Το θεώρημα «στη Γη ό,τι παράγεται μεταφέρεται» πάνω στο οποίο βασίστηκε η έκδοση του ΤΡΟΧΟΊ & TIR πριν από 37 χρόνια, παραμένει επίκαιρο και εξακολουθεί να δίνει ζωή σε περίπου 57.000 επιχειρήσεις του ευρύτερου Κλάδου των οδικών Μεταφορών και των εταιρειών «αποθήκευσης και άλλων υποστηρικτικών της μεταφοράς επιχειρήσεων», σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία και την ονοματολογία της ΕΛΣΤΑΤ.
Αν και το μεταφορικό έργο, δείχνει σήμερα μια ελαφρά κάμψη, εξαιτίας συγκεκριμένων συγκυριών όπως ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία, η στασιμότητα που πλήττει τις μεγάλες Οικονομίες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία), οι περιορισμοί που επέβαλε η ΕΕ στις εισαγωγές βιομηχανικών και ενεργειακών προϊόντων, οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, καθώς και άλλες αμφιλεγόμενης σκοπιμότητας αποφάσεις που έλαβε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, συνθέτουν το φάσμα των πιέσεων που δέχεται η Μεταφορά σήμερα.
Ωστόσο, όταν εκλείψουν οι παραπάνω δυσμενείς συνθήκες – ίσως και σύντομα βάσει αισιόδοξων προβλέψεων – η ανάκαμψη της Μεταφοράς εσωτερικής και διεθνούς, θα είναι αλματώδης. Τα φορτία θα αυξηθούν κατακόρυφα για κάθε μεταφορική εφαρμογή και τύπο φορτηγού.
Αυτό, πιστεύουμε ότι θα είναι το μεγάλο στοίχημα για τις μεταφορικές. Αν δηλαδή, θα είναι έτοιμες ν΄ αναλάβουν περισσότερα φορτία, αν θα μπορούν να υπογράψουν συμβάσεις Μεταφοράς με τις μεγάλες εισαγωγικές, εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις.
Όταν μάλιστα, οι τελευταίες έχουν ανεβάσει ψηλά τον πήχη των απαιτήσεων, ζητώντας συνέπεια στις φορτώσεις – παραδόσεις, περισσότερα φορτηγά, ασφάλεια για τα μεταφερόμενα προϊόντα τους και όχι μόνο: Ζητούν επίσης, τις επιπλέον «υποστηρικτικές των μεταφορών υπηρεσίες» που δεν είναι άλλες από τις αποθηκεύσεις, το cross docking, τις συσκευασίες, ακόμη και τις αστικές διανομές των εμπορευμάτων τους.
Πιο απλά, ζητούν ολοκληρωμένες 3PL υπηρεσίες. Απαιτήσεις που είναι ήδη στο τραπέζι, αναμένεται όμως να γενικευθούν σε μεγαλύτερο βαθμό. Η ανταπόκριση των Μεταφορέων σε αυτές τις απαιτήσεις της αγοράς είναι η επερχόμενη μεγάλη πρόκληση.
Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι