νησιού και να πάει στην ανατολική, στη Λίνδο, ένα από τα πιο διάσημα σημεία του νησιού το οποίο προσελκύει καθημερινά πλήθη επισκεπτών. Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη «συνήθως, μπορούμε να κάνουμε δύο με τρία δρομολόγια την ημέρα σε περίοδο αιχμής, γιατί προς κάθε κατεύθυνση, η διάρκεια είναι γύρω στη μία ώρα και δεκαπέντε λεπτά. Σαφώς θα μπορούσαμε να παραγγείλουμε διαμόρφωση με περισσότερα καθίσματα, αλλά στη δική μας εταιρεία προτεραιότητα έχει η άνεση του πελάτη».
Γιατί Scania;
Κάποια στιγμή ρωτάμε γιατί επιλέχθηκε το Touring: «Πρώτα απ΄ όλα, χάρη στον κ. Γιώργο Μαντζούκη (υπεύθυνος λεωφορείων της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ), κάνουμε θεωρώ πάντα τις σωστές επιλογές, θα τον χαρακτήριζα έως και μέντορα της Manos Going. Μας βοήθησε πάρα πολύ να εξελιχθούμε ως επαγγελματίες της οδικής μεταφοράς επιβατών».
«Εμείς τα τριάντα χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στο νησί δεν κάνουμε transfer, αλλά εκδρομές, και έχουμε δημιουργήσει ένα ωραίο κόνσεπτ. Φέτος, συνεργαζόμαστε με την Πέτρος Πετρόπουλος για δεύτερη φορά, συνήθως παίρνουμε 30άρια λεωφορεία, έχουμε κι ένα Isuzu 37άρι Grand Toro, από το οποίο έχουμε μείνει πολύ ικανοποιημένοι. Αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε όχημα 51 θέσεων, γιατί πραγματικά έχει “ξεφύγει” o αριθμός των πελατών μας. Προφανώς χαιρόμαστε γι' αυτό, αλλά δημιουργούνται υποχρεώσεις».

«Με την αρωγή του κ. Μαντζούκη λοιπόν, ο οποίος μας εξήγησε από τεχνική αλλά και επιχειρηματική σκοπιά τα πλεονεκτήματα του Scania, καταλήξαμε στη συγκεκριμένη επιλογή. Μην ξεχνάτε πως μπορεί το πούλμαν να δρομολογείται σε ένα νησί, με το μέσο δρομολόγιο να μην καλύπτει πάνω από 50 με 60 χιλιόμετρα, αλλά για θέματα άνεσης και εξαιτίας των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, θέλαμε το συγκεκριμένο ύψος.
Απόλυτα συνειδητή ήταν και η επιλογή κινητήρα με 500 hp. Το βλέπουμε στην πράξη, ότι το Scania κινείται με χαρακτηριστική ευκολία σε πραγματικά δύσκολη τοπογραφία. Μέσα στον καύσωνα του Ιουλίου για παράδειγμα, με 50 επιβάτες, τον κλιματισμό στο φουλ και τις μπαγκαζιέρες γεμάτες αποσκευές χρειάζεσαι μεγάλη ισχύ και ροπή».
Τα πλεονεκτήματα είναι πολλά, σύμφωνα με τον κ. Σαμπάνη, και σε αυτά περιλαμβάνονται το πανίσχυρο κλιματιστικό, η εξαιρετική μικροφωνική εγκατάσταση. «Φυσικά, τις λεπτομέρειες τις ξέρει πολύ καλύτερα ο Σπύρος, καθώς αυτός οδηγεί το Scania, προσωπικά, ως επαγγελματίας του χώρου με ενδιαφέρει το πούλμαν να με βγάζει ασπροπρόσωπο και να είναι οι πελάτες/ επιβάτες ικανοποιημένοι».
Αφήνοντας πίσω μας τη Λίνδο, με τον ήλιο να ξεπροβάλλει, και με τη θερμοκρασία στους 22 βαθμούς μέσα στο καταχείμωνο, είναι δύσκολο να φανταστούμε επιβάτη του Scania Touring της Manos Going να μην αποχαιρετά το νησί των Ιπποτών με τις καλύτερες εντυπώσεις.