Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz ΒΙΑΜΑΞ στο ΚΤΕΛ Μακεδονίας

Από τη σκουριά...στην ανακατασκευή
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 20/04/2025 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Ένα μικρό διαμάντι της επιβατικής μεταφοράς μιας άλλης εποχής στον υπεραστικό σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη.
Ένα μικρό διαμάντι της επιβατικής μεταφοράς μιας άλλης εποχής στον υπεραστικό σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη.

«Με απόλυτο σεβασμό στην ιστορία μας, οι άνθρωποι του σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων ΚΤΕΛ Μακεδονία επιμελήθηκαν της ανακατασκευής ενός εγκαταλελειμμένου στη φθορά και στο χρόνο, μικρού διαμαντιού των μεταφορών του τόπου μας και μετά από επίπονες προσπάθειες το εκθέτουμε σε όλους εσάς, το επιβατικό μας κοινό, πλήρως ανακατασκευασμένο για να ταξιδέψουμε γι’ ακόμα μια φορά όλοι μαζί». 

Αυτά είναι τα πρώτα λόγια του προέδρου Ιωάννη Λάμπρου ο οποίος μας καλωσορίζει στο ΚΤΕΛ Μακεδονίας με ένα αστέρι από τα παλιά, το Mercedes-Benz L322 του 1963, με αμάξωμα της ΒΙΑΜΑΞ, το γνωστό Καμηλάκι 32 θέσεων. Δίπλα του, έχει στηθεί ένα μικρό μουσείο με φωτογραφίες κάνοντας μια ιστορική αναδρομή από το 1900 μέχρι σήμερα. Ο λόγος στον πρόεδρο: 

Ένα αστέρι από τα παλιά 

«Το λεωφορείο είναι μοντέλο του 1963. Δούλεψε από την περίοδο εκείνη μέχρι το 1998 στο ΚΤΕΛ Ημαθίας μεταφέροντας επιβάτες σε όλη την Ελλάδα. 

Με την έλευση νέων μοντέλων σταμάτησε η κυκλοφορία του και παροπλίστηκε. Το συγκεκριμένο είναι το λεγόμενο Καμηλάκι και είναι 32 θέσεων. Πρόκειται για ένα όχημα αξιόπιστο που άντεξε στο χρόνο.

Ο χώρος οδήγησης με τις ελάχιστες ανέσεις συγκριτικά με τα σύγχρονα λεωφορεία
Ο χώρος οδήγησης με τις ελάχιστες ανέσεις συγκριτικά με τα σύγχρονα λεωφορεία

Από τη σκουριά...στην ανακατασκευή 

Το λεωφορείο είχε μεν την τύχη να μην καταλήξει σε κάποιον παλιατζή, αλλά δυστυχώς παρέμεινε στην ύπαιθρο και φυσικά απαξιούμενο. Αντιλαμβάνεστε ότι η φθορά του χρόνου και των καιρικών συνθηκών ήταν έντονη επάνω του. Το ΚΤΕΛ Ημαθίας μας το παραχώρησε και ξεκίνησε η διαδικασία της ανακατασκευής από εμάς, με ό,τι συνεπάγεται φυσικά αυτό σε χρόνο και χρήμα. Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν σε συνεργείο της Θεσσαλονίκης. Το λεωφορείο στην ουσία ξεντύθηκε εντελώς και φτιάχτηκε πάλι από την αρχή. Έμεινε μόνο ο σκελετός του και σταδιακά ξεκίνησε η αναπαλαίωσή του. 

Το λεωφορείο στην κατάσταση που βρέθηκε στη Βέροια. Με όρεξη και μεράκι μετατράπηκε σε ένα πραγματικό αστέρι.
Το λεωφορείο στην κατάσταση που βρέθηκε στη Βέροια. Με όρεξη και μεράκι μετατράπηκε σε ένα πραγματικό αστέρι.

Ό,τι υπάρχει στο εσωτερικό του, όπως το πάτωμα, τα καθίσματα, οι επενδύσεις, ακόμη και τα μαξιλαράκια, είναι όλα καινούργια, χωρίς βέβαια να έχει αλλοιωθεί η αυθεντικότητα του οχήματος. 

Η θέλησή μας να το επαναφέρουμε στην αρχική του μορφή ήταν μεγάλη και με χαρά είδαμε το τελικό αποτέλεσμα. Πλέον αποτελεί ένα μοναδικό μουσειακό έκθεμα.

Ανακατασκευή του λεωφορείου
Ανακατασκευή του λεωφορείου

Μετέφερε επιβάτες παντού

Ο πρωταρχικός σκοπός της αναπαλαίωσης του λεωφορείου είναι η ανάδειξη της αυτοκινητιστικής μας ιστορίας. Πλέον, οι μεγαλύτερης ηλικίας επιβάτες έχουν την ευκαιρία να αναπολούν εκείνη την εποχή και οι νεότερες γενιές να κάνουν μια ιστορική αναδρομή. 

Το συγκεκριμένο λεωφορείο το χρησιμοποίησαν χιλιάδες επιβάτες για να ταξιδέψουν προς αστικά κέντρα και σε χωριά. Με το εν λόγω Mercedes-Benz πολλοί συνάνθρωποί μας μετακινήθηκαν προς τα σχολεία, την εργασία τους, τα πανεπιστήμια και άλλοι πήγαν εκδρομές. Μέσα σε αυτά τα λεωφορεία αγάπησαν και αγαπήθηκαν, έκαναν διάφορες σκέψεις που εμείς δε γνωρίζουμε, δημιουργώντας πολλές και ξεχωριστές αναμνήσεις.

Ο κόσμος το αγκάλιασε 

Από την πρώτη ημέρα που εκθέσαμε το λεωφορείο στο κοινό παρατηρήσαμε έντονο ενδιαφέρον από τους ταξιδιώτες. Ο κόσμος το χαίρεται πραγματικά. 

Το φωτογραφίζουν και ρωτάνε να μάθουν στοιχεία σχετικά με την ιστορία του. Κάθε φορά βλέπουμε πολλούς νέους ανθρώπους, οι οποίοι προσπαθούν να το εξερευνήσουν, να δουν την ιστορία των ΚΤΕΛ στην Ελλάδα και να το προβάλουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

Το λεωφορείο μετέφερε επιβάτες από το 1963 μέχρι το 1998 από την Ημαθία σε όλη την Ελλάδα.
Το λεωφορείο μετέφερε επιβάτες από το 1963 μέχρι το 1998 από την Ημαθία σε όλη την Ελλάδα.

Έτοιμο για δρομολόγιο 

Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και πρέπει να τονίσουμε είναι ότι το λεωφορείο είναι πλήρως λειτουργικό και ελεγμένο μηχανικά, έτσι ώστε να μπορεί να κυκλοφορήσει στον δρόμο. Επίσης, για μια εβδομάδα το είχαμε στείλει στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, από όπου πέρασε αρκετός κόσμος να το δει. Όπου μας ζητηθεί, θα το παραχωρήσουμε για να εκτεθεί». 

Ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Μακεδονίας Ιωάννης Λάμπρου δίπλα στο Mercedes-Benz το οποίο καθημερινά αποτελεί πόλο έλξης για μικρούς και μεγάλους.
Ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Μακεδονίας Ιωάννης Λάμπρου δίπλα στο Mercedes-Benz το οποίο καθημερινά αποτελεί πόλο έλξης για μικρούς και μεγάλους.
PreviousNext