Μια σοβαρή προειδοποίηση προς την ΕΕ απηύθυνε ο Andreas Gorbach επικεφαλής του τμήματος τεχνολογίας φορτηγών της Daimler Truck: «Το ντίζελ για τα φορτηγά παραμένει απαραίτητο. Ο στόχος για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 45% το 2030 σε σχέση με το 2019 είναι ανέφικτος», αναφέρει ο Gorbach και προτείνει άμεσα την αναθεώρηση των ποσοστών μείωσης των ρύπων.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και άλλοι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων, οι οποίοι έχουν προβεί σε ανάλογες εκτιμήσεις κατά το πρόσφατο παρελθόν παραθέτοντας σειρά επιχειρημάτων. Η έλλειψη υποδομών φόρτισης, η ακριβή τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού φορτηγού είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ηλεκτροκίνηση των βαρέων οχημάτων σύμφωνα με τους ίδιους τους κατασκευαστές οι οποίοι, όπως είναι γνωστό, παράγουν ήδη ηλεκτροκίνητα φορτηγά και -αν υπήρχε η ανάλογη ζήτηση- θα μπορούσαν να τα παράξουν μαζικά.
Μπροστά σ’ αυτή την πραγματικότητα, οι κατασκευαστές ζητούν από την Κομισιόν την αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος μείωσης των ρύπων και -το κυριότερο- απαιτούν: «Η Κομισιόν πρέπει να εγγυηθεί την πώληση πετρελαιοκίνητων οχημάτων και στο μέλλον (πέρα από το 2030) χωρίς πρόστιμα και ποινές», όπως αναφέρει ο Gorbach.
Αλλά μέχρι πότε; Μέχρι πότε, τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά πρέπει να κατασκευάζονται και να πωλούνται χωρίς ποσοτικούς περιορισμούς;
Η απάντηση απλή: «Όσο οι επαγγελματίες της μεταφοράς κερδίζουν από τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά, αυτά θα αγοράζουν. Όταν τους πείσουμε ότι το ηλεκτροκίνητο είναι πιο κερδοφόρο, τότε θα το προτιμήσουν», ανέφερε πρόσφατα στο ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR υψηλόβαθμο στέλεχος της Iveco. Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι