Τροχοί & TIR

Νέο Toyota Hilux BEV

Η ένατη γενιά του θρυλικού ελαφρού ημιφορτηγού είναι (σχεδόν) εδώ –τα αποκαλυπτήρια της νέας (ντίζελ) γενιάς Hilux συνοδεύονται με το πρώτο στην ιστορία της Toyota ηλεκτρικού (BEV) pick-up, το οποίο μάλιστα θα ξεκινήσει να πωλείται πρώτο.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Φωτογραφίες: Stefan Boman, Toyota | Σάββατο 06/12/2025 - 08:44
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Το νέο Toyota Hilux περνά αισίως στην ένατη γενιά του, με τον κατασκευαστή, σε μία απροσδόκητη κίνηση, να αποκαλύπτει πρώτα την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. 

Έχοντας λανσαριστεί ακριβώς δέκα χρόνια πριν, το 2015, η τρέχουσα γενιά δίνει τη σκυτάλη σε ένα μοντέλο το οποίο σε πολλά σημεία, έχει ανασχεδιαστεί εκ βάθρων. Οι αναβαθμίσεις είναι εκτεταμένες, και σε σημεία όπως το εσωτερικό της καμπίνας, προέρχονται αυτούσιες από το νέο, υπερπολυτελές Land Cruiser, με πιο σκληρά πάντως πλαστικά. Νέα είναι τα πάντα στο εμπρός και το πίσω τμήμα. Αυτό που δεν άλλαξε πάντως, είναι το σασί: είναι το ίδιο με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς, γι' αυτό και οι διαστάσεις παραμένουν οι ίδιες. 

To Toyota λοιπόν, με το ίδιο ουσιαστικά σασί από το 2015 θα έχει να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως το Ford Ranger το οποίο παρουσιάστηκε το 2022 με ολοκληρωτικά νέο σασί και αμάξωμα. Το νέο ηλεκτρικό Hilux έκανε μεν παγκόσμια πρεμιέρα στις 10 Νοεμβρίου στην Ταϋλάνδη, αλλά τις πρώτες μέρες του Νοέμβρη υπήρχε οδηγική παρουσίαση σε ένα μικρό γκρουπ δημοσιογράφων στη Γαλλία. Εκεί, οι μηχανικοί της Toyota ανέφεραν πως κύριος στόχος ήταν η μπαταρία και κρίσιμα εξαρτήματα της γραμμής μετάδοσης κίνησης να προστατεύονται «εντός» του σασί από χτυπήματα και φθορές από τα στοιχεία της φύσης. 

Επίσης, καθώς η αρχιτεκτονική είναι τύπου body-on-frame και όχι μονοκόκ, οι εκτός δρόμου δυνατότητες δεν επηρεάστηκαν καθόλου. Mαζί με το επίσης ηλεκτρικό Isuzu D-Max EV, το Hilux είναι τα μόνα ελαφρά ημιφορτηγά της αγοράς με πλαίσιο τύπου σκάλας –όλα τα υπόλοιπα, σχεδόν αποκλειστικά κινεζικής προέλευσης βασίζονται σε μονοκόκ σασί.

Οι εκτός δρόμου δυνατότητες του BEV παραμένουν στα κορυφαία  επίπεδα του αντίστοιχου ντίζελ σύμφωνα με την Toyota
Οι εκτός δρόμου δυνατότητες του BEV παραμένουν στα κορυφαία επίπεδα του αντίστοιχου ντίζελ σύμφωνα με την Toyota

Διαθέσιμο αποκλειστικά ως διπλοκάμπινο το νέο (και ντίζελ) Hilux - Πότε θα είναι διαθέσιμο το ντίζελ

Ήταν δεδομένο πως κάποια στιγμή οι εκδόσεις με τη μονή και μιάμιση καμπίνα θα ολοκλήρωναν την… ευδόκιμη υπηρεσία τους, και αυτή η στιγμή λοιπόν έφτασε. Τα νέα Hilux, ηλεκτρικά και ντίζελ, θα διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά αποκλειστικά ως Double Cab. Ο λόγος είναι απλός, καθώς στην ήπειρό μας, οι πελάτες προτιμούν μαζικά τα διπλοκάμπινα ελαφρά ημιφορτηγά –σε Ασία και Ωκεανία, θα υπάρχουν και οι εκδόσεις με μονή καμπίνα.

Το νέο ντιζάιν προέρχεται από το αυστραλιανό τμήμα σχεδιασμού της εταιρείας και ενδοεταιρικά ονομάζεται «Cyber Sumo» –με έμπνευση από τους θηριώδεις παλαιστές του σούμο. Ο νέος σχεδιασμός είναι σύμφυτος με το σχεδιαστικό ιδίωμα «Tough and Agile» του κατασκευαστή, και σύμφωνα με τους υπεύθυνους για τη νέα εμφάνιση «Η νέα εμφάνιση προσθέτει ένα ισχυρότερο συναισθηματικό στοιχείο και μια “premium μοντέρνα” αίσθηση που δημιουργεί μια πινελιά αστικής κομψότητας με μυώδεις επιφάνειες και γεωμετρικούς θόλους τροχών, ενώ η συνολική στιβαρότητα του σχεδιασμού εμπνέει ένα πνεύμα περιπέτειας. Το σχεδιασμό υποστηρίζει η ουσιαστική ανθεκτικότητα και δύναμη του Hilux.

Η διάταξη της αρχιτεκτονικής του μπροστινού μέρους του οχήματος δημιουργεί μια ορατά ισχυρή στάση, που προκύπτει από τις νέες αναλογίες με υψηλότερο οριζόντιο άξονα και μια άνω μπάρα γρίλιας που συνδέει τους λεπτότερους προβολείς και το κλασικό λογότυπο TOYOTA. Στο BEV (ηλεκτρικό), η παρουσία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης αντικατοπτρίζεται με μια αεροδυναμική επεξεργασία του μπροστινού μέρους που καταργεί τη μπροστινή γρίλια και την τοποθέτηση ειδικά σχεδιασμένων ζαντών αλουμινίου 17 ιντσών».

Σε πιο ουσιαστικά θέματα, το νέο ντιζάιν περνάει σχεδόν αυτούσιο, στο ντίζελ Hilux, προφανώς με την εξαίρεση της κυψελοειδούς μάσκας χάριν του συστήματος ψύξης. Το mild hybrid 48V ντίζελ Hilux, θα συνεχίσει με τον γνωστό τετρακύλινδρο των 2,8 λίτρων, με ίδια ιπποδύναμη με την τρέχουσα γενιά (204 hp) και το ίδιο αυτόματο 6άρι σασμάν. Τα πρώτα ντίζελ νέας γενιάς θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής τον Ιούλιο του 2026 και τα BEV κάποια στιγμή το δεύτερο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς –λογικά τα πρώτα (ντίζελ) οχήματα αναμένονται στη χώρα μας προς τα τέλη του επόμενου έτους. Στο εγγύς μέλλον, ένα μοντέλο με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου θα προσθέσει μια ακόμη επιλογή στη γκάμα, με προγραμματισμένη διαθεσιμότητα το 2028.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Δεκεμβρίου - Βρείτε το εδώ

Previous