Τα νέα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η Volvo Trucks είναι ο ηγέτης της αγοράς για βαρέα αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά στην Ευρώπη κερδίζοντας το 2021 μερίδιο αγοράς 42%. Πέρυσι, η εταιρεία έλαβε παραγγελίες, συμπεριλαμβανομένων επιστολών προθέσεων αγοράς, για περισσότερα από 1.100 ηλεκτρικά φορτηγά παγκοσμίως.
Γεγονός είναι ότι η διεθνής βιομηχανία φορτηγών περνάει μια μετάβαση προς πιο βιώσιμες μεταφορές, καθώς οι πωλήσεις βαρέων ηλεκτρικών φορτηγών με μπαταρία αρχίζουν να αυξάνονται, με την Ευρώπη να πρωτοστατεί.
Στατιστικά στοιχεία από την ομάδα ανάλυσης αγοράς IHS Markit δείχνουν ότι κατά το 2021 ταξινομήθηκαν συνολικά 346 ηλεκτρικά φορτηγά άνω των 16 τόνων στην Ευρώπη – αύξηση 193% από το 2020. Η Volvo Trucks κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με ποσοστό 42%. Οι χώρες στην Ευρώπη με τα περισσότερα ταξινομημένα ηλεκτρικά φορτηγά άνω των 16 τόνων είναι η Ελβετία, η Νορβηγία, η Σουηδία και η Ολλανδία.*
«Είμαστε αποφασισμένοι να οδηγήσουμε την επανάσταση των ηλεκτρικών φορτηγών και η ηγετική μας θέση στην αγορά στην Ευρώπη είναι απόδειξη ότι κάνουμε ακριβώς αυτό. Ακόμα κι αν οι αριθμοί εξακολουθούν να είναι χαμηλοί, παρατηρούμε ραγδαία αυξανόμενο ενδιαφέρον, τόσο στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική όσο και σε άλλα μέρη του κόσμου. Το 2021 λάβαμε παραγγελίες, συμπεριλαμβανομένων επιστολών προθέσεων για αγορά, για περισσότερα από 1.100 φορτηγά σε περισσότερες από 20 χώρες. Είμαι πεπεισμένος ότι αποτελεί βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα η διενέργεια μεταφορών με μηδενικές εκπομπές», λέει ο Roger Alm, πρόεδρος της Volvo Trucks.
Η Volvo Trucks ξεκίνησε την κατά σειρά παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών το 2019, ως μία από τις πρώτες μάρκες φορτηγών στον κόσμο που το έκανε. Όταν ξεκινήσει η παραγωγή των βαρέως τύπου αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων Volvo FH, Volvo FM και Volvo FMX αυτό το φθινόπωρο, η Volvo θα έχει την πιο ολοκληρωμένη σειρά ηλεκτρικών στην παγκόσμια βιομηχανία φορτηγών. Η Volvo έχει παραδώσει ηλεκτρικά οχήματα σε ένα ευρύ φάσμα πελατών στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Αυστραλία.
Στόχος της εταιρείας είναι οι μισές από τις συνολικές πωλήσεις φορτηγών της να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030.
«Σαφώς, αυτοί οι αριθμοί δείχνουν ότι έχουμε κάνει μια πολύ καλή αρχή στις πωλήσεις. Με τη διεύρυνση της γκάμας των ηλεκτρικών φορτηγών, θα είναι δυνατή η ηλεκτροκίνηση μεγάλου μέρους των βαρέων οδικών μεταφορών. Αυτό το ποσοστό θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο, καθώς αυξάνεται η χιλιομετρική απόσταση που μπορούν να διανύσουν τα ηλεκτρικά φορτηγά (αυτονομία) όταν και η υποδομή φόρτισης για βαρέα φορτηγά αναπτύσσεται περαιτέρω», δηλώνει ο Roger Alm.