Τροχοί & TIR

Διακοπή παραγωγής φορτηγών MAN. Επίσημη ανακοίνωση

Η ΜΑΝ Truck & Bus ανακοίνωσε πρώτη αυτό που πολλοί αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας περίμεναν, την προσωρινή μεν, αλλά σχεδόν πλήρη δε, παύση της παραγωγής φορτηγών στα εργοστάσια του Μονάχου
Πέμπτη 31/03/2022 - 10:51
Κοινοποίηση στα Social Media

Η ΜΑΝ Truck & Bus ανακοίνωσε πρώτη αυτό που πολλοί αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας περίμεναν, την προσωρινή μεν, αλλά σχεδόν πλήρη δε, παύση της παραγωγής φορτηγών στα εργοστάσια του Μονάχου και της Κρακοβίας, ενώ σε άλλες τρεις τοποθεσίες στη Γερμανία εκτελούνται μόνο περιστασιακά κάποιες εργασίες. 



Ο λόγος είναι ότι, στο γνωστό πρόβλημα με τις ελλείψεις μικροτσίπ που έκανε μεγάλη ζημιά στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, προστέθηκε ο πόλεμος στην Ουκρανία που επηρέασε όλες τις εταιρείες που παράγουν τις καλωδιάσεις, τις γνωστές «πλεξούδες» για φορτηγά στη χώρα. Οι προμηθευτές έχουν (προφανώς) τεράστιες δυσκολίες στις γραμμές παραγωγής στην Ουκρανία, και στέλνουν ελάχιστα κομμάτια στους κατασκευαστές στη Δυτική Ευρώπη. Η MAN Truck & Bus εκτιμά ότι θα χαθούν σίγουρα πολλές εβδομάδες παραγωγής, ενώ το δεύτερο τρίμηνο του έτους αναμένεται δραματική μείωση των φορτηγών που θα παραδοθούν σε πελάτες. Προς το παρόν, η παραγωγή λεωφορείων δείχνει σχετικά ανεπηρέαστη. 



Δικαίωμα ακύρωσης παραγγελίας



Όλοι οι πελάτες που έχουν φορτηγό σε παραγγελία δικαιούνται να προβούν σε ακύρωση, ενώ όσοι το επιθυμούν μπορούν να δώσουν νέα με άλλους όρους. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, η κατάσταση είναι αρκετά δύσκολη για το επόμενο χρονικό διάστημα: «Η ΜΑΝ Truck & Bus έλαβε άμεσα μέτρα προκειμένου να προστατέψει την παραγωγή, με το ξέσπασμα του πολέμου, ξεκινώντας με την κατασκευή υποδομών σε άλλα εργοστάσια προκειμένου να φτιάχνονται πλεξούδες εκτός Ουκρανίας. Αυτή η διαδικασία όμως θα διαρκέσει μήνες. Επιπρόσθετα, αποφασίσαμε το πάγωμα των νέων προσλήψεων, και τον τερματισμό μη απαραίτητων εξόδων. Επιπλέον, έως και 11.000 εργαζόμενοι στη Γερμανία θα μπουν σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, ενώ το ίδιο θα γίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το διοικητικό συμβούλιο θα μειώσει σε μεγάλο βαθμό τις αποδοχές των μελών του για τους επόμενους τρεις μήνες». Αναλυτές θεωρούν βέβαιο πως θα δούμε παρόμοιες ανακοινώσεις και από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών τις επόμενες ημέρες, καθώς σχεδόν όλοι προμηθεύονται τα συγκεκριμένα εξαρτήματα από την Ουκρανία ή δεν μπορούν να παραλάβουν άλλα εξαρτήματα. 

 

PreviousNext