Οριστικοποιήθηκε η συμμαχία μεταξύ των Ford Motor Company και Volkswagen AG (όπως πριν 7 μήνες είχαμε δημοσιεύσει στο www.troxoikaitir.gr) η οποία θα διοικείται από μία κοινή επιτροπή, επικεφαλής της οποίας θα είναι ο CEO της Ford, Jim Hackett και ο CEO της Volkswagen, Dr. Herbert Diess. Η συνεργασία αποσκοπεί στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και στη βελτίωση της αποδοτικότητας, επιτρέποντας στις δύο εταιρείες να μοιραστούν τα κόστη εξέλιξης νέων αρχιτεκτονικών για τα μελλοντικά οχήματά τους.

Αρχή της συμμαχίας θα γίνει το 2022, με το παγκόσμιο εμπορικό λανσάρισμα ενός pick-up μοντέλου νέας γενιάς, το οποίο θα εξελίξει και θα κατασκευάσει η Ford για λογαριασμό και των δύο εταιρειών. Θα ακολουθήσει ένα μεγάλο van, πάλι δια χειρός Ford, το οποίο θα προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά, με τη Volkswagen να αναλαμβάνει το μικρότερο van της κοινής γκάμας. Οι υπεύθυνοι των δύο εταιρειών εκτιμούν πως η συνεργασία τους πάνω στα ελαφρά επαγγελματικά μοντέλα - τα οποία υπόσχονται πως θα διαφέρουν, διατηρώντας την εταιρική τους ταυτότητα - θα αποφέρει καρπούς ήδη από το 2023, όταν και φιλοδοξούν να εμφανίσουν βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα.

Επιπλέον, οι Volkswagen και Ford υπέγραψαν μνημόνιο προκειμένου να διερευνήσουν τη συνεργασία τους στους τομείς των αυτόνομων οχημάτων, στις υπηρεσίες κινητικότητας και στα ηλεκτρικά οχήματα. Παράλληλα, οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι είναι ανοικτές να εξετάσουν και άλλα προγράμματα οχημάτων στο μέλλον.

Η ισχυρότερη συμμαχία της αγοράς

Οι δύο μάρκες, Volkswagen και Ford, πούλησαν πέρσι από κοινού, σχεδόν 1,2 εκ. ελαφρά επαγγελματικά οχήματα παγκοσμίως, γεγονός που καθιστά τη συμμαχία τους την ισχυρότερη της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όρους όγκου παραγωγής οχημάτων LCV. Ειδικά στην Ευρώπη (των 20 κρατών), η Ford διαπρέπει, καθώς πέρσι πούλησε 380.900 LCV, σημειώνοντας αύξηση κατά 8,1% σε σχέση με το 2017 και πραγματοποιώντας την καλύτερή της εμπορική επίδοση της τελευταίας 25ετίας. Έτσι, η «μπλε οβάλ» εταιρεία κατέλαβε για 4η συνεχή χρονιά την πρώτη θέση στις πωλήσεις της Γηραιάς Ηπείρου, έχοντας στα LCV μερίδιο αγοράς 14,1%. Από τις 499.700 μονάδες LCV που πούλησε πέρσι παγκοσμίως η Volkswagen, οι 337.000 αφορούσαν στη Δυτ. Ευρώπη, οι 43.800 στην Αν. Ευρώπη και οι 127.700 στην «πατρίδα» της, τη Γερμανία, με την εταιρεία να σημειώνει άνοδο στις περισσότερες αγορές του πλανήτη.

Νέα ευρωπαϊκή στρατηγική η Ford

Στο μεταξύ, νέα στρατηγική καταστρώνει η Ford στην Ευρώπη, θέλοντας να βελτιώσει τη βραχυπρόθεσμη κερδοφορία της, αλλά και να τονώσει τη μελλοντική της ανταγωνιστικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάζει να παράξει μοντέλα που θα είναι καλύτερα συνδεδεμένα με τις ανάγκες των πελατών της, εστιάζοντας σε πιο επικερδή οχήματα και εγκαταλείποντας τα λιγότερο δημοφιλή. Παράλληλα, επιχειρείται μια δομική αναδιάρθρωση, με έμφαση στον περιορισμό του κόστους, κάτι που μεταφράζεται και σε απολύσεις πλεονάζοντος προσωπικού και σε κλείσιμο εργοστασίων, όπως αυτό στο Μπορντώ της Γαλλίας, όπου μετά το τέλος Αυγούστου του 2019 θα σταματήσει να παράγει αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.

Επιπλέον, η Ford καθιερώνει τρεις επιχειρηματικές ομάδες στη Γηραιά Ήπειρο: τα Επαγγελματικά Οχήματα, τα Επιβατικά Οχήματα και τις Εισαγωγές. Σε ό,τι αφορά στα επαγγελματικά οχήματα, η Ford θέλει να συνεχίσει να ενισχύει την ηγετική θέση των μοντέλων της στην Ευρώπη (όπου το 1 στα 4 Ford που πωλούνται είναι επαγγελματικό μοντέλο), με μια ολοκληρωμένη προσφορά έξυπνων οχημάτων, υπηρεσιών και συνεργασιών. Η εταιρεία θέλει να αξιοποιήσει περαιτέρω υφιστάμενες κοινοπραξίες, όπως η επιτυχής Ford Otosan, αλλά και να επανεξετάσει άλλες, όπως η ρώσικη Ford Sollers, προκειμένου να ενισχύσει την ανάπτυξή της.