Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz eIntouro

Πολυτάλαντο
Σάββατο 12/04/2025 - 08:30
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό intercity λεωφορείο της Mercedes-Benz, το νέο eIntouro ολοκλήρωσε με επιτυχία σειρά πολύ απαιτητικών δοκιμών σε ακραίες κλιματικές συνθήκες στο Ροβανιέμι της Φινλανδίας. 

Ειδικότερα, το eIntouro πραγματοποίησε ακριβώς τις ίδιες δοκιμές που κάνουν και τα συμβατικά ντίζελ λεωφορεία του κατασκευαστή, και οι οποίες αποσκοπούν σε τελικές μικρο-βελτιώσεις λίγο πριν την έναρξη της μαζικής παραγωγής. Σε θερμοκρασίες έως μείον 30 βαθμούς Κελσίου οι μηχανικοί της Daimler Buses δοκίμασαν τη συνεργασία των ηλεκτρονικών με το ηλεκτρικό (κεντρικά τοποθετημένο) μοτέρ, τη λειτουργία του –ενσωματωμένου στο μοτέρ- κιβωτίου ταχυτήτων (με τρεις σχέσεις), τη λειτουργία του συστήματος πέδησης καθώς και την ανάκτηση ενέργειας. 

Ταυτόχρονα, σκοπός ήταν να επιβεβαιωθεί η ικανότητα του νέου οχήματος στην απρόσκοπτη κάλυψη μεσαίων/μεγάλων αποστάσεων. Οι ίδιοι μηχανικοί που πραγματοποίησαν τις δοκιμές οδήγησαν τα δύο eIntouro που χρησιμοποιήθηκαν, σε μία απόσταση 3.000 χιλιομέτρων από το εργοστάσιο του Neu-Ulm στη Φινλανδία και πίσω. 

Για τη φόρτιση χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά δημόσια σημεία φόρτισης και όχι κάποιος εξειδικευμένος εξοπλισμός της Mercedes. Μεγάλη, επίσης, έμφαση δόθηκε στην παρατήρηση και καταγραφή της συμπεριφοράς των μπαταριών και της ηλεκτρικής γραμμής μετάδοσης κίνησης σε συνθήκες ακραίου ψύχους. Για παράδειγμα, το πώς συμπεριφέρεται το λεωφορείο στην αποκαλούμενη ψυχρή εκκίνηση, ποια είναι η συμπεριφορά του συστήματος υψηλής τάσης κατά τη φόρτιση σε πολικές συνθήκες, καθώς και τι είδους προστασία χρειάζονται τα εξαρτήματα της γραμμής μετάδοσης κίνησης και τα ηλεκτρονικά. 

Σημαντική είναι επίσης και η θερμική διαχείριση της ενέργειας, η οποία θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι η γραμμή μετάδοσης κίνησης, ο χώρος των επιβατών και του οδηγού διατηρούν τη σωστή θερμοκρασία χωρίς να «λιγώνουν» τις μπαταρίες με την υπερβολική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Τυπικά, όπως σε κάθε αντίστοιχο test drive, δοκιμάστηκαν στα όριά τους, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του λεωφορείου με ακραίο στιλ οδήγησης, ώστε να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία συστημάτων όπως τα ESP και ASR. 

Σύμφωνα με τον Martin Teigeler, επικεφαλής μηχανικό της Daimler Buses: «Οι εκτεταμένες δοκιμές μας, σχετικά με τη συμπεριφορά των μπαταριών και του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης σε ακραίες θερμοκρασίες πολύ κάτω από το μηδέν και τα χαρακτηριστικά χειρισμού των οχημάτων σε εντελώς παγωμένους δρόμους ή σε λάσπη δεν απέδωσαν απλώς σημαντικά συμπεράσματα για περαιτέρω βελτιστοποίηση. Έδειξαν επίσης ότι το ηλεκτρικό eIntouro με μπαταρίες είναι πλήρως λειτουργικό ακόμη και σε πολικές συνθήκες». 

Πολυτάλαντο 

Το Mercedes-Benz eIntouro βασίζεται στο γνωστό πετρελαιοκίνητο λεωφορείο Intouro, αλλά αντί για θερμικό κινητήρα, είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης. Ως αποτέλεσμα, αναφέρουν τα στελέχη του κατασκευαστή, η Daimler Buses είναι πλέον σε θέση να στραφεί για πρώτη φορά στην ηλεκτροκίνηση για τις κλασικές υπεραστικές/intercity γραμμές, τα σχολικά δρομολόγια και ταξίδια μεσαίων αποστάσεων. 

Η μέγιστη αυτονομία του λεωφορείου με μία φόρτιση φτάνει τα 500 χιλιόμετρα. Εκτός από το eIntouro μήκους 12,18 μέτρων, θα διατίθεται και το eIntouro M μήκους 13,09 μέτρων. Αυτό επιτρέπει παραλλαγές διαμορφώσεων από 50 έως το πολύ 63 θέσεις. Για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό λεωφορείο, οι ενημερώσεις λογισμικού (software updates) μπορούν να εγκατασταθούν στο eIntouro από απόσταση (over the air) χωρίς επίσκεψη σε συνεργείο. Όσοι το επιθυμούν, μπορούν ήδη να παραγγείλουν το eIntouro, με τις παραδόσεις σε πελάτες να τοποθετούνται στις αρχές του 2026.

PreviousNext