Τροχοί & TIR

Εγκρίνεται το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Εφοδιαστική Αλυσίδα. Τι είναι το Παρατηρητήριο Μεταφορών

Την υπογραφή στις επόμενες δύο ημέρες της σύμβασης με τον ανάδοχο για το «Θριάσιο Ι» και την έγκριση κατά το αμέσως επόμενο διάστημα από την κυβέρνηση της Εθνικής Στρατηγικής για τις εμπορευματικές
Τρίτη 29/03/2022 - 12:34
Κοινοποίηση στα Social Media
Φωτό αρχείου
Φωτό αρχείου

Την υπογραφή στις επόμενες δύο ημέρες της σύμβασης με τον ανάδοχο για το «Θριάσιο Ι» και την έγκριση κατά το αμέσως επόμενο διάστημα από την κυβέρνηση της Εθνικής Στρατηγικής για τις εμπορευματικές μεταφορές, ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, κ. Ιωάννης Ξιφαράς, μιλώντας στο πλαίσιο διαδικτυακής εκδήλωσης, που διοργάνωσε, σήμερα, το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο για την παρουσίαση του e-Logistic Portal, μιας νέας ψηφιακής πλατφόρμας με οργανωμένο πληροφοριακό υλικό για την εφοδιαστική αλυσίδα.

Ειδικότερα, ο κ. Ξιφαράς, αρχικά αναφέρθηκε στην αξία της εφοδιαστικής αλυσίδας τονίζοντας ότι αποτελεί μοχλό ανταγωνιστικότητας για την ελληνική οικονομία, συμβάλλοντας κατά 9,5% στο ΑΕΠ της χώρας, με ακαθάριστη προστιθέμενη αξία 11 δισ. ευρώ και σημείωσε ότι τα επόμενα χρόνια η συμβολή της θα αυξηθεί στο 12%.

Όπως είπε, για την κυβέρνηση αποτελεί προτεραιότητα η στήριξη του κλάδου, ιδιαίτερα μετά το ξέσπασμα της Ρωσο-ουκρανικής κρίσης. Επιδίωξή μας, συμπλήρωσε, είναι η Ελλάδα να καταστεί ένα ισχυρό logistic hub της ΝΑ Ευρώπης και για τον λόγο αυτό ολοκληρώσαμε την Εθνική Στρατηγική της για τις εμπορευματικές μεταφορές, έχοντας επικαιροποιήσει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την εφοδιαστική αλυσίδα, το οποίο θα εγκριθεί τις επόμενες ημέρες από την κυβέρνηση.

Ο κ. Ξιφαράς υπογράμμισε πως, παράλληλα, δρομολογείται το εθνικό παρατηρητήριο, το οποίο θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να υποστηρίξει στοχευμένες δράσεις και γρήγορους σχεδιασμούς για τις εμπορευματικές μεταφορές, κάνοντας χρήση και νέων ψηφιακών εργαλείων.

Τι είναι το Παρατηρητήριο Μεταφορών

Το Παρατηρητήριο που δημιουργείται είναι ένα ψηφιακό Μητρώο Οδικών Μεταφορών, στο οποίο καταγράφονται ψηφιακά, ανά επιχείρηση, τα στοιχεία της επιχείρησης, των οχημάτων ιδιόκτητων και μισθωμένων (όπως τεχνικά χαρακτηριστικά και προδιαγραφές), των οδηγών και του είδους της σχέσης που τους συνδέει με την επιχείρηση. Επιπλέον, δημιουργείται Διαδικτυακή Εφαρμογή Ηλεκτρονικής Καταγραφής των στοιχείων των διενεργούμενων οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Στην Εφαρμογή καταγράφονται πριν τη διενέργεια οποιασδήποτε μεταφοράς τα στοιχεία της επιχείρησης, του πελάτη, του οχήματος, του οδηγού, του είδους και της ποσότητας του φορτίου, του τόπου φόρτωσης και παράδοσης του φορτίου.

Τα παραπάνω στοιχεία θα εκτυπώνονται και θα συνοδεύουν το φορτίο σε όλη τη διαδρομή, από τον τόπο φόρτωσης έως τον τόπο παράδοσης.

Προβλέπεται, επίσης, η δυνατότητα διασύνδεσης αυτής της εφαρμογής με Συστήματα και Μητρώα που τηρούνται από λοιπές εμπλεκόμενες Υπηρεσίες και σε δεύτερη φάση, όταν θα είναι τεχνικά εφικτό, θα μπορούν ορισμένες πληροφορίες αυτής της εφαρμογής, όπως π.χ. η θέση του οχήματος, να είναι προσβάσιμες στον ενδιαφερόμενο.

Συντελεστές Κόστους

Η σημαντικότερη ίσως εφαρμογή του Παρατηρητηρίου των Μεταφορών είναι αυτή που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο οικονομικά στοιχεία που επηρεάζουν το μεταφορικό κόστος.

Ειδικότερα, θεσμοθετείται Παρατηρητήριο προδιαγραφών, συντελεστών κόστους και τιμών μεταφορικού έργου οδικών μεταφορών. Στο Παρατηρητήριο καταγράφονται οι προδιαγραφές και το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των οχημάτων (λιπαντικά, ελαστικά, εξαρτήματα, καύσιμα κ.λπ.), το κόστος των διοδίων και άλλα κόστη, που επηρεάζουν τα κόστη μεταφοράς καθώς και σχετικά στατιστικά δεδομένα και επεξεργασία τους.

Με την εφαρμογή αυτή, το Παρατηρητήριο Μεταφορών θα συμβάλλει στη διαμόρφωση των κομίστρων των ΦΔΧ με στοιχεία που προφανώς δεν θα αμφισβητεί ο πελάτης.

Επιπλέον, επίσης σημαντικό, θα βοηθήσει στην αποφυγή στρεβλώσεων στη μεταφορική αγορά, όπου είναι σύνηθες φαινόμενο οι προσφορές μεταφορικών υπηρεσιών ακόμη και κάτω του κόστους.

PreviousNext