Η έκρηξη που παρατηρείται στις μεταφορές δεμάτων λόγω της εντυπωσιακής ανόδου του e-commerce φέρνει νέα δεδομένα και στις επιλογές των οχημάτων.

Η βέλγικη ταχυδρομική εταιρεία Belgian Post ανακοίνωσε πως προχωρεί άμεσα στην προμήθεια 320 διπλοπάταρων επικαθήμενων, προκειμένου να ανταποκριθεί στη συνεχιζόμενη ζήτηση των υπηρεσιών της χωρίς προς το παρόν να αυξήσει τον στόλο των τρακτόρων της.

«Θα αποκτήσουμε τη δυνατότητα να μεταφέρουμε 60% περισσότερα δέματα με παράλληλη μείωση των διαδρομών κατά 30%», ανέφερε ο Luc Cloet, διευθυντής του τομέα δεμάτων της Belgian Post και πρόσθεσε ότι με την ανάπτυξη του συγκεκριμένου προγράμματος μειώνεται η ρύπανση του περιβάλλοντος, αλλά ταυτόχρονα μειώνονται και τα κόστη συντήρησης του στόλου και εκείνα της απασχόλησης οδηγών.

Αναφερόμενος στην επιλογή των διπλοπάταρων τρέιλερ, τόνισε τη διαφορά με τις απλές ρυμούλκες, παίρνοντας σαν βάση τα στάνταρ διαστάσεων ταχυδρομικά κοντέινερ μεταφοράς δεμάτων.

«Σε μια διπλοπάταρη νταλίκα ύψους 4 μέτρων και μήκους 13,6 μέτρων χωράνε 70 ταχυδρομικά τρέιλερ δεμάτων έναντι 44 τρέιλερ που χωράνε στις απλές νταλίκες με το ίδιο μήκος.

Κλούβες βαν και μικρών φορτηγών

Για τους ίδιους λόγους οι υπεύθυνοι εταιρειών αστικών μεταφορών και διανομών έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στην επιλογή βαν και μικρών φορτηγών με κλούβες που θα τους προσφέρουν τη μέγιστη μεταφορική ικανότητα σε όγκο δεμάτων, παρά σε βάρος, καθώς θεωρούν πως σπάνια ο μέγιστος αριθμός των μεταφερόμενων δεμάτων ξεπερνάει σε βάρος το ωφέλιμο του οχήματος.

Η επιλογή της κλούβας βασίζεται στην χωρητικότητά της, παίρνοντας σαν βάση τις πλέον διαδεδομένες και τυποποιημένων διαστάσεων συσκευασίες, όπως χαρτοκιβώτια π.χ. 40x30x20 εκ. ή 60x40x20 εκ. κ.α. Εδώ να σημειωθεί πως οι κατασκευαστές συσκευασιών προσφέρουν στις εταιρείες του e-commerce χαρτοκιβώτια «εμπορικών» αναλογικών διαστάσεων, ώστε πάνω σε ένα μεγάλο χαρτοκιβώτιο να τοποθετούνται δύο μικρά χωρίς να εξέχουν και πάνω στα δύο μικρά να τοποθετούνται τέσσερα μικρότερα κ.ο.κ.

Επομένως, ο ωφέλιμος όγκος της κλούβας αποτελεί πλέον καθοριστικό κριτήριο αγοράς ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου με την προϋπόθεση ότι λαμβάνονται υπόψη και πλήθος σχετικών με την κλούβα άλλων κριτηρίων π.χ. αριθμός θυρών, κατώφλι φόρτωσης, κάθετα τοιχώματα, θόλοι τροχών κ.α.