Τις τεράστιες απώλειες σε θέση εργασίας που προκαλεί η μείωση της παραγωγής των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων λόγω μειωμένης ζήτησης, έρχεται να καλύψει η εντυπωσιακή άνοδος των βιομηχανιών παραγωγής μπαταριών με αποκορύφωμα τη σύσταση μιας γιγαντιαίας κοινοπραξίας μεταξύ 7 χωρών της Ε.Ε. η οποία έλαβε έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στην Κοινοπραξία μετέχουν 17 επιχειρήσεις από 7 κράτη-μέλη, οι οποίες θα συνεισφέρουν 3,2 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη του κλάδου των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η βοήθεια αυτή θα επιφέρει 5 δισ. ευρώ επιπλέον σε ιδιωτικές επενδύσεις και θα επιτρέψει στους Ευρωπαίους να αντιμετωπίσουν τους Κινέζους παραγωγούς, που προηγούνται σημαντικά σε αυτόν τον τομέα.

Η Γερμανία θα επενδύσει έως 1,25 δισ. ευρώ, η Γαλλία 960 εκατ., η Ιταλία 570 εκατ., η Πολωνία 240 εκατ., το Βέλγιο 80 εκατ., η Σουηδία 50 εκατ. και η Φινλανδία 30 εκατ. Στην κοινοπραξία θα συμμετέχουν μεταξύ άλλων η BMW, η BASF, η βελγική Solvay, αλλά και μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Κρίσιμος παράγοντας για την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών μπαταριών αποτελεί το κόστος προμήθειας των πρώτων υλών, δηλαδή των απαραίτητων μετάλλων (λίθιο, κοβάλτιο, φωσφορικός σίδηρος κ.α.) που είναι απαραίτητα για την κατασκευή των μπαταριών.