Στους δρόμους της Αθήνας και των Δήμων του Λεκανοπεδίου κυκλοφόρησε το νέο 100% ηλεκτρικό λεωφορείο ISUZU NovoCiti Volt μηδενικών ρύπων, αθόρυβο και απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον.
Είχαμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε μαζί του δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας, στο Μοσχάτο και στον Πειραιά περνώντας μέσα από στενά σημεία ή κάνοντας ελιγμούς αλλαγής λωρίδας μέσα στους γεμάτους από οχήματα δρόμους για την προσέγγισή μας στις στάσεις και στην απομάκρυνση από αυτές.
Η ευελιξία του NovoCiti ήταν πραγματικά εκπληκτική χάρη στις κόμπακτ διαστάσεις του, το εξαιρετικό κόψιμο του τιμονιού και βέβαια τη διευρυμένη ορατότητα του οδηγού μπροστά και στα πλάγια, τα οποία καλύπτονταν από τους καθρέφτες χωρίς να μένει κανένα σημείο τυφλό.
Για τους επιβάτες η πρόσβαση είναι πανεύκολη, το λεωφορείο είναι χαμηλοδάπεδο με δύο πόρτες, εκ των οποίων η δεύτερη είναι δίφυλλη με τη στάνταρ μπαταρία των 211 kWh το NovoCiti δέχεται από 48 μέχρι 52 επιβάτες σε διάφορους συνδυασμούς θέσεων με συνηθέστερες επιλογές αυτές των 48 επιβατών, 21 θέσεις, 26 όρθιους, 1 θέση αμαξιδίου και των 50 επιβατών με 19 θέσεις, 30 όρθιους και 1 θέση αμαξιδίου.
Με την ευκαιρία να τονίσουμε ότι με αυτή τη μπαταρία χωρητικότητας 211 kWh η αυτονομία φτάνει στα 300 χιλιόμετρα και αυξάνεται στα 350 χιλιόμετρα αν ο πελάτης επιλέξει τη μπαταρία 268 kW. Διαθέσιμη είναι, επίσης, και μικρότερης χωρητικότητας μπαταρία στα 142 kWh που δίνει εμβέλεια μέχρι 180 χιλιόμετρα.
Ως προς τη φόρτιση, η στάνταρ μπαταρία των 211 kWh απαιτεί 8,5 ώρες από παροχή ρεύματος AC 22 Kw ή μόλις δύο ώρες από παροχή DC 150 kW. Ο οδηγός μπορεί, επίσης, να βλέπει στην οθόνη του τον εκτιμώμενο εναπομείναντα χρόνο μέχρι να επιτευχθεί πλήρης φόρτιση. Ενδείξεις έχει, επίσης, για την κατάσταση της μπαταρίας, υπολειπόμενη χιλιομετρική εμβέλεια, στοιχεία διαχείρισης στόλου κ.α.
Εδώ να σημειώσουμε ότι η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση είναι σημαντική για τη φόρτιση της μπαταρίας, η οποία εξασφαλίζει μέχρι 20% επιπλέον απόδοση.
Η ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης περιλαμβάνει τον ηλεκτροκινητήρα πίσω τοποθέτησης με ισχύ 255 kW (247 HP) και ροπή 2.355 Nm με υδρόψυκτο σύστημα ψύξης. Η μετάδοση είναι άμεση (direct drive) και δεν υπάρχει κιβώτιο.
Από την πλευρά τους, οι συγκοινωνιακοί φορείς θα εκτιμήσουν τη βέλτιστη εκμετάλλευση του λεωφορείου στη σχέση κόστους και μεταφορικής ικανότητας, τη μεγάλη αυτονομία, το χαμηλό κόστος χρήσης, την εγγύηση των 8 χρόνων για τις μπαταρίες και βέβαια την κυκλοφορία στην πόλη τους ενός οχήματος χωρίς ρύπους.
Στην Ελλάδα το ISUZU NovoCiti αντιπροσωπεύεται από την εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.