Κατά 80 κιλά περιορίστηκε το βάρος του νέου Ford Transit των 2 τόνων, γεγονός που επέφερε μια ισόποση αύξηση του ωφέλιμου φορτίου του βαν.

Το παραπάνω επετεύχθη χάρη στην εφαρμογή της μεθόδου «μέγιστου οφέλους», στο πλαίσιο της οποίας εκατοντάδες εξαρτήματα βελτιώθηκαν ως προς το βάρος, τις ικανότητες και την αντοχή τους, μέσω λογισμικού CAD που χρησιμοποιείται στην αεροδιαστημική βιομηχανία.

Αναλυτικότερα, το ελαφρύ αλουμινένιο καπό του νέου Transit -το πρώτο για επαγγελματικό όχημα της Ford στην Ευρώπη- εξοικονομεί 5,4 κιλά συγκριτικά με ένα αντίστοιχο ατσάλινο. Επιπλέον, υποβλήθηκε σε δοκιμές αντοχής στα χτυπήματα, διαθέτοντας την ίδια συμπεριφορά με ένα ατσάλινο σε θερμοκρασίες μεταξύ -30 και +80 οC.

Σημαντικές μειώσεις της τάξης των 14,7 κιλών επιτεύχθηκαν με τον επανασχεδιασμό του πίσω άξονα για το πισωκίνητο μοντέλο, αλλά και χάρη στο νέο τροπέτο από συνθετικό, ελαφρύ και ανθεκτικό υλικό, το οποίο εξοικονομεί 4,4 κιλά συγκριτικά με ένα αντίστοιχο ατσάλινο. Ακόμα, οι ατσάλινοι τροχοί κατασκευάστηκαν με μία τεχνική φυγοκέντρησης που πετυχαίνει μεγαλύτερη αντοχή χρησιμοποιώντας λιγότερες ποσότητες μετάλλου. Αυτή η μέθοδος εξοικονομεί 5,5 κιλά από τους πέντε τροχούς του Transit, συμπεριλαμβανομένης και της ρεζέρβας.

Κάπως έτσι, το νέο πισωκίνητο Transit 350 GVM με το μακρύ μεταξόνιο και τη μεσαίου μεγέθους οροφή είναι -για παράδειγμα- κατά 80 κιλά ελαφρύτερο από το εφάμιλλο σε προδιαγραφές απερχόμενο μοντέλο. Το αντίστοιχο προσθιοκίνητο van είναι κατά 48 κιλά ελαφρύτερο. «Το ωφέλιμο φορτίο είναι ζήτημα μείζονος σημασίας για τους επαγγελματίες. Το μικρότερο βάρος βελτιώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, γι’ αυτό και όλη η ομάδα του Ford Transit εργάστηκε με στόχο την εξοικονόμηση βάρους, χωρίς επιπτώσεις στην ισχύ ή την αντοχή», δήλωσε ο Michael McDonagh, επικεφαλής μηχανικός του προγράμματος για το Transit.

Πώς οι εξοικονομήσεις βάρους αύξησαν το ωφέλιμο φορτίο του νέου Ford Transit

Συνολική μείωση βάρους: 80 κιλά

  • Συνθετικό τροπέτο: 4,4 κιλά

  • Ντεπόζιτο καυσίμου: 6,1 κιλά

  • RWD πίσω άξονας: 14,7 κιλά

  • Τάσια προστασίας δισκόφρενων: 2,3 κιλά

  • Τροχοί φυγοκέντρησης: 5,5 κιλά

  • Υψηλής αντοχής ατσάλινες τραβέρσες: 2,7 κιλά

  • Βάση εμπρόσθιου προφυλακτήρα: 4,9 κιλά

  • Αλουμινένιο καπό: 5,4 κιλά