Από την 1η του Οκτώβρη, τα διόδια στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους γίνονται ακριβότερα, ιδιαίτερα για τα παλιά φορτηγά που θα επιβαρυνθούν νέες μεγάλες αυξήσεις λόγω ρύπων.

Πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR αναφέρουν πως επέρχεται δυσανάλογη επιβάρυνση μεταξύ νέων Euro 6 φορτηγών και παλαιών μέχρι Euro 1.

Συγκεκριμένα, προβλέπονται αυξήσεις που αφορούν μόνο το σκέλος των ρύπων, προκαλώντας όμως ανάλογη αύξηση στο συνολικό κόστος των διοδίων. Έτσι, από 01/10/21 θα έχουν ισχύ οι παρακάτω αυξήσεις, επαναλαμβάνουμε, μόνο για το σκέλος των ρύπων.

  • Φορτηγά Euro 6: 1,2 cents/χιλιόμετρο από 1,1 σήμερα

  • Φορτηγά EEV και Euro 5: 2,3 cents/χιλιόμετρο από 2,2 σήμερα

  • Φορτηγά Euro 4 και Euro 3: 3,4 cents/χιλιόμετρο από 3,2 σήμερα

  • Φορτηγά Euro 2: 7,8 cents/χιλιόμετρο από 7,4 σήμερα

  • Φορτηγά Euro 1 και Euro 0: 8,9 cents/χιλιόμετρο από 8,5 σήμερα

Με βάση τον παραπάνω τιμοκατάλογο γίνεται φανερό πως η κυκλοφορία παλιών φορτηγών στη Γερμανία είναι εντελώς ασύμφορη. Ακόμη και η διαφορά των Euro 6 με την αμέσως προηγούμενη νόρμα είναι σχεδόν στο μισό και αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι Γερμανοί μεταφορείς δουλεύουν στην πλειονότητά τους τα Euro 6, έχοντας εγκαταλείψει ακόμη και τα Euro 5.

Με βάση τις παραπάνω αυξήσεις λόγω ρύπων, ένας συρμός π.χ. 4 και πλέον αξόνων Euro 6 στα 100 χιλιόμετρα θα πληρώσει επιπλέον 10 σεντς. Ο ίδιος συνδυασμός με αυτοκίνητο Euro 4 θα πληρώσει για την ίδια απόσταση 20 σεντς. Αν πάλι είναι Euro 2 θα πληρώσει επιπλέον 40 σεντς για 100 χιλιόμετρα.