Τροχοί & TIR

Ακόμα πιο παλιά μεταχειρισμένα αστικά

Ακόμη παλαιότερα θα μπορούν να τίθενται σε κυκλοφορία μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπ. Μεταφορών τα αστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης, όταν τίθενται γ
Δευτέρα 12/03/2018 - 11:52
Κοινοποίηση στα Social Media

Ακόμη παλαιότερα θα μπορούν να τίθενται σε κυκλοφορία μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπ. Μεταφορών τα αστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης, όταν τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία, είτε καινούργια είτε μεταχειρισμένα, επιτρέπεται να είναι ηλικίας μέχρι δεκαοκτώ (18) ετών. Το όριο που μέχρι τώρα ίσχυε ήταν τα 15 χρόνια.

Κατά το νομοθέτη, η αύξηση αυτή του ορίου ταξινόμησης ακόμη παλαιότερων λεωφορείων θα διευκολύνει την αγορά τους και ο στόλος θα αντικατασταθεί με… νεότερα παλιά(!). Με αυτό το σκεπτικό, παλαιά και ρυπογόνα λεωφορεία θα κυκλοφορούν μέσα στα κέντρα των πόλεων μεταφέροντας επιβάτες…

Μερικές ημέρες μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, ο υπ. Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΙ» υπεραμύνθηκε αυτής της 18ετίας στην εισαγωγή των μεταχειρισμένων, λέγοντας ότι έτσι θα πληρώνουμε λιγότερα χρήματα στους κατασκευαστές, μέχρι να μπορεί να κατασκευάζει τα οχήματα η ΕΛΒΟ. Ο ακριβής διάλογος μεταξύ δημοσιογράφου και υπουργού έχει ενδιαφέρον και ακολουθεί:

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και το όριο των ταξί και το όριο των λεωφορείων στη χώρα μας είναι πολύ μεγάλο. Και όσοι λένε ότι πρέπει να μειωθεί, έχουν απόλυτο δίκιο, δεν πρόκειται να το μειώσουμε όμως.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί δεν το μειώνεται τώρα; Τι αντιφατικότητα είναι αυτή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω. Δεν πρόκειται να το μειώσουμε για τον εξής λόγο. Μέχρι τώρα στη χώρα μας υπήρχε μία πολιτική αντικατάστασης του στόλου και των ταξί και των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Θυμάστε τα μέτρα της απόσυρσης. Υπήρχε μία πολιτική προμήθειας λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μη με πάτε αλλού όμως, να μου απαντήσετε στο συγκεκριμένο που σας ρωτάει.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας απαντήσω. Στο συγκεκριμένο απαντάω…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέτε ότι σωστά το λέει, αλλά δεν μειώνετε το όριο όμως.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Γιατί οι χώρες που προσπαθούν να επιβάλλουν σε όλες τις υπόλοιπες αντικατάσταση του στόλου και των ταξί και των ΙΧ αυτοκινήτων και των λεωφορείων, έχουν και βιομηχανίες, που παράγουν τέτοια αυτοκίνητα..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε τώρα σε ένα άλλο…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, όχι μια στιγμή… Μας επιβάλλουν να δανειζόμαστε χρήματα, για να αγοράζουμε αυτά που παράγουν άλλοι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει, έτσι είναι τώρα ο καπιταλισμός. Τι να κάνουμε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με μεγάλη χαρά λοιπόν, αντί να κλείσει η ΕΛΒΟ, που μας έχουν κλείσει, να έρθει μια αυτοκινητοβιομηχανία να παράγει….

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί δεν το ρυθμίζετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό κάνουμε…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αφού έχετε μπλέξει 500 γραφειοκρατικές ιστορίες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μέχρι να γίνει αυτό θα κάνουμε παρατάσεις στο χρόνο ζωής των υπαρχόντων αυτοκινήτων.

PreviousNext