Ηλεκτροκίνητα, φυσικού αερίου και υβριδικά με φιλικό αποτύπωμα στο περιβάλλον θα είναι τα 1.000 λεωφορεία που θα προμηθευτούν οι ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ.

Αυτό προκύπτει από τη συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή στον δημοσιογράφο, Γιώργο Κουβαρά (Action 24).

Αναφερόμενος ο κ. Καραμανλής στο σχέδιο ενίσχυσης του στόλου των λεωφορείων, τόνισε:

«Mακροπρόθεσμα, γίνεται αυτό που δεν έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια καινούργιων λεωφορείων. Μιλάμε για ηλεκτροκίνητα, CNG (με φυσικό αέριο) και υβριδικά λεωφορεία, με φιλικό αποτύπωμα στο περιβάλλον».

Για πρώτη φορά, ο λόγος γίνεται αποκλειστικά για λεωφορεία εναλλακτικών καυσίμων με αποκλεισμό των αμιγώς ντηζελοκίνητων και αυτό έχει τη σημασία του, αφού ο προηγούμενος (επί ΣΥΡΙΖΑ) διαγωνισμός που ακυρώθηκε, προέβλεπε την προμήθεια 100 αρθρωτών πετρελαιοκίνητων λεωφορείων.

Με τη χθεσινή δήλωση του υπουργού Μεταφορών, το πετρέλαιο κίνησης μένει εκτός, πλην ίσως της περίπτωσης των υβριδικών λεωφορείων που κινούνται με ηλεκτρικό μοτέρ και υποστηρίζονται παράλληλα από ντηζελοκινητήρα, αν και στη θέση του πετρελαιοκινητήρα μπορεί να υπάρχει κινητήρας βιοκαυσίμου, ακόμη πιο φιλικού προς το περιβάλλον.

Το σχετικό κείμενο της συνέντευξης του κ. Καραμανλή ακολουθεί:

«Παραλάβαμε 830 - 850 λεωφορεία και αυτό που κάναμε σε πρώτη φάση ήταν να ανατάξουμε το στόλο και φτάσαμε να βγάλουμε μέχρι 1.100 λεωφορεία και τρόλεϊ. Επίσης, σεβόμενοι απολύτως το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, συμπράττουμε με τον ιδιωτικό τομέα, τα ΚΤΕΛ, για την εκμίσθωση των οχημάτων. Το leasing έχει γίνει ήδη με πολύ μεγάλη επιτυχία στη Θεσσαλονίκη και μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα δείτε μέχρι 1.500 λεωφορεία στην Αθήνα, που σημαίνει ότι θα έχουμε καταφέρει μέσα σε λιγότερο από 15 μήνες να αυξήσουμε το στόλο κατά 80%. Επίσης, έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε 700 ανθρώπους προσωπικό πεδίου, τόσο στο μετρό όσο και στα λεωφορεία».

Τέλος, ο υπουργός ανέφερε ότι μακροπρόθεσμα, γίνεται αυτό που δεν έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια καινούργιων λεωφορείων. «Μιλάμε για ηλεκτροκίνητα, CNG (με φυσικό αέριο) και υβριδικά λεωφορεία, με φιλικό αποτύπωμα στο περιβάλλον».