Τροχοί & TIR

Fuso Super Great

Παγκόσμιο Φορτηγό Στην έδρα της Fuso στο Καβασάκι της Ιαπωνίας παρουσίασε η Daimler Trucks, το νέο, βαρύ (άνω των 15 τόνων) φορτηγό Super Great τελευταίας γενιάς. Με την τελευταία έκδοση της ναυαρχί
Τρίτη 30/05/2017 - 13:31
Κοινοποίηση στα Social Media

Παγκόσμιο Φορτηγό

Στην έδρα της Fuso στο Καβασάκι της Ιαπωνίας παρουσίασε η Daimler Trucks, το νέο, βαρύ (άνω των 15 τόνων) φορτηγό Super Great τελευταίας γενιάς. Με την τελευταία έκδοση της ναυαρχίδας των επαγγελματικών οχημάτων Fuso, η Daimler Trucks ολοκληρώνει την στρατηγική της για μία νέα παγκόσμια πλατφόρμα βαρέων οχημάτων τεχνολογίας αιχμής για τις πιο ανεπτυγμένες περιοχές του πλανήτη, που ξεκίνησε το 2011 με το νέο, τότε, Mercedes Actros. Κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων και άξονες προέρχονται από τα εργοστάσια της Mercedes-Benz σε Μανχάιμ, Γκαγκενάου και Κάσελ, καθώς επίσης κι από την αμερικανική θυγατρική Detroit, στο Ρέντφορντ του Μίτσιγκαν.

Κιβώτια, κινητήρες και άξονες από μια «πηγή»

Το Fuso Super Great κρατά από τον προκάτοχο ουσιαστικά μόνο το όνομα, καθώς έχουν αλλαχθεί σχεδόν τα πάντα. Ανακοινώθηκε εντυπωσιακή μείωση της κατα- νάλωσης της τάξης του 15% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Σκοπός είναι να μεγαλώσει το μερίδιο της εταιρείας στις ταξινομήσεις της ιαπωνικής αγοράς. Οι διαφορές σε μηχανικά μέρη σε σχέση με ένα ευρωπαϊκό Euro 6 φορτηγό Mercedes-Benz είναι επουσιώδεις και έχουν να κάνουν αποκλειστικά με κάποιες ιδιαίτερες απαιτήσεις των πελατών στην ασιατική χώρα.

Ο κινητήρας είναι ο ΟΜ470 των 10,7 λίτρων, σε διάφορες εκδόσεις υπερκαλύπτει τη νόρμα JP17 (αντίστοιχη του Euro 6), περιλαμβάνει το πακέτο αποδοτικότητας HDEP Fuel Efficiency Package και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Μανχάϊμ, στη Γερμανία. Ομοίως το 12άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων ShiftPilot είναι ουσιαστικά ένα PowerShift 3 με άλλο όνομα και προέρχεται από το Γκαγκενάου.

Οι άξονες κατασκευάζονται στο τοπικό εργοστάσιο της Fuso στο Καβασάκι και τα διαφορικά σε Γερμανία και Αμερική. Οι συνέργειες και οι οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνονται είναι προφανείς: στις τρεις πιο ανεπτυγμένες περιοχές του πλανήτη –Ευρώπη, Β. Αμερική και Ν. Ασία– η Daimler Trucks διαθέτει ουσιαστικά το ίδιο φορτηγό, κατορθώνοντας να υπερκεράσει τα εμπόδια που τίθενται τις διαφορετικές νόρμες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε χαμηλά κόστη προμηθειών ανταλλακτικών και μηχανικών μερών.

Ως προς τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, η Fuso τοποθέτησε ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει από ΑΒΑ 4 και σύστημα ειδοποίησης μειωμένης επαγρυπνησης οδηγού Active Attention Assist μέχρι σύστημα θέασης τυφλής γωνίας Active Sideguard Assist.

«Απογειωμένη» φυσικά είναι και η δυνατότητα διασύνδεσης του Fuso Super Great με σύστημα τηλεματικής Truckonnect (βλ. Fleetboard) στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, να επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να βλέπει σε πραγματικό χρόνο εξ αποστάσεως την κατάσταση του οχήματος. Αυτό επιτυγχάνεται με τη σύνδεση του οχήματος στο διαδίκτυο με το Truck Data Center. Η Fuso είναι η πρώτη ιαπωνική εταιρεία που εξοπλίζει βαρύ επαγγελματικό όχημα με παρόμοια συσκευή, η οποία μπορεί να αναβαθμίζεται συνεχώς ασύρματα με νέες δυνατότητες.

Αισθητικά τέλος, αν και διατηρήθηκε το οικογενειακό «λουκ» έχουν γίνει μεγάλης έκτασης επεμβάσεις σε αμάξωμα και εσωτερικό καμπίνας. Νέα καθίσματα, τιμόνι, ψηφιακός πίνακας οργάνων και επαφική οθόνη χειρισμού για το Truck Data Center συνθέτουν ένα άνετο περιβάλλον εργασίας

PreviousNext