Βαριά πρόστιμα για παραβάσεις ταχογράφου, αφαίρεση CB και βαριές κυρώσεις.
Η είδηση έρχεται από την αστυνομία της Ολλανδίας (Politie Netherlands) και το περιστατικό έχει ως εξής:
Γίνεται σήμα σε φορτηγό να σταματήσει για έλεγχο σε Truck Control. Όχι τυχαία. Ο αριθμός πινακίδας του φορτηγού ανήκε σε μεταφορική εταιρεία που βρίσκονταν ήδη στον «μαυροπίνακα» λόγω αρκετών άλλων παραβάσεων.
Και αυτή τη φορά, ο οδηγός του συγκεκριμένου φορτηγού χρησιμοποιούσε κάρτα άλλου οδηγού και, παρ’ όλα αυτά, βρέθηκε να οδηγεί χωρίς παύση για 11 ώρες. Το πρόστιμο ήταν 1.500 ευρώ για τον οδηγό, 1.500 για τον κάτοχο της «δανεικής» κάρτας και 4.400 ευρώ για τη μεταφορική ιδιοκτήτρια του φορτηγού.
Ωστόσο, οι Ολλανδοί αστυνομικοί συνέχισαν τον έλεγχο και σε κάποια στιγμή επικεντρώθηκαν στο CB. Με τη χρήση μετρητή έντασης θορύβου -το γνωστό μας «ντεσιμπελόμετρο»- βρήκαν ότι το CB είχε πολύ μεγαλύτερη ισχύ από την επιτρεπόμενη.
Επιτόπου αφαιρέθηκε και κατασχέθηκε, επιβλήθηκε πρόστιμο και συντάχθηκε ειδική αναφορά της αστυνομίας για το συμβάν.
Τι λέει ο νόμος για τα CB
Η Ευρωπαϊκή Οδηγία ECC (11) 03 έχει καθορίσει τους όρους χρήσης των ραδιοσταθμών CB, καθώς και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Στην Ελλάδα αναφέρονται στην υπ. απόφαση οικ. 4253/128/Φ320/2017, ενώ σχετική είναι η νομοθεσία που ισχύει για τα περισσότερα κράτη-μέλη της Ε.Ε. και καθορίζεται από την Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (European Conference of Postal and Telecommunications Administrations) (CEPT)
Σε αυτήν αναφέρονται τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά ενός CB μεταξύ των οποίων και η ισχύς του, η οποία ορίζεται ότι στην έξοδο του πομπού του ραδιοσταθμού CB δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από 4W ισχύος φέροντος κύματος (carrier power).
Ορίζεται, επίσης, ότι «απαγορεύεται η με οποιαδήποτε τρόπο χρησιμοποίηση διατάξεων ενίσχυσης του εκπεμπόμενου σήματος».
Ακόμη, ορίζεται ότι «ο χρήστης CB ή ο υπεύθυνος λειτουργίας σταθμού CB είναι υποχρεωμένος να δέχεται τον έλεγχο του σταθμού του από τα αρμόδια όργανα και να παρέχει στις αρμόδιες αρχές εάν και εφόσον του ζητηθεί, κάθε τεχνική πληροφορία για τον σταθμό του».
Πηγή: politie.nl