Αντιμέτωποι με τους πολύπλοκους κανόνες της ΕΕ θα βρεθούν οι οδηγοί των ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων από 2,5 μέχρι 3,5 τόνους, εφόσον πρόκειται να εκτελέσουν διεθνή μεταφορά σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Και αυτό γιατί από την 1η Ιουλίου του 2026 θα τεθεί σε εφαρμογή ο κανονισμός 561/2006 της ΕΕ και για τους οδηγούς των ελαφρών επαγγελματικών με το παραπάνω μικτό βάρος, ενώ μέχρι τώρα είχε ισχύ μόνο για του οδηγούς των βαρέων οχημάτων.
Πρόκειται για τον κανονισμό που ορίζει την τοποθέτηση και λειτουργία συσκευών ταχογράφου -τώρα της πρόσφατης 2ης έκδοσης- τα ωράρια οδήγησης/ ανάπαυσης, τις υποχρεώσεις των οδηγών, τις παραβάσεις κ.α.
Για όλα τα παραπάνω, οι οδηγοί των ελαφρών επαγγελματικών, βαν, αγροτικών κ.λπ. έχουν πλήρη άγνοια, καθώς για την οδήγησή τους αρκούσε ένα δίπλωμα Β’ κατηγορίας χωρίς καμιά επιπλέον ειδική εκπαίδευση, όπως συμβαίνει με τους οδηγούς των βαρέων οχημάτων.
Από την 1η Ιουλίου του 2026, όσοι πρόκειται να εκτελέσουν δρομολόγια εκτός Ελλάδας προς χώρα της ΕΕ π.χ. Βουλγαρία, Ιταλία, Ουγγαρία, Γερμανία κ.α. θα πρέπει το αυτοκίνητό τους να φέρει έξυπνο ταχογράφο δεύτερης έκδοσης G2V2 και οι ίδιοι οι οδηγοί να γνωρίζουν τη λειτουργία τους, τους κανόνες που ισχύουν ως προς τα ωράρια, τις διελεύσεις των συνόρων, τη χρήση των καρτών, την ανάγνωση και ερμηνεία των συμβόλων των καταγραφών του ταχογράφου και άλλα πολλά.
Εξυπακούεται ότι η εκπαίδευση είναι απαραίτητη και ήδη με προτροπή της IRU καλούνται τα κράτη-μέλη της ΕΕ να θεσπίσουν τα αναγκαία προγράμματα εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς όπως Σχολές Οδηγών κ.λπ.